JASNO MI JE ZAŠTO…

… su me keva i ćale muštrali kada sam bila mala za sve i svašta:

– javljaj se svima kojima se mi javljamo: ljubim ruke TI, a MI dobar dan,
– kada nešto želiš, kaže se MOLIM,
– kada nešto dobiješ, kažeš HVALA,
– o važnosti kupanja, pranja ruku, ne bih sada, jer je to trenutno nebitno, ali je bitno i to

da je OSMEH jedan vrlo bitan gest KOJI PUNO ZNAČI A NE KOŠTA NIŠTA!

Znam da vam ništa novo nisam rekla, ali čisto kao uvod u priču iz mesare.

Uglavnom pazarim meso u mesari Kamendin. Vrlo ljubazno osoblje i odlično meso.

Ulazim, javljam se, kao što su me moji vaspitali, dobijam UVEK povratni pozdrav, uz pitanje: IZVOLITE KOMŠINICE (jer ja to i jesam).

Tražim (molim vas) robu, platim, isćaskam se sa vrlo prijatnom ženicom na kasi, zahvalimo se jedna drugoj i izlazim uz pozdrav i želju za prijatnim danom, uzajamnu!

E, može samo tako il nikako, bar kod mene!

Danas, obavila pazar, stojim na kasi i čekam još da mi se isecka pečenica. Ulazi stariji bračni par, ćute kao zaliveni. Ja u zabezeku, gledam u „kasirku“ i komentarišem: da li je moguće da matorci ulaze i ne jave se?

Ona se nasmeši i kaže: kako da ne, pa to je redovna pojava. Retko ko se javi!!!
Ja ne mogu da verujem!

Kaže, neki dan, udjoše dve žene, bez pozdrava, prilaze vitrini sa mesom, moj kolega se javi i pita: izvolite, one opet ćute i ne progovaraju. Gledaju, nešto mumlaju medju sobom, onda jedna po jedna TRAŽE meso, bez MOLIM VAS!

E, komšinice moja, nastavlja ona, pa vi ste retki koji se javljate!!!

Dakle, stvarno sam pobesnela. A isti ti matorci, pljuju po ulicama, tresu nos na asvalt i brišu ruke o sopstvene pantalone ili jakne! A isti ti matorci se zgražavaju na omladinu koja se ljubi na ulici. Zar je to veći greh od pljuvanja i ne javljanja? Pa to je ljubav, ne prostakluk!
To dvoje ne može da se poredi!
Od koga ta ista omladina može NEŠTO LEPO DA NAUČI, pitam se, besna kao ris? Zar ne treba od matoraca, koji su, najblaže rečeno, prosti „kao budak“. Čast pojedincima!

Ja se javljam i vozaču autobusa dva puta dnevno. Moguće da je i njemu neverovatno da se neko seti i njega, mada, nekolicina nije ni zaslužila javljanje, svojom odvratnom vožnjom, ljavljam se svakom koga sretnem na stepeništu, što je isto sasvim normalno i kulturno.

Ali, ja sam tako vaspitana i tako sam vaspitala i svoju decu a trudim se i Nanu, koja je dobar deo dana, sa mnom. Više ne viče „boji me pupak“ kada neće da jede, nego kaže „ne mogu više, hvala“. E, i to je nešto. Baš sam ponosna na svoj rad!

Ah, da, osmeh sam zaboravila! Pa, šta reći, znate i sami KOLIKO VAM JE VAŽNO DA VAM SE NASMEŠI PRODAVAC, pa isto učinite i vi njemu. Biće prijatnije oboma!

Eto, morala sam da se istresem jer bih pukla! ;?

Аутор: dudaelixir

Čitaj blog, pa ćeš saznati sve o meni!

36 thoughts on “JASNO MI JE ZAŠTO…”

  1. jaooo breee, bruka i sramota…posalji te matorce kod mene da ih naucim lepom ponasanju, nije sala. svu ovu omladinu naucih kad zovu telefonom i traze sina al onako u zurbi kao da je pozar „daj mi Peru“ a ja razvučem kao lala iz banata „dobaaaaar daaan“ predstavim se i pitam a ko je s druge strane i tako odugovlacim i pricam svasta usporeno(to sve klince izludjuje :lol:) dok klinci nisu shvatili da treba da kazu dobar dan i predstave se pa ce onda dobiti sagovornika na telefon mnogo brze. Iz njegovog drustva niko ni na ulici da prodje da se ne pozdravi…
    sad mi pade na pamet, seljak kad ulazi u stalu javi se zivotinjama jbg, a svet je poludeo nacisto, nama nam spasa…

  2. *Sanjaru, ništa mi ne pričaj o telefonu: maltretirao me neki deda danima, dobijajući pogrešan broj. Ja besna, ali razumem, ili ne vidi dobro ili je u vezama greška. Em ga ubedjujem da ja nisam Pera, em mi svaki put tresne slušalicu bez da se izvine.
    A posebna su priča oni, koje kada pozovem i predstavim se, kažu: E, ćao, KAŽI! Za to kaži bih im odsekla jezike, mame mi! Mom drugaru iz osnovne škole sam očitala nedavno vakelu: Rekla sam mu: a šta misliš zašto sam te zvala, da bih ćutala u slušalicu ili disala kao neki manijak, budaletino jedna, sram te bilo kako si nekulturan! Vadio se na to da je u jako velikoj gužvi. Pa, i za to postoje odredjene reči, uuuuuuh! 🙂

  3. Sto posto si u pravu. To je neverovatno koliko ljudi nemaju osnovnu kulturu i kucno vaspitanje. Ali sta da ocekujes od dece, kad roditelj, npr, udje u skolu, prodje pored tebe kao pored turskog groblja i jos kad se ti javis, pogleda te belo i ode. Cudo!
    Ja se secam kad su nas baka i deka vodili u Kikindu leti, pa tamo ispred svake kuce sede neke druge bake i deke, nema sanse da prodjes bez „dobar dan“ iako ih ne poznajes. To se podrazumevalo i mnogo mi slatko kad se sad setim tih osmeha i klimanja glavom.
    Al’ to bilo nekad…
    Jel ides na Blogopen?

  4. Dudice draga, lepo vaspitanje je u „krvi“ naših roditelja i praroditelja; medjutim, postojali su i „grubi“ ljudi, što se vidi na ovim „matorcima“! Dakle, moglo bi se reći kakvi roditelji uglavnom i deca takva!

  5. *Sanja, mogu da mislim. Istu priču sam čula i od moje prijateljice, profesorke u Umetničkoj školi. Čudo jedno od prostakluka.

    Ne idem na blog open iz penzionerskih razloga, medjutim, volela bih da se vidim sa blogerima posle „sastanka“. Ako dolazite, obavezno mi se javite! 🙂

    Pisala sam ti na e-mail medjutim vratilo mi se pismo! Kažu permanentna greška! Piši ti meni da ti dam podatke!

  6. Čini mi se da po istom kriterijumu biramo radnje 🙂 …nije mi bitna samo roba, već tražim (i dajem) i osmeh i ljubaznu reč..A neko ovde spomenu javljanje životinjama…mnogo volimo pse, i deca i ja…pa se redovno javljamo i psima, mačkama… I ja sam ponosna na moje klince od 6 i 7 godina kada se svima lepo jave, ili drže ulazna vrata da bi neko ušao ili izašao iz zgrade. Sve to iziskuje mnogo rada (da dođete od toga da ne boli pupak do „hvala, ne mogu više“) i u pitanju je po meni samo lenjost roditelja. I naravno, posle će biti škola kriva..ili ulica….A za ove starije…pa mislim da samo teško podnose starost. Teško mi je da poverujem da nisu vaspitani u duhu kavaljerizma i lepog ponašanja.

  7. Baklavce i ja, kad se vratimo od nekud, imamo obicaj da kezamo: „Zdravo, kucice nasa“. :-)))) Sve sto nabrajasa davno je prestalo da me nervira. Ne mogu da promenim ceo svet, pa sam se skoncentrisala na nas mikrokosmos i tu ima osmeha i ljubaznosti za izvos 🙂 . Cvrsto verujem da uspevamo postepeno da zarazimo i delic ostatka sveta 🙂

  8. *Tangolino, i ja se javljam psu, ćerkinom, kada ostane sam u stanu, a mi se vratimo iz grada. To je obavezno.
    I ja sam mišljenja da je u pitanju lenjost roditelja da isteraju vaspitanje do kraja. Najlakše je reći: ne mogu više, dosta mi je! Nije lako, sigurno! I uvek je lakše okriviti druge za lični neuspeh!
    A dočekati starost, pa i to treba zaslužiti, zar ne? Lakše je i lepše biti biti fin, naročito u starosti! Više bih volela da me deca i unuci posećuju nego da pričaju nećemo kod one otrokondje, koja ne zna ni da se nasmeši i da nas dočeka! Sve je stvar vaspitanja. 🙂

  9. Naravno Dudo da osoba, ukoliko zdrava u glavi dočeka starost, može da odluči da li da se ponaša na ovaj ili onaj način; da privlači (ili retko i da odbija ljude)…Ali mislim da je mnogo onih, koji su mladost i život proveli po merilima drugih, ili koji se nisu odvažili da se bore za svoje snove, i koji kad ih opuca starost sve što osećaju jeste zajedljivost, sebičnost…

    Iskreno verujem u Baklavinu ideju, krenimo svi od svojih mikrokosmosa. Možda nećemo promeniti čitav svet, ali ćemo proširiti dobrotu sa svog mikrosveta na makar malo veći mikrosvet oko nas. Tako će svet biti lepše mesto za život. 🙂

  10. *Tangolino, svako ima svoj stav prema ponašanju i životu. Verujem u ljubaznost i lepu reč, pa ako je još i osmeh tu, nisu bitne godine. Što si stariji, moraš biti ljubazniji, jer namrgodjene niko ne voli. A pljuvače, ne javljače, gundjala, pogotovo! 🙂

  11. Hvala ti lepo Dudo što si se istresla 🙂 ako ti je sada bolje i nama je 😉 Nas su isto tako učili i mi se trudimo da tako učimo decu. No, istina je da se masa njih ne javlja, ne ume reći hvala…molim lepo i tako to. Istina je i ta da to nose od kuće. Inače mi je muka od pljuvanja po mladima. Kako može u masi da se pljuje po nečemu? Svi smo mi pojedinci a ne masa. Svako ima nešto svoje po čemu je dobar ili loš, no to ne čini i druge takvima kakvi smo mi. Pozdravljam te Dudo i želim ti lep dan 😉

  12. *Sanjočka, bio je to dan, kada sam odlepila na starce. Lakše mi je bilo da to ispričam vama, mada se situacija nije ništa promenila.
    Danas mi je tužan dan i verovatno će tako biti i narednih, jer smo danas sahranili prijateljicinog sina! 😦

  13. sve više je nevaspitanih, sve manje se ljudi javljaju, pozdravljaju, ne prihvatam ni ja, ali ne mogu da vaspitavam nevaspitane 😀
    nenormalno mi je da mi neko uđe u kuću bez da pozvoni… nedavno jedan dječak, blizak rod ulijeće u kuću, kao da ga vuci gone, a ja u hodniku, pa me još i vratima opalio … vratim ga lijepo da izađe, da pozvoni i da sačeka da mu otvorim, objasnivši mu da je to što radi nepristojno i da me je udario itd itd…. Posle sam, od njegove majke večerala jezika, jer sam ja „siroto dijete maltretirala“. Tako da.. od nevaspitanih roditelja djeca nemaju šta naučiti. To što je većina takvih- e to je već problem.
    Nikada nisam smjela maminoj drugarici reći „ti“. Niti komšinici, bilo kome starijem. Kada me po imenu zovne vršnjak mog sina meni odmah rogovi izrastu…
    al napisah svašta, bućkuriš cijeli 🙂

  14. *Dolly, na žalost mnogo je takvih primera, nevaspitanja. Ne možemo ih mi sve prevaspitavati, znam, ali može bar da se izjadamo jedni drugima. Pa, možda, i po neki nevaspitani pročita ovo (mislim, ako slučajno zaluta na ove strane), mućne malo glavom i opameti se! Ko zna? 😦

  15. Eh Dudo, sve si u pravu, i ne smemo posustati pred prostaklukom i nevaspitanjem…Ipak ima još mnogo ljudi koji nose ove vrednosti u ponašanja u sebi, na svu sreću…

Оставите одговор

