TUDJA „SRAMOTA“

Nije da mi je to osećanje nepoznato, ne, ne, nikako!

Kao klinka,  sramila ili stidela sam se svega. No, kako sam odrastala, tako me je to osećanje napuštalo. Kada sam počela da radim, sa 19,5 godina,

uletela sam u vrzino kolo, spletki, podmetanja, laži, tako da mi je to bila dobra škola.

No, osećaj srama zbog postupka nekog drugog, nisam nikada imala.

Vidim i čujem, oko sebe, mnogo primera srama zbog neke druge osobe.

Primer: sedelo je društvo, zezalo se (na slavi)  a jedna fina dama, koju sam poznavala godina, dokačila se vaspitanja dece, odnosno, stala je na stranu dece, bespotrebno napadajući jednog mladog tatu. Toliko ga je „rezala“, da ovaj jadničak nije shvatio šta ga je snašlo. U jednom momentu, bilo mi je žao čoveka, nisam baš želela da se uplićem, jer mi je pritisak već bio prilično skočio, što od rakijice, što od njenog predavanja i vike, da sam se samo obratila domaćinu i zamolila ga da prekine gospodju, jer, nije primereno takvo ponašanje na slavi.  Naravno, to je i učinjeno, a gospodja je nastavila da sedi, prilično zajapurena, no, nikakvo izvinjenje nam nije upućeno. Mladi tata, sva sreća, ima dobar „fitilj“, tako da se nije upecao na njenu frku. E, sada, poenta je u tome, što je njih par, čula sam to posle par dana, izrazilo „sramotu“ zbog ponašanja dotične gospe. O tome vam govorim. Pa, što bi mene trebalo da bude sramota zbog njenog ponašanja?

Isto tako, na klupi u parku, sedele smo nas tri, prijateljice, od kojih je jedna „haj-huj“, tj. nema frku od mini suknje, od malo većeg dekoltea, što ja poštujem. No, treća iz društva, očitala joj je predavanje, kako sedi neprimereno, kako joj se skoro gaće vide, a i taj dekolte, bogami, mogla bi malko da pokrije, jer, nju je strašno sramota, što ljudi bulje u njeno dupe i sise!!! 😕  Kakve to veze ima sa nama dvema, ako je njoj dobro? Bulje u NJENO MEDJUNOŽJE I U NJENE SISE, ne u moje ili treće, zar ne? 🙂

Nije me bilo sramota ni kada je moje dete, pred gostima, izvadilo kondom iz fijoke i onako naivno, upitala pred svima: ‘TA JE OVO, AL JE TO COKOLADA? Vi, malo stariji, sećate se kondoma koji su bili zapakovani u „zlatnu“ foliju pa su izgledali kao one dečije čokolade u sličnom pakovanju! Gosti su se nasmejali, a ja sam joj uzela „zlato“ iz ruke i objasnila da to nije cokolada već nešto sasvim drugo! 🙂

Nije me bilo sramota ni kada sam gledala pijanduru kako lupeta i ponižava samog sebe u društvu. To, svakako, nije bila moja sramota, već njegova. Ja sam bila SAMO besna, što na vreme nisam ukapirala da sam se udala za alkoholičara!

E, tako, neću više JA nabrajati primere, već ću to ostaviti vama!

Kakav vi imate odnos prema „tudjoj“ sramoti?

Аутор: dudaelixir

Čitaj blog, pa ćeš saznati sve o meni!

27 thoughts on “TUDJA „SRAMOTA“”

  1. Pa ne znam Dudo, ja sam ti vrlo „stroga“ po pitanju prijatelja i kod mene je ili jesi-ili nisi, nema sredine. Ako me je nekog sramota i nervira me – taj je kod mene završio priču. Možda sam malo više surova i zato imam manje prijatelja, ali ostane ono što je biser, što me nikad ne bi obrukalo 🙂

  2. Da, ja još uvek imam taj osećaj, koji sam stekao kao klinac.
    Čak i kada je na TV neki kreten koji od sebe pravi predmet sprdnje mene s druge strane kilometrima dugačke žice ponekada bude po malo stid. Kao da sam ja tamo umesto njega.
    S godinama je taj osećaj slabio, ali nikada nije potpuno nestao.

  3. *Miro, i ja sam se nekoliko puta klela u prijateljstvo do groba, pa sam se strašno prevarila. Odlučila sam da one prijatelje koje sam stekla davno i dalje čuvam i pazim, ali, na odredjenoj distanci. Ne mogu više da se povredjujem i tačka!
    Da, neprijatno je videti ono što ti ne godi, ali, sramote nema!

  4. Dudice draga, izgleda da su me stegle godine i hladnoća, i ranije idem na spavanje, pa tek sutradan popodne vidim novi tekst. Ono za godine jeste pola šale, pola zbilje, jer imam dovoljan broj godina da na „sramotne“ stvari gledam drugačije no što to činih u mladjim godinama mojim. Budući nas ima svakakvih, o ljudima neću. Ali, prošle godine (juna meseca) idemo malo na ZAPAD; kako ćemo do aerodroma u Pešti? Iz Subotice, do Segedina ŠINOBUSOM! I sad, sramota me je pred samim sobom da pričam o tih četrdesetk ili pedeset kilometara tandrkanja, brzinom od deset na sat po našim sjajnim prugama. A ljudi, a osećaj sramote… kao što rekoh, o tome neću. Lepi pozdravi, Dudo!

  5. Izgleda ja mogu da postavim komentar na tvom Blogu i nadam se da ces ponovo moci i ti 🙂
    Sto se tice tudje Sramote, ne tangira me previse…toj zeni sto je drzala vakelu tom mladom tati bi rekao sto moj cale stalno prica za takve : “Izvini ali sestro ti ocigledno nemas dovoljno sexa kod kuce kad si tako isfrustrirana“… Sto se tice te sto je komentarisala tu drugaricu dekoltiranu, ta sto je komentarisala u sustini bi volela da bude slobodnija kao ta dekoltirana drugarica ali njeni strahovi joj to ne dozvoljavaju…

    Inace sve ok 🙂

  6. E `vako…
    Što se tiče dame na slavi, i drugarice u mini suknji, mislim da je problem što žele da skrenu pažnju na sebe. Da budu u centru…
    I šta se dešava ?
    To je Momo Kapor lepo opsao:
    „Mnogima bi se dopali, da se nisu trudili dopasti se svima“
    Što se mog odnosa prema tuđoj sramoti tiče, složio bih se sa Draganom. Ignor !
    Al`, kad bi lično bio napadnut, (kao tata ili drugarica) – reagovao bi kao Marko-Buki.
    Sećam se tih kondoma.
    Ko dukati !

  7. Ne osecam se prijatno kad neko ili neki ostavljaju utisak u ocima pripadnika drugih zemalja da smo svi … ovakvi i onakvi.

    Kad neko ne ume da se ponasa u mojoj blizini, a zelim da ga prekinem u tome, pokusacu to i da mu/joj kazem najlepse moguce i prekinem mucnu situaciju. U suprotnom cu se skloniti iz te price koliko je to moguce.

    Svakako se trudim da sto redje pravim greske zbog kojih ću se stideti.

    Ako neko ne ume da se ponasa onako kako mislim da bi trebalo, verovatno necu previse potencirati duzenje jer vec taj osecaj neprijatnosti znaci da nismo najbolja kombinacija.

  8. *Provincijalac, dobro mi došao!
    Znaš, mislim da svako ima pravo da se oblači onako kako misli da treba. Ja bih komentarisala nečije oblačenje, samo kada bi me ta osoba pitala šta mislim, ili, ako bi joj se videla dojka ili „nešto dole“. U tom slučaju bih skrenula pažnju, diskretno. Nikada sebi ne bih dozvolila da nekoga KRITIKUJEM na sav glas, pred publikom.
    Razmišljanja su različita! Možda je toj osobi baš lepo kada je drugi gledaju, pa zašto da ne nosi kratku suknju i duboki dekolte. Ja imam svoj ukus i oblačim se onako kako mislim da mi odgovara, što ne znači da bi se to dopalo tebi ili Marku, Peri, Djoki. Možda biste vi pomislili da sam matora i da mi takva moda ne odgovara!:)
    Da mene neko napadne zbog oblačenja, oči bih mu iskopala, naravno, pred svima! (to za oči: oko za oko, zub za zub) 😉

  9. *Nataša, to osećanje „neprijatnosti“ razumem. Ali, nije te stid, jer, nisi ti doprinela takvom razmišljanju.
    E, sada, oko pravljenja grešaka, to je stvar stava. Može tebi da bude sasvim normalno da ideš ulicom i pušiš, dok drugima to izgleda kao „kako je nije sramota, pa žensko je“. No, i tu ja imam svoj stav da me uopšte nije briga, jer, svako treba da vodi računa o sebi. Nije me sramota, to je najvažnije! 😀

  10. Hvala na dobrodošlici, ali mislim da me nisi razumela…
    Nikoga ja nisam KRITIKOVAO.
    U komentaru sam napisao kako bi se ja branio, to jest, (primenio bih Marko-Buki taktiku).
    Da sam „napadnuti tata“ odgovorio bi`:
    ”Izvini sestro ti očigledno nemaš dovoljno sexa kod kuće kad si tako isfrustrirana”.
    &
    Da sam „drugarica“ odgovorio bi`:
    „I ti bi volela da budeš slobodnija, ali ti tvoji strahovi ne dozvoljavaju“.
    Kad su mi jednom prilikom, u društvu, prigovorili što nosim opanke – nisam ništa rekao.
    Samo sam se izuo.
    Eeee,
    onada su me molili da ih obujem.

  11. *Provincijalac, 🙂 očigledno se nismo razumeli. Ono što sam ti ja odgovorila su nastavak mojih razmišljanja o tudjoj „sramoti“. Malo smo se udaljili od teme. 😀
    Ništa se ne brini, samo ti slobodno kaži šta misliš.

  12. Pa, znaš Dudo, ja kako sam starija sve manje se stidim zbog drugih, (bar mi se tako čini). Nerviram se zbog tuđih gluposti, ali me tuđa sramota sve manje dotiče. Dok sam bila mlađa stidela sam se mnogo više i zbog nekih sitnica, ali sam kasnije shvatila da je to loše po mene, pa sam pokušala da se bar donekle korigujem. A vidim i sve manje se ljudi stide i zbog krupnijih stvari, pa šta ćemo, svi se razlikujemo…

  13. Ne stidim se zbog ponašanja drugih ljudi, nema za to razloga, ali me istovremeno užasno nerviraju situacije sliče opisanoj (na slavi) kad gospoja drži predavanje mladom tati. U tom dijelu se apsolutno slažem sa Markom i Provincijalcem jer bih je i ja isto pitala 😀

    Da je opisana gospoja moja drugarica rekla bih joj da se ugasi, skrenula bih joj pažnju da nije u redu napadati nevin narod bez veze :D, a ostali mogu da tandrču ljetni dan do podne i da provaljuju sami sebe koliko god hoće.
    Što se tiče izbora odjeće to je privatna, lična stvar i ne zanima me. Što se mene tiče moji prijatelji mogu da hodaju kako god hoće 🙂

    Dakle, ne stidim se tuđeg stida. Ne propadam u zemlju kad neko nešto odvali da ni tenk ne može povući. Svako je odgovoran za sebe i uvijek i jedino predstavlja samo sebe.
    Eto draga Dudo, tako ti ja mislim 🙂

  14. *Dolly, gospoja nije moja drugarica, sva sreća, ali, nije bila ni u svojoj kući, pa s toga nije ni bio red da se tako ponaša. Slavljenici se nisu snašlina vreme da je opomenu, pa sam morala ja njih. Bezobrazna je bila, što jest’, jest.
    A za oblačenje, isto mislim kao i ti.
    Svako je odgovoran za ono što čini, a da me nervira svašta, i to je debela istina. Fitilj mi je okraćao, definitivno! 😀

  15. Dudo draga
    ukapirala sam ja da ona nije tvoja drugarica, nego osoba koja je u isto vrijeme, sa tobom, bila na istom mjestu.
    Nego, pomenuh da bih reagovala i zaustavljala je samo i jedino kad bi neka moja drugarica imala ispad kao opisana gospoja.
    Neka si ti reagovala i ja bih, jer smatram krajnje drskoskim i nevaspitanim, ma bezobraznim bona osipanje paljbe na nedužne ljude 😀

    Fitilj, šta je to bona?:)
    Ne mogu šupljiranja, pa to ti je. Za to fitilja nemam nikako.

  16. Pa ne znam, to je ono sta ce narod reci. Ali moram to razdvojiti od onoga kada pogotovo kada neko pravi ludosti. Meni je tada zao da gledam, a ne sramota. I zbog toga bih pomogla nekome da prestane da pravi od sebe ludu, a ne zbog njegove sramota. Bas kao sto si se ti obratila domacinu da prekine gospodju.

Оставите одговор

