SVADJALICA

Poznata slika. Ispred dva šaltera u opštini. Na jednom deka, overava sto nekih papira, na drugom, devojka.

Ja na prvom, levo, iza deke i jedne devojke. Odnosno, više stojim u sredini, kao što to obično biva u bankama, ja sama, formiram jedan red, pa ko prvi završi, uskače sledeći.

Devojka ispred mene cupka, nervira se, frka joj. Zvoni njen mobilni i čujem kako kaže: ma, porodila sam se pre deset dana, a ovde sam već sat vremena, jako mi je teško. I tu još par reči. Meni, naravno, žao nje i kada je završila razgovor, ja, sva važna upitam je zašto sve što treba po šalterima ne obavlja njen muž, kao moj zet, za moju ćerku i sina.

Na to mi, ona, sva tužna, saopšti, kako joj je UMRO MUŽ, iz čista mira, ugušio se u snu, dok je ona bila u petom mesecu trudnoće. Uf, snuždim se ja, zamalo da se rasplačem, zaista. Reče mi, da je bila u manjoj trudnoći, prekinula bi je, a ovako, nije imala kud. O, dete moje, rekoh, baš mi je žao, pa ko ti čuva bebu. U bolnici je, odgovorila mi je, ima problema, zato što sam ja doživela preveliki stres.

I, u tom momentu, oslobodi se šalter pored i pokuša da uleti jedna devojka, pravo iz hodnika. U tom ja uskočim i pitam službenicu, da li bi mogla devojka ispred mene da dodje na red, jer je sveže porodjena i nema za nju ko da obavlja poslove, ova me pogleda popreko i počne da zvoca: šta joj ja mogu, stala je iza ovog čoveka, da je stala ovde, došla bi na red. Ova jadnica, neće da zakuvava, ali, ima ko hoće, JA!!!

Rekoh onoj torokuši, da je i tako šalter bio prazan pa da je primi, jer joj je teško. Ova opet nastavlja da zvoca:

ne piše nikome na čelu kakvih problema ima, uostalom šta vi pravite red u šalter sali!

Ma, ženo božija, nisam pitala za sebe, već za nju, jer mi je žao, teško joj je, ispričala mi je, što pravite problem. Ona nastavlja da kenja, bukvalno, ne prestajući, ne prestajući, a ja, da eksplodiram.

Rekoh joj: hoćete li već jedanput prestati da zvocate zaboga, već odradite šta vam je posao. Ona me ne gleda, odradjuje porodilji šta je trebala, ova sirota odlazi i zahvaljuje mi se, a svadjalica ne prestaje da čantra. 

Sirota ona. Zaboravih da kažem, da ima i starije dete, koje je, pretpostavljam, u obdaništu.

Ceo dan mislim na nju. Koliko će joj trebati snage da se sabere i da li će njeno dete biti u redu, kao što je moj unuk.

E, živote, težak li si!

Аутор: dudaelixir

Čitaj blog, pa ćeš saznati sve o meni!

16 мишљења на “SVADJALICA”

  1. *Nataša, ja sam još pod uticajem priče. Tako mene pogode ljudske sudbine i ona se opteretim, kao da nemam svojih problema! Ali, uvek bih tako postupila i pobila bi se za drugog, nepoznatog, šta da radim, kad sam drčna i uvek isterujem neku nepravdu, ne razmišljajući o posledicama!

  2. Ok, sve je to lepo s tvoje strane, ja podrzavam, ali…
    Ne svidja mi se deo koji kaze da je bila spremna da abortira da je bila tek u zacecu. Ako ima vec jedno dete, zbog cega drugo nije zelela? Znam da ce neki reci da je kriza i da jedva moze sama da odgaja i prvo dete. Ali, bilo je kriza i izmedju dva svetska rata i roditelji su uspeli da nase babe/dede odgajaju sa jos kusur brace i sestara na proji, kacamaku,… nije se imalo ni tada. Ne verujem da njen pokojni suprug nije imao nikoga od rodbine, kao ni da ona nema nikoga. Zaboga, pomogao bi joj neko (pa cak i ta osoba koja je zvala na mobilni da je pita i saznala da se tek porodila). Drzava? Mozda kroz neku socijalnu pomoc. (to je sve iz perspektive moje – sagledano u vezi pomoci pri odgoju dece, mada kakva nam je zemlja i kakav nam je narod nista me ne bi cudilo da je ostave na ulici.)

    Ono sto mene iritantno kopka jeste namera njena zbog cega je zelela da abortira. Da li je to zbog nemastine? Da li je to zbog toga sto planira da se opet uda pa s jednim detetom mozda razmislja da je lakse? Da li zapravo ona voli svoju decu? Da je utucena ne bi cupkala kao da negde zuri, jer depresivne osobe nisu takve (psiholoski profil). Bezbroj pitanja mi se mota po glavi, a opet ovako nerealisticki opisano ne dozvoljava da bilo kakve pretpostavke dajem.

    Kao sto rekoh, tvoj stav je ok. Treba se boriti pomoci drugima, ali opisana osoba mi ostaje enigma.

    Eto… zbog ovoga ja ne volim da komentarisem. Ne znam da napisem kratko-jasno.

  3. *Ivane, možda ja nisam dobro napisala. Kada je bila u petom mesecu trudnoće, njen muž je umro u snu, ugušio se. E, zbog toga je rekla da je bila u manjem mesecu trudnoće, sklonila bi dete, da se ne muči još više, tj. sa dvoje dece, sama, bez muža.
    A što se tiče pomoći, hm, da znaš da bi ti više pomogao komšija od rodbine. Eto, njen otac nije mogao da dobije slobodan dan, jebeš ga, odvratno je, a da li je učinio sve da pomogne svom detetu? A ona se, sirota muči, da dobije ono što joj pripada od države za drugorodjeno dete. Ne možeš da zamisliš koliko papira treba za sve to i na koliko mesta mora da ide. Sve je to užasno komplikovano u našoj fuck zemlji.
    Uostalom, videćeš i sam, a ja sam sada videla za svoje unuče, koliko je moj zet sati potrošio da prikupi sve papire, pa onda da ih fotokopira pa overi fotokopije. Ma, užas božiji. Ja mislim da to država namerno radi, kako bi ljudi odustali od svega toga. Pazi, na primer, potvrda o prebivalištu za dete. Pa jebem ti, a gde bi dete živelo ako ne sa roditeljima i sve tako nešto nebulozno, kako za dete, tako za roditelje.

    Eto, valjda ti je sada sve jasnije.

  4. Ne može se protiv birokratije Dudo, oni su nesalomivi. Mora da je toj ženi bilo jako teško, kada je poželela da se požali strancu. Zbog svih onih koji traže „hleba preko pogače“ država često neće pomoći onome kome zaista treba.

  5. Dudo, dobro sam upoznat sa administracijom i na koji nacin ona funkcionise. Zbog toga smo i okarakterisani tako kako su nas i okarakterisali. Nisam ja komentarisao njeno cekanje i to… nego samo taj segment kada je odlucila da bi radije bila spremna da se odrekne deteta nego da ga rodi, zato sto ostaje sama tzv. „samohrana“ majka.

    Znam ja kakva je rodbina imao sam priliku da to isto dozivim. Ali, to ne znaci da sada ceo svet propada i da ne postoji izlaz. Ja ne mogu da zrtvujem nekoga svog zarad svoje „svetlije“ buducnosti. Eto, samo to sam hteo da kazem – problem je u njenom stavu po pitanju deteta. A za papire, tako je-kako je. Ni ti, ni ja, niti bilo ko obican gradjanin ne moze to da promeni. Potrebno je da one palamude u skupstini malo se pozabave time.

  6. *Breskvice, jeste joj bilo teško, cupkala je, nervirala se, nije ona ni jednog momenta htela preko reda. Ja sam je progurala, ali ne preko reda, samo u jednom momentu kada je šalter na sekund ostao prazan a druga stranka uletela, a ovoj jadnici se baš žurilo. Sve je to kod nas odvratno. Kada službe nisu povezane kompjuterski.

  7. *Ivane, ne znaš, niti ćeš ikada znati, kako je biti samohrana majka! 😀
    Ja ih znam, nekoliko, neke su udovice, neke raspuštenice, neke izbačene iz svojih domova, neke pobegle glavom bez obzira i zaista im je teško.
    Ja nisam za „abortuse“ po svaku cenu, ali, u ovoj situaciji bih je podržala, ako bi to bila njena želja. Zna ona, sigurno, kako živi i kako bi joj bilo teško, čim je izgovorila tako nešto osobi koju ne poznaje. Razumem je, a verujem da ćeš i ti jednog dana razumeti bar malo, kada budeš imao svoje dete (daj bože uskoro pa da se veselimo).No, beba se rodila, očigledno sa nekom traumom koju je doživela njena majka. Pa, zamisli sada, da još ima bolesno dete pored onog jednog zdravog a nema supruga pored sebe sa kojim bi podelila roditeljstvo. A za papire, država te ČASTI za radjanje deteta, ali te zato kažnjava milionima papira koje moraš da skušiš da bi dobio tu crkavicu, umesto da ta „čast“ bude jednostavna, brate slatki, daj u koverti lovu i tačka. Ma, strašno, povraća mi se od svega!

  8. *Shunjo, mogu ti reći da me je baš opteretila. Često mislim na nju, ali ne znam ni da li bih je prepoznala na ulici. Sićušna, majušna, ali jaka žena. Svaka joj čast. Treba se izboriti sa dvoje dece! 🙂

Оставите одговор

