BEZOBRAZNA NA FINJAKA

Juče mi od Pireus banke stigne obaveštenje da mi je legla penzija. Super, medjutim, ne odgovara mi satnica za odlazak u banku. Rešim da to ostavim na danas. Ali, ukapiram da moram platiti račun za struju i mobilni telefon.  U banci, naravno, bez provizije, kao dugogodišnji komintent.

Krenem jutros u grad i proleti mi kroz glavu, kako je u bankama danas haos, jer, većina  ljudi prima penzije baš 25. I bila sam u pravu. Redovi napolju, kao da se deli roba za „dž“.

lova do krova

Mogu vam reći da me ta slika, poprilično, izludjuje. Većina tih ljudi, koji stoje u redovima, su dobrodržeći penzioneri, koji bi mogli svoje penzije da podižu i na bankomatima, kao što i ja radim. Naravno, osvrnem se malo oko sebe, baš da mi neko ne duva za vratom, odradim za čas podizanje love i gotova stvar.

Mislim da ih je puno bezobraznih i da zauzimaju mesta, zaista vrlo starim penzionerima, koji ni nemaju nikog, ni ne vide dobro, jedva se drže na nogama,  te moraju baš na ovaj način da podignu svoju crkavicu.
 
Odem do velike expoziture. Udjem u šalter salu, jedva. Obezbedjenje me odmah presretne i pita šta želim. Kažem mu ja da mi treba šalter za PRAVNA LICA, da uplatim pazar. Slažem, uz debeli razlog! Uputi me na šalter gde stoje dvoje ispred mene. Znoj me obliva zbog raznih „mirisa“ u sali, zbog laži i zbog neizvesnosti kako će reagovati gospodja na šalteru kada joj otkrijem istinu.
 
Dodjem na red i odmah krenem sa pravdanjem: ja sam morala da slažem da sam pravno lice, a u stvari moram da platim struju da me ne bi isključili. Ona me gleda i pita, ko me je poslao na taj šalter. Ja pokažem prstom na radnika obezbedjenja, na šta ona slegne ramenima i uzme mora račune. Ja meljem, meljem, pravdam se, a ona, ništa ne pita. Da, pitala me je da li imam njihovu karticu, na šta ja odgovorim negativno, te se ona seti da je mora ćerka (radnja), višegodišnji komintent njihove banke, pronadje broj njene kartice u kompu i tako ja platih struju sa minimalnom provizijom.
Upitam je zašto dobar deo ovih ljudi ne podiže pare na bankomatima, na šta mi ona odgovri, sa smeškom, doduše malo ironičnim: pa zato što ih čekaju Amerikanci da im otmu pare i ubiju, čim podignu, tu mizeriju od penzije. Nasmejem se ja, po malo gorko, kao i ona. Ima donekle istine u svemu tome, ali, ako bi se gospoda penzioneri organizovali i oko bankomata, kao na šalterima, ne bi mogao niko da ih pljačka i ubija. Isto tako, važno je i da novac odmah ubace u novčanike. Oni, sa primljenim parama, izlaze na ulicu, držeći novac u rukama i prebrojavajući ih napolju. Strašno!
Nedavno mi se jedan komšija žalio, kao su mu,  DJUBRAD LOPOVSKA, ukrali penziju, dok je prebrojavao pare ispred banke. E, došlo mi je da ga išamaram! Izgrdila sam ga, koliko sam mogla, da ne budem baš jako bezobrazna i poručila mu, da to sigurno više neće raditi, poučen ovim iskustvom!
 
No, eto, ja sam na fini bezobrazluk, obavila ono, za šta sam krenula u banku. Parola, snadji se!
 
Аутор: dudaelixir

Čitaj blog, pa ćeš saznati sve o meni!

20 thoughts on “BEZOBRAZNA NA FINJAKA”

  1. ko umije – njemu dvije
    i ja uvijek koristim bankomat niko me nije ubio, ako ubije javiću 🙂

    pravno lice Dudaeliksir čestitam na snalažljivosti

  2. Dudo verovala ili ne kod mene u Vojvođanskoj banci su uveli brojeve,pa sada je isto kao kod doktora,uđeš u banku uzmeš broj, sedneš i čekaš,dok se tvoj broj ne pojavi na ekranu šalterkog ranika.Radno vreme su skratili do 16h,tako da zbog posla ja nikada ne mogu da stignem u toku ranog vremena do banke.Uglavnom se služim bankomatom.

    Pozdrav od Nenada 😉

  3. *Nenade, srećno se ti vratio sa puta! Kod nas u bankama nije frka inače, samo u vreme penzija!!! A i da dele brojeve, nemaju gde da sede, jedino po podu! Ma, nisu obučeni da koriste bankomate, na žalost, a tu je i strah od kradje! 🙂

  4. *Breskvice, ima svakakvih slučajeva, ali je sigurno da nikada ne bih podizala pare u ponoć iz bankomata, a sigurna sam da niko od penzionera ni ne izlazi napolje u sitne sate!
    Hvala na komplimentu, valjda sam tako rodjena! 😉

  5. *Verovatno bih mogla i to Marko, medjutim, moram izlaziti napolje a i inače, moram ići u banku zbog posla mojih ćerki, koje ja obavljam, pomažući im! 🙂
    A u mojim godinama, šetnja je OBAVEZNA i to što duža! 😉

  6. Pa reče mi da je dosta stvari automatizovano. Znači penzioneri ne čekaju penziju u redovima pošto imaju kartice. Ne čekaš ni za bus kartu pošto postoji (kao i ovde u slo) automat, ne čekaš da platiš parking, pošto jel, opet postoji automat. U USA ti recimo vozačku pošalju po pošti a ti njima zahtev za produženje po mailu. Verovatno je tako i za državljanstvo, izvod iz matične knjige rođenih itd… Računi se plaćaju preko interneta i stanje na računu se gleda isto tako… Tako da… jednostavno nema potrebe… za nekim nepotrebnim čekanjem.

  7. I naši penzioneri Branko, imaju kartice, ali šta to vredi, kada se boje pljački na ulicama. Kidaju im lančiće, skidaju prstenje, vade mindjuše, pa su verovatno, isprepadani. Ima slučajeva i bezobrazluka. Pa ne stoje lopovi kod svakog bankomada i čekaju da skebaju lovu.
    A, uostalom, ono je ZAPAD, od koga smo mi jaaaaaako daleko! Može i kod nas dosta toga da se uradi e mailom, ali, ko će to da uradi baki ili deki, kada nisu ni videli komp, a deca za njih nemaju vremena. Ma, čudno je sve kod nas!
    Strancija nije jasno zašto mi, po prodavnicama, ne primamo evre. I kako sada ti njima da objasniš, već samo kratko i jasno: to je politika naše zemlje i tačka! 🙂

Оставите одговор

