DELIĆ AFRIKE

Prolazi i peti dan od povratka sa Afričkog kontinenta a ja još uvek ne mogu da se saberem. Odradjujem svoje dnevne obaveze, a misli mi tamo. Čudesno, lepo, divno, neobično, surovo! Sve to u jednom putovanju i bitisanju od 11 dana. Malo,  da se stvori kompletna slika. Ovo je samo jedan njen delić.

poslednji pogled na Crveno moreRekoh vam kada smo poleteli. Prilično je surovo vreme za odlazak na godišnji odmor. Poleteli smo u 6. Avion je bio pun naših ljudi, preko raznih turističkih agencija. Sve pohvale našoj, Argus tursu.Bilo je i puno male dece, koja se preurlala let do Hurgade, u trajanju od 3,5 sata. Neću ništa više reći da ne pomislite da ne volim decu. Krivica je, sigurna sam, do roditelja. Znači, budne smo od 1,15, u avionu niko nije trenuo, iz poznatih razloga. Pogled iz aviona siv. Samo pesak i ni jedne druge boje. Eventualno, bela. Zatim, plavetnilo Crvenog mora. Koji kontrast!!! Slećemo u Hurgadu, ulazimo u klimatizovan bus do aerodromske zgrade, nailazimo na "hiljadu" ljudi koji čekaju da uplate vizu, priključujemo im se u očaju od višesatnog čekanja. Medjutim, prolazimo za 15 minuta. Nije bilo trikova, nego ljudi RADE, sve pojednostavili. Sve kontrole, prtljag, sve obavili za pola sata. Rasporedjeni smo po autobusima, zavisno ko u koji hotel ide. Stižemo oko pola 11 u naš, sobu čekamo oko sat i po, mada je moglo biti još gore.Ulazimo u nju. Velika, prostrana, dva bračna kreveta, terasica, prizemlje. Kako mi sve volimo da svojatamo, tako i ovde. Imamo naše dvorište, kao i svi ostali gosti hotela. 😀 ( Odmah, po dolasku, kupujemo u apoteci, koja je pri hotelu, neku vrstu probiotika Antinal i pijemo ga dva puta dnevno, preventivno. Mnogi od naših su zaglavili na infuziji zbog dijareje.)ja, idem ka našoj terasici

Pogled na zelenilo i bazen. Ovi što su bili na prvom i jedinom spratu, vide i more, mi, samo suncobrane. Divno je sve.
Ljubazno osoblje, svi nasmejani. Vrućina užasna napolju, vetar duva sa tendencijom kidanja glave i čupanja udova. Iskače mi herpes na usni, 5. dan. Staje vetar. No, on nam ne smeta da uživamo i besomučno se kupamo. Prvih dana, otpala mi trtica od ležanja. Nisam navikla na toliki odmor. Plivamo u bazenu, koji je predivan, neobičnog oblika i nikad pun.
Postojala su tri ovakva mostića a na sredni bazena ostrvo za barom i klopom. Tu smo delile picu u vreme ručka.
Ne rekoh vam da je klopa bila fantastična. Uglavnom, jele smo ono što jedemo i kod kuće. Gulaše i rague, nismo, jer su puni raznih začina. Supe su im jako ljute tako da smo ih retko jeli. Od voća, behu lubenice, male banane, plod od palme (kao urma, ali ga nismo probali, ali smo videli da ih skupljaju po dvorištu hotela).

Plaža je bila u uvali, plićak, fantazija. Ja se bojim mora, tako da mi je ovo leglo „ko kec na jedanaest“. Topla voda, po podne oseka i ostrvo od crvenog peska. Tu se svi izvrnu, valjuškaju, sunčaju.

ups, gospodja na plaži, umesto na bazenu
plićak, ja i hotel iza mene

Sve u hotelu je bilo divno. Animatori, gimnastika u vodi, strečing, vaterpolo, odbojka, boćanje, sve u krugu hotela.
Mene ništa od toga nije interesovalo, sem plivanja i ležanja. Naravno, razgledanje okoline, pogled u more, ih, divnota jedna…
beli dens, učitelj Egipćaninpogled na deo plaže u smiraj dana (oko šest popodne)

Prvi odlazak u kupovinu vodafonove kartice za mobilni, završio se neslavno. Peške, deset minuta, prvo veče. Prizor iza hotela za onesvest. Pesak, djubre, gradjevina, nisi siguran da li se zida ili se ruši, pa smrad izmeta kamila, one same stoje u nekoj straćari sa par konja, preko puta tog, autoputa, opet samo pesak, neki električni stubovi i žice. Kola jurcaju, ugašenih svetala, pa je rizik pretrčavati put, i ostrva, sa bankinama od nekih, skoro, pola metra.  Usput, zviždanje, dobacivanje, vrelo je, ali se ne znojimo. Stižemo, obavljamo posao, švercujemo vodu u hotel, koja je jeftinija 4 puta, ali se ne sme unositi. Uspevamo. Vraćamo se taxijem. Zeznuo nas za pare, madjioničarskim trikom, ali, sve u svemu, u pitanju je par evra.
Svaki kasniji odlazak u grad obavljen je hotelskih taxijem, koji je nešto skuplji, ali je siguran.

Odlazimo u Novu marinu u Hurgadi. Petnaest minuta besomučne jurnjave. Ne zna se ko kojom trakom vozi. Prolazimo Šeraton stritom, glavnom ulicom. L u d n i c a! Videli smo je ponovo, samo u povratku. Nikada više.
Prolazimo kroz sirotinjsku četvrt. Jad i beda. Gore od našeg kartonskog naselja. Pesak okolo. I, odjednom, kao na drugom svetu, nova marina. Jahte desno, kafići i restorančići desno. Izmedju, šetalište. Predivno, tiho, mirno, ne trešti muzika.
marinaSele smo u kafić L'imperiatore. Italijanski. Dočekuje nas osmeh od uva do uva. Odakle ste? Iz Srbije! Kako si? Dobro sam! E, to je uobičajeno, oni odmah odgovaraju na srpskom. Konobar nastavlja na našem jeziku. Moja ćerka zapinje za suncobran, odnosno njegov betonski držač i udara laka. Konobar trči po led u salveti, stavlja joj na lakat, zabrinut, odlazi u apoteku i kupuje joj gel protiv bola i otoka. Neverovatno. Mi smo sada prijatelji, reče on. Dobili smo 15 posto popusta na ono šta smo popili, a i pušile smo nargilu sa ukusom višnje. Ja sam samo probala. Ne vredi, peče me i to u grlu. Mimiki je uspelo i oduševila se!L'imperiatore, nargila i nas dve

ponovo, nargila i nas dve (opet problem sa fotkama)

Bilo je prijatno sedeti uz more, ali, ono ne miriši kao Jadransko. Opet se snabdevamo vodom, pozivamo taxistu i stižemo u hotel u pola deset, na večeru. Već je sve probrano, ali, nismo ostale gladne. Malo se muvamo po hotelu, sedimo na hotelskoj terasi u kafiću i oko pola  jedanaest u sobu. Program je ok. Stalno sam gledala fox movies sa arapskim prevodom. 🙂 Nikada mi neće biti jasno, zašto sam stalno buljila u taj prevod, mada znam, da to radi sigurno, i svako od vas.
Ovde ću stati, jer, fotki ima mnogo i da vas ne UDAVIM, ODJEDNOM.
 ZABORAVIH DA KAŽEM da nam je konobar u L’ imperatore, pustio pesmu Ace Lukasa i Cecinu, naravno! Želeo je da nas obraduje. Gest je zaista bio divan. Jako nas je iznenadio! Nije loše u daljini čuti pesme iz domovine, bez obzira da li ti se dopadaju ili ne! Zar ne?

Аутор: dudaelixir

Čitaj blog, pa ćeš saznati sve o meni!

51 мишљења на “DELIĆ AFRIKE”

1. Eliksirče draga, ja mislio neće te biti dobre tri nedelje; dobro se umoriš od odmora, vrneš se kući i udariš svom snagom na odmor 😉 No, dobro! Nije ti bilo dosadno, tj. nije vam bilo dosadno… ali, ajde bar da si naučila nešto na arapskom 😀

2. E, Stevo, da sam se ja pitala, još bih bila tamo, al’ ne mere. No, lepo je kupati se, opustiti, isključiti iz redovnog života. Ali, videvši kako oni žive, mogu ti reći, mi smo kao Rokfeleri.
    A što se tiče arapskog, nisam naučila ni jednu jedinu reč. Tamo svi govore mnogo jezika, naročito engleski, dosta njih zna po koju srpsku rečenicu.
    More je predivno, videćeš tek nove fotke! 🙂

3. Ovakav post se ocekivao od tebe Dudo,bas si nam priblizila neki drugi svet …Hrabre ste bile sto ste uopste izlazile iz okruga hotela…Jos me nesto kopka, nije moguce da nisi izvela neku zavrzlamu? 🙂 Vazno je da ste se dobro provele i odmorile…
    Nargila je bas privlacna… 🙂

4. Milina, raspitale smo se kod organizatora da li je bezbedno! Jeste, medjutim, dosadni su, ne bi li ušla nešto da kupiš. I obavezno je pogadjanje.
    Zavrzlama će biti, ali ne namerna. Oni su svi tako usporeni, imaju vremena, da li je to zbog vrućine ili su, jednostavno, takvi, nemam pojma. No, srdačni su, to je istina! 🙂

5. Dudo,neka, je vama bilo lijepo,ja isto mislim posjetiti Afriku:).Ma gdje se neprica nas jezik, voljela bi znati.Kod mene u firmi dosla 2 kamermana, da snime reportazu.Prilazi meni crvenokosi i pozdravlja me:“dobar dan kako si:“,Gledam ga nemirise mi na neseg, nastavlja on,ja zivio u Novi Sad 6 meseca, lepe cure Novisadske,volim vasa rakija, volim vasa pita,jebiga tamo mali snega, ovde puno snega, lep Zadar, lepo more…..Latio se posla moj crvenokosi i ja sam usla u kadar,on mi namigne iza kamere,,,Tako mi je uljepsao dan da nije ni svjestan toga, Sad te pozdravljam, i dobro nam dosla:***

6. Reportaza je odlicna kao i slike,jako lepo, posebno ova u zaglavlju je bas zanimljiva dok cekam da se otvori tvoj blog, ma super sve pase… ti si uspela da prikazes i lepe i manje lepe strane i zivota i hranei higijene tamo, JAKO lepo si to uradila, i
    uzivala sam citajuci i odmarajuci sa vama, voda je prekrasna to se vec vidi …
    cekam nastavak 😀

7. Ib, biće nastavka, za koji dan. Ima materijala a i fotki! 🙂 Prevod je čudo. Čak i oni koji parfektno govore engleski i razumuju svaku reč, bulje u prevod. Mada ovi Egipćani ne stavljaju crnu pozadinu, već su beli hijeroglifi i ne vide se baš najbolje. Možeš misliti kako sam se mučila da „pročitam“, ne slušajući konverzaciju (a ne znam baš najbolje engleski)! 😀

8. *Cakulanje, mogla sam i vode da vam ponesem! 😀
    Trbušni ples ili „beli dens“ je bio na plaži svaki dan. Učitelj je egipćanin, najverovatnije profesionalac (baletan). Igrao je ko je želeo. Mima je levo od njega sa plavom maramom i žutim kupaćim (klikni da uvećaš fotku). Slatko i simpatično! 🙂

9. Dobro dosla Dudo…gde ti se Hotel nalazio nisam shvatio tacno kod novog centra ili starog ili udaljen od grada…? Ja sam prosle godine bio u hotelu Elisys (isto preko Argusa)u novom Centru prekoputa Meriota i sve je bilo cisto , dok kod starog centra Sakale smo otisli jedanput i nije nam se svidelo i nismo isli…
    Sto se tice mirisa mora meni je ono bilo ok, ali miris drveca i letovanja sam najbolji sad osetio u Spaniji Costa Brava (pre dva dana sam se vratio), savrseno i neko drvece egzoticno …tako da veruj mi Jadransko more ima u sebi ima ugradjene emocije proslosti koje nas vezuju ali objektivno bio sam na Crvenom moru, Jadranksom, Egejskom, Tirenskom, Jonskom, Sredozemnom moru u Spaniji i Crveno more je najlepse kao more dok Sredozemno kod Barselone nema konkurenciju apsolutno (naravno po meni:))

10. *Hvala ti Marko, i tebi dobrodošlica! Naš hotel je bio prilično udaljen od Hurgade, nekih 15 – 20 min vožnje kolima. Kroz Hurgadu smo samo prošle taxijem, tako da nemam pojma gde je Sakala. Naš hotel se zvanično zove Grand seas hotel resort HOSTMARK. Lep je, ima 4* . Čisto, sve sredjeno, dvorište predivno, pa, video si na fotkama.
    Verujem ti za Barsu i Sredozemno more. Ja sam bila na Tenerifima, ne znam koje je tamo more, ali se nismo kupale, jer nije bila baš sezona. Za prvi maj, pa devet dana. Lepo je mirisalo, sećam se iz šetnji pored mora.
    Sve u svemu 5+ za organizaciju i hotel, uopšte! Odmah bi spakovala kofere i vratila se na još 10 dana. Meni je dovoljno samo bitisanje pored vode, kupanje, leškarenje u plićaku, dok, vama, mladima, sigurno treba i normalno je, provod.
    Moja ćerka je isto bila zadovoljna ovakvim letovanjem jer se bojala. Nas dve, bogami, same, malo je nezgodno, da bilo gde idemo, sem na proverena i lepa mesta. 🙂

11. Pa Dudo dobrodošla nazad u svoje „stado“.Predpostavljam da su baterije napunjene,a da su utisci,koliko se vidi po slikama fenomenalni.Jedva čekam da pročitam i vidim još ponešto iz dela sveta u kome nikada nisam bio.

P.S. Nisi mnogo propustila,dok si bila na godišnjem.Ovde je sve po starommm 😀

12. Ehej, pa dobrodošle nazad u realnost 🙂 Hehe, Ceca internationale 🙂 Fotke su super, kao i tvoja zapažanja. Što se negativne strane tiče, imaju i oni svoju surovu realnost , baš kao i mi, ali što vreme više bude odmicalo-sve ćeš se manje toga sećati,uuups-al ti ga zapisa 😉

13. *Hvala ti Perlice! Naši se rasuli svuda po svetu, nema šta! A divno je to što su se potrudili da obezbede i srpsku muziku za srpske turiste. Negativnu stranu sam zaboravila, tj. ne mislim na nju, mislim samo na moooooooore, bazen, koralne grebene, koje nisam videla, a ispričaću i zašto! 😉

14. Dobro nam došla nazad, čitam levo, desno, gledam slike, ma komplet post je fantastičan. Bogme, Dudo, ti izgledaš prelepo u kupaćem kostimu, zgodna si i mnoge mlađe bi mogle da ti zavide. Drago mi je što ste se lepo provele, a što se tiče herpesa, i meni uvek izađe posle 2-3 dana na usni kad god odem na more, verovatno od Sunca i promene klime. Čekamo od tebe dalji izveštaj sa što više slika…

15. Cao Dudo i dobrodosle u Srbiju!
    Procitala sam ovaj prvi deo i sta reci, sve mi je jasno ko da sam bila tamo! Ti si kao pravi reporter i to turisticki!
    Mene nije iznenadio kontrast, hotel, jahte i sjaj sa jedne i jad i beda sa druge, ima toga svuda samo su nacini za prikrivanje razliciti. A sad im je jos bila i politicka kriza u drzavi…
    A sto se tice herpesa, to je uglavnom pad imuniteta! Malo vise meda, mleca i polena – najbolje svako jutro, drvenom kasikicom i jako brzo je sve pod kontrolom (ja sam imala problem i tako sam ga resila).
    Odoh sad da citam drugi deo…
    Pozdrav, LJ.

16. *Cao Lilihip! Hvala na dobrodošlici! Što se tiče herpesa, ja ga imam nekoliko puta godišnje. Izašao mi je umesto prehlade. Znam ja to, iz iskustva. Vetrina je duvala prethodnog dana da otkine glavu, a mi se kupale i svaki put, do peškira, smrzle se. E, to je razlog herpesu. Prošao je, hvala bogu.
    Hvala ti i na komplimentu za ono „turistički reporter! 🙂

17. E, pa procitala i drugi deo, a i prvi tj. Fly…
    Stvarno ti idu reportaze!
    Odusevila sam se za kantice, mogli bi i nasi tzv. „turisticki radnici“ malo da prepisuju od Egipcana, ali i od Turaka, Grka… i da „skinu“ i kantice i jos stosta.
    Ziva bila i cujemo se, Lj.

18. Uživam čitajući Tvoje reportaže sa odmora u Egiptu. Tako je slikovito napisano da mi se učinilo na momente kao da sam i ja u Hurgadi.

Evo ja sam drugi dan od povratka iz Grčke još uvek u mislima tamo, tako da Te potpuno razumem kada kažeš da ni peti dan ne možeš da ne misliš na ono što si doživela u Egiptu.

19. *Agroekonomijo, sve znaš, onda. Bez obzira na svu nemaštinu, u hotelu nam je bilo predivno. A i izlet brodom, koji sledi,fantastičan je u kompletnoj verziji! 🙂
    Potpuno mi je jasno zašto ljudi padaju u blage depresije posle godišnjeg odmora. Verovatno, povratak u svakodnevnu monotoniju! 🙂

20. Повратни пинг: MLADENCI « Dudin blog

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )