ŠTA ZNAJU BUBA MARE I LEPTIRI?

Osvanuo je divan jesenji dan. Krenula sam na pošticu da platim internet i kablovsku. Iznad te poštice, stanuje Leci. Uzeh telefon da joj napišem poruku da sam kod nje u komšiluku, a u tom momentu, stiže mi poruka od nje. Idemo li u šetnju, ja sam tu na ćošku? Ne mogu da verujem. Kako smo JAKO mislile jedna na drugu i eto, povezale se, mada već dve nedelje ne uspevamo da se sretnemo.

I krenusmo ka keju. Upržila zvezda. Ja sam se obukla kao da je – 10 a temperatura se vrtoglavo podizala do nekih 18 – 19 stepeni. Bila sam mokra kao dodola. Usput, platila račune na drugoj pošti, ćaskala sa Leci, sedele na klupi i upijale sunčane zrake, jer, ko zna da li će ih biti još ove jeseni u toj količini.

Bilo je puno šetača i kučića. Podelila sam perecu sa ovim drugim.

Rastale smo se sa divnim osećajem jeseni u sebi.

Stigoh kući i nastavih sa redovnim aktivnostima. Širenje veša na osunčanoj terasi. Društvo mi je pravio ćerkin pas Hambo, Džek Rasel terijer, skraćena varijanta. 🙂 Ostao patuljak, ali ga mi i pored toga, obožavamo. I on je uživao na terasi.

Naravno, kada sam se dohvatila fotoaparata, nastavih da škljocam. Sunce je bilo u drugoj polovini dana, sada već prilično nisko, i stvaralo predivne senke na već požutelom lišću, koje još nije otpalo sa drveća.

Onda sam pretrčala da napravim fotku i sa ulične strane. Vide se fantastične boje drveća. Obožavam ih.

Zatim sam se vratila na terasu. Kad odjednom primetih okupljanje silnog broja buba mara.

Zatim jedna na zidu

Šta uopšte one znaju? Da li im je vreme za parenje ili su i one, kao i mi, samo uživale na suncu?

Udjoh u kuhinju, kad odjednom, spazih leptira na raširenom bade mantilu. Zgrabih fotoaparat i jurnuh na terasu. Uspela sam da ga fotkam.
Inače, pre dva dana, dok sam čuvala Nanu, odnosno šetala s njom napolju, videsmo divan primerak sličnog na betonskoj stazi, pa sam ga premestila na granu nekog grma, a kasnije, ugledah jednog na njihovoj terasi. Pa šta to znači? Da li im je vreme da snesu neka jajca pa se okupljaju, ili, uživancija!

I, eto, to bi bilo od mene u vezi sa jeseni. Ako bude prilike, sutra ću malo da fotkam kej pa ću vam postaviti slike. Kej je fantazija. Još kada na proleće poseju travu i posade cveće, biće to prava oaza na Dunavu!

Ako slučajno neko od vas zna zašto su se okupljale buba mare i sletali leptiri, neka mi javi!

Аутор: dudaelixir

Čitaj blog, pa ćeš saznati sve o meni!

50 thoughts on “ŠTA ZNAJU BUBA MARE I LEPTIRI?”

  1. *Afrodita, zaista je bio predivan dan. Sada sam bila napolju sa Hambom, počela je košava. Kažu, biće umerena. Hajde, videćemo sutra. Obećavaju sunčan i topao dan, čini mi se poslednji. U ponedeljak nam stiže osveženje!
    Prijatan dan i tebi želim! 🙂

  2. vec dugo nisam videla ni jednu buba maru, mora da su sve dosle tebi u goste… ja samo znam da su one nagovestaj gostiju… ne znam da li imaju neko posebno vreme za okupljanje… 😀
    uzivale su u jeseni kao i vas dve…
    prelepe slike i tekst.. 😀

  3. Ovo je definitivno jesen u znaku bubamara, što reče Charolija možda su čule da ih zakon štiti pa se stvarno prave važne 🙂
    Foto-priča koju si napravila je zaista divna i pokazuje da jesen, iako nagoveštava zimu itekako ima svoje čari…Dvorište ispred tvoje zgrade sa onim pastelno obojenim fasadama i parkom je toliko šarmantno da nemam reči ! Čekam nove fotkice sa Keja 😉

  4. Draga Dudo, ti si zaista pravi umetnik, tvoji tekstovi su predivni a i fotografije odišu romantikom. A što se tiče buba marica, mogu ti reći da ih je kod mene na prozoru, na osunčanoj strani toliko da su počele da uleću unutra, tako da ih je moj sin polako hvatao, pazeći da ih ne povredi vraćao napolju. A to, zašto ih je u tolikom broju, zaista ne znam, a volela bih, kao i ti da saznam…

  5. @Dudo,invazija Buba mara traje vec dve godine. Imamo poprilicno problema ove godine sa njima,naime ostavljaju na zidu neki braon trag za sobom.Trpezarija nam je u ustoj boji i skoro je unistena od njihovih putanja. Ko zna sta se desava sa njim stvarno.

  6. *Perlice, hvala ti, ali to naše dvorište mnogo lepše izgleda na slici nego uživo. Kada bi ga bolje održavali, skupljali smeće redovno, kosili travu, kada deca ne bi bila „kamikaze“ i urnisali sve što im se napravi, bila bi to prava mala oaza. I ja uživam u bojama jeseni! Predivno! 🙂
    Na žalost, nisam išla danas na kej, imala sam užasnu glavobolju, a sem toga, kuvanje za dva dana sa pratećim poslovima! Uf, baš mi je falila šetnja, ali, ovaj posao nije imao ko drugi da odradi! 🙂

  7. *Zmajček, vreme je da postaviš „bubamarnik“ , pa ćete biti spašeni od tragova koje one ostavljaju na zidovima a i komaraca nećete imati. Ja sam to postavila još odavno i zaista nemam problema sa bubama i insektima!
    Baš bih volela da znam otkud ih tako mnogo! Ima li nekih biologa na blogu da nam objasne? 🙂

  8. Pojma nemam sta im je, samo znam da ih na jezeru u ovo doba ima na hiljade. Deca pune teglice i nose za Bor, da poludis! 😛
    Meni sve ovo sto si slikala mnogo slatko, uzivam kad je jesen suva. Kod nas do pre neki dan maglustina, sivilo, kisa bez prestanka, depresivno uzasno. Ovako vec moze da se zivi.

  9. Istina ….bio je to prekrasan dan.Suce je grejalo i imali smo potrebu Duda i ja da se gušterišemo na klupi, he he he …..što smo i učinile…a psi naši prijatelji su nam prišli i Duda ioh je hranila, između ostalog i moga Bibija.Bacala mu je zalogajiće a on je u letu hvatao hranu, kao najbolji sportista.Sve je bilo tako spontano, lepo i slatko!

  10. *E, Sanja, šta je to sa bubicama? 🙂 Meni su one jako slatke, ali, sigurno, u tolikoj količini, nerviraju!

    Lepa je sunčana jesen, sunce je dobro grejalo juče. Mislim da je to bilo i poslednje toplo vreme, mada, kod nas je sve moguće! 🙂

  11. Dudo pa kako ne znas,ja sam ti poslala leptirica….:-) U mojoj basti ih je bilo u rojevima ako nadjem slike postavicu ih na blogu.Nesto se definitivno desava, nikada ih nisam videla u tolikom broju.Nasmeja me sa onom dodolom :-)Sretnu jesen ti zelim.

  12. Šmrc, samo kod nas nema bubamara 😦 Prelepe su fotke, jesen ume biti tako lepa u svojim šarenim bojama. Meni lično je najlepša, najtoplija oku i duši, naravno…kada ne pada ova dosadna kiša. Od zelene, preko žute…do braon i crvene! Milina jedna….

  13. Dudo,istrazivacki tim u mojoj porodici je saznao o bubamarama da donose srecu,sto ih vise ima vise srece ce nas snaci.:-)Nego moze da bude i nesto realnije a tuznije.Iz velikog staklenika u nasem selu su pustene zute bubamare, koje su cele godine unistavale razne musice i bubice na biljkama.Znaci vrednice su proterane i sad traze dom.

  14. Predivan osvrt na sve nesto lepo uz slike. Mene sve odusevljava i bas mi je prijatno, samo me malo bubamare smaraju u ovom periodu. Nekako su dosadne.
    A boje? Boje su fantasticne. Samo u drvece gledam dok setam sa mojim Astorom i malo malo pa gledam sa strane i lepo mi…
    Pozdrav od Deke 🙂

  15. Ah Dudo, posle tvojih priča uvek poželim da sednem u autobus i za dva sata da se nađem kodtebe i šetam kejom… 🙂
    Bubamarice su sigurno poželele da ih slikaš i da o njima pišeš, jer ti to tako lepo radiš 🙂

  16. e buba mare su mi se vec smucile, ali majke mi.
    voleo sam ih, ali otkad je pocela invazija istih, postale su dasadne. Ajde da ih bude recimo par, nego na desetine.
    S proleca mravi, s jesenji bubamare. E zato sam se preselio u stan, da nemam tih problema.

Оставите одговор

