LETOvanje

Stiglo nam je letooooo! Znam da se mnogi od vas baš i nisu obradovali, ali, JA jesam. Šta da radim, volim ga! Sve je nekako veselo i razdragano. Jeste da svi kukaju kako je toplo, ali, treba se samo opustiti i prepustiti toploti i NE ŽURITI. To vam govorim iz iskustva. Krenite u grad malo ranije, pa polagano i manje ćete se znojati i neće vas drndati nervoza zbog vrućine. Tako sam ja danas, a znate kako je bio strahovito topao dan.

Ovo vreme me podseća na moje poslednje letovanje u Turskoj u Kušadasiju. Pisala sam o tome, sigurna sam, ali nije zgoreg ponoviti, ako se ko od vas koleba gde da ide. Evo, toplo vam preporučujem hotel Adakule. On je nekada bio vojna akademija preuredjena u predivan hotel, fantastičnom poslugom, klopom, plažom, restoranima i večernjom zabavom. Udaljen je od centra 3 km, ali to nije nikakav probem, pošto je prevoz organizovan kombijima koji se zovu „dolmuši“ i oni saobraćaju fantastičnom brzinom. Nikada ne morate da ga čekate. Kako, iz hotela, izadjete na put, tako naidje prevoz i brzom brzinom ste u centru. Za deset minuta! Znate da turci voze kao „fandjo“. (kliknite na sliku da se uveća)

Higijena u hotelu je na zavidnom nivou. Ni jedna soba nema terasu, ali, kada udjete u nju, postane vam jasno da to uopšte nije neophodno. Prozori su mešteni vrlo nisko, garniture za sedenje su ispod prozora, tako da, kada pijete kafu gledate na pučinu i brodove koji, vrlo često, plove. Uveče su fantastični zalasci sunca, ako vam je soba smeštena na toj strani, koju gledate. Nas tri smo imale sreću da sto imale sobu baš tu i pregled na sve ispod nas. Švedski sto, hrane ima toliko da vam pripadne muka od količine. Doručak i večera su na ogromnoj terasi sa pogledom na more. Ujutro je sunce iza hotela, tako da doručkujete u hladovini, a večeru obavljate kada zadje sunce uz prijatnu muzikicu.

Sve u svemu, fantastično nam je bilo. Uveče, smo odlazile do grada, uživale u šarenilu tepiha, ratlucima, orasima, bademima i lešnicima u medu, ručnim radovima, tašnama i ostalim sitnicama.  Naravno, išle smo i brodom na obližnje ostrvo, sa usputnim skakanjem sa broda u predivnu, čistu morsku vodu. Naravno, ja sam skakala „bombu“, sa zapušenim nosom. Bila je stvarno uživancija.

Posetile smo i Efes i ostale istorijske spomenike. Na Pamukalama nismo bile, jer su bazenčići bili skoro prazni. Šteta!

Možda ćete se pitati zašto Kušadasi! E, zato što sam u njemu bila 1980. godine, kada je bio prava, pravcata vukoje*ina. Naš brod je bio jedini plovni objekat u luci. Čak ni čamca nije bilo. Naime, bili smo na krstarenju po Grčkoj i imali smo jedno svraćanje u Tursku, tj. Kušadasi. Grozno je bilo. Malo, prljavo mesto a od turizma ni T. Neki sklepani kafići u kojima su radila slinava deca, ma, strašno. Malo smo se promuvali po mestu, obišli par prodavnica i vratili se na brod.

Posle nekih petnaestak godina, prijateljica je saopštila da ide na odmor baš tamo. Nisam mogla čudom da se načudim. I onda nam je objasnila kako su Ameri uložili lovu tamo, izgradili hotele. I dalje je samo mesto bez veze. Izgradjeno na nekim brežuljcima, mada su im hoteli, zaista, predivni. Adakule smo izabrale zato što je stara gradjevina, što ima neku svoju patinu, a u isto vreme, fantastično sredjen. One kule što se vide su restorani, vidikovci, koji se okreću. Medjutim, naše letovanje je bilo u septembru, tako da nismo i to doživele.

Obzirom da nema šanse da idem na more, ove godine ću uživati na Štrandu, na Dunavu. Sutra otvaram sezonu. Čula sam da su otvoreni neki novi kafići sa ligeštulima, što mi sasvim odgovara.

Da li se vi spremate za letovanje i gde?

hotel Adakule sa sopstvenom plažom

Аутор: dudaelixir

Čitaj blog, pa ćeš saznati sve o meni!

35 thoughts on “LETOvanje”

1. Nas ove godine čeka krečenje i farbanje drvenarije, što košta ko jedno dobro letovanje u Grčkoj, na primer, tako da ćemo more da gledamo samo na slikama. 😦
    Dobro, imamo jezero pa je lakše podnošljivo, nego mi žao zbog dece, al’ šta ćeš, oba je nemoguće…

2. *Sanjočka, ništa mi ne govori o radovima. Sve to treba i nama, ali, nemamo „vremena“. Vama je blago što imate jezero. Bilo kakva voda za osvežavanje i umirenje živaca, dobro dodje! Biće još leta i leta, pa će deca uživati!!! 🙂

3. *Znam Zelena da ga ne voliš! Ja se sada vratila sa Štranda. Fantazija. Kupala sam se i Dunavu, čak dva puta. Ja MORAM da se kupam i nikada mi ništa nije falilo od „prljave i štrokave vode Dunavske“.Osećam se kao preporodjena, majke mi. Pored vode je uvek sve mnogo lakše i lepše. Ovo je nedelja Štranda, stogodišnjica pa je i upad besplatan. Ma, predivno je sve, samo fale kabine za presvlačenje. Nije mi jasno da nikome nije palo na pamet da tako nešto naprave! A bilo je pre jedno pet godina, kao mali lavirinti od metalne konstrukcije i platna. Ništa lakše za napraviti, a korisno. 🙂

4. E, Dudo, nekad čovek baš uživa kad se seti lepih uspomena. Čula sam da je Kušadasi ok, mada nisam bila tamo. Ma, ne znam gde ću na letovanje, ja to uvek odlučim u poslednjem trenutku. Srećom, sad nam ne trebaju vize, pa nije frka. 🙂

5. *Cakulanje, verovatno ćeš tamo gde i ja: u PM! 😉 Šalim se, naravno!!! Drago mi je ko god da ide, bez obzira što ja ne mogu. Uživam ja i u mislima sa morem, a zadovoljna sam i našim Štrandom! 🙂

6. *Breskvice, ostaju nam uspomene i fotografije da nas sećaju na srećnija vremena. Želim ti da smisliš nešto lepo i da se opustiš i uživaš a i brčneš se u onom slanišu i za mene! 🙂

7. Dudo, ja ne znam jos! :roll:.
    Ceka me krecenje,sto sam zacrtala jos prosle godine.
    More mi je tu,pa cu skoknuti do plaze, kad i ako zaprzi.
    Ali kod nas jos pravo ljeto nije ni pocelo. Nije hladno ali vrijeme je totalno kenjkavo.
    Trenutno pada kisa (malo za promjenu)….
    Uzivaj u ljetu! Svugdje je lijepo ako covijek zna da napravi stimung. 🙂

8. +Afrodita, neće ti biti lako, to je sigurno. Krečenje iziskuje mnogo truda, odnosno, posle krečenja! Ali, što se mora nije teško. Kod nas je užasna žega, kako i priliči jednom letu. Od sutra će i kod nas malo svežine! Prijaće nam i to, sigurna sam!
    Uživaj i ti, koliko možeš! Srećno! 🙂

9. Leto, srecom, jos malo okleva da udari punom snagom. To mi je sad sjajno, lakse se radi kad se mozak ne kuva. Do mora jos ima oj-ha, tako da psssssst 🙂 . U medjuvremenu, bice izleta, manjih i vecih, videcemo.

10. Bila sam u Turskoj-Marmaris pre jedno 8 godina sa decom i pamtim to letovanje samo po dobru. Sve je slično ovom što si opisala 🙂 Ove godine, pa ..deca idu, a ja ne verujem. Bila sam juče na Adi, uopšte nije loša zamena za more 🙂 Ka nema mora dobra je i Ada, kad je daleko Ada, dobra je i kada 🙂 🙂

11. *Baklavice, znači, kod vas leto malo kasni! Ok, stići će, sigurno! Kod nas žeže li žeže!Ja sam se danas kupala u Dunavu i tako otvorila sezonu na našoj predivnoj dunavskoj plaži Štrand. Inače, ove nedelje se slavi 100. godina ove plaže, pa je ulaz besplatan. Uživaj u izletima dok ne opali vrućina! 🙂

12. Skoro ceo život lako stižem do mora, tako da sam u jednoj nefer prednosti, ali volim da se kupam i na rekama i jezerima, bazeni mi nisu omiljeni, tu već teže ulazim, ali znam da zalutam i na tu vodu. 🙂
    U Kušadasiju nisam bila, ali čula sam samo pozitivne komentare. Možda, jednom… 🙂

13. Dudo, eto mene nekih tridesetak km nizvodno,jos se nisam kupala al jedva cekam…Ma kupamo se u Dunavu otkad znam za sebe,voda je lekovita….stvarno…More mogu samo da sanjam…

14. Ne volim prevelike vrućine, smetaju mi a tu su i one dosadne alergije od Sunca. Ne pamtim kada sam poslednji put bila na moru, beše valjda neka ekskurzija u 8. razredu.
    Posle toliko godina, više i nemam neku želju da leto provedem na moru, imamo bazene, jezero… i to mi je dovoljno ali zato ni slučajno ne želim kažnjavati decu zbog svog stava.
    Prvo sam mislila da odboje pošaljem na more zajedno pa shvatila da to i nije tako dobra ideja. Teodora iako ima 8 punih godina još uvek ne ume da pliva kako bi trebalo pa sam njeno more odložila za narednu godinu – dok utvrdimo gradivo.
    Darko jula ide u Grčku, ali on je jako samostalan godinama unazad. Prošle godine leto je proveo u Nemačkoj, ove godine odlučili smo da to bude Grčka kako bi imao prilike da vidi kakao ljudi žive i van granica naše bivše SFRJ.

15. *Neno, mi godinama unazad nemamo normalna leta, tako da moramo da se navikavamo na ova paklena. Šta je, tu je! I ja sam na moru bila poslednji put u Kušadasiju. Na žalost, takva su vremena. Najvažnije je da deca idu, mada ga i ja JAKO MNOGO VOLIM. Nije mi bitno ni kupanje koliko ležaljka i pogled na to plavetnilo. I miris, naravno! 🙂

16. *Letovanje Halkidiki, drago mi je da ste se divno proveli! I ja sam bila u Polihronu 5 puta, uživala, zaista. Poznajem taj kraj. I Hanioti je sladak.

Ove godine ću ipak ići na letovanje i to u Egipat! Jeeeeeee! 🙂

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )