REKLAME

Ima jedan deo dana, a bogami i večeri, kada sam zalepljena za ekran. Počela sam da pratim jednu seriju, koju puno žena nahvali, pa rekoh, nisam ni ja gora od svih njih. Jeste da sam se uključila u 49. epizodi, ali, vidim, nisam ništa propustila, sve mi je jasno. Nije loša, jedino mi malo jezik smeta. No, nisam o tome htela da pišem, nego o kretenskim reklamama koje idu u pauzama.

Tide, Bonux, Persil, Ariel, sve bolji od boljeg. Nije bitno to što idu jedna za drugom, bitno je samo da se reklamiranje dobro plaća. I baš me kopka, ko naseda na svaku od tih reklama. Ja mislim, niko. Sve je to isto, samo drugo pakovanje. Uverila sam se. Kupovala sam ih razne i zaista nema veze s mozgom kako se prašak zove. Veš mi je bio podjednako dobro opran i sa skupim i sa jeftinim praškom. Nisam luda da bacam pare!

Vrhunac je reklama o jednom osiguravajućem društvu. Neću ga pominjati, prepoznaćete ga kad vam opišem prizor.

Kreće: klinac trči sa zmajem po zelenoj travici. Desno od njega potočić. Zatim trče mama i tata, ljube se, grle, a onda mama ostavi tatu da fotografiše nju i dete. No, otac pada, mama se vraća vrišti i konstatuje da je tata mrtav. E, tu se zamrzava slika i faca koja se ne vidi, nego samo čuje, saopštava kako treba osigurati svoju familiju i neke lepe trenutke u životu. Onda ide novi prizor: opet klinja trči sa zmajem, mama i tata se cmaču no, sada, pošto su se osigurali, otac ne umire, nego fotka familiju i svi su srećni i radosni.

Jel sam ja to tupava ili je glupa reklama. Ja sam iz svega izvukla zaključak da je mama plakala, ne zbog izgubljenog muža, nego zato što ga nije osigurala u dotičnom osiguranju, pa je ostala bez kinte. O, moj Bogo!

Stvarno debilno!

Eto, da ne ispadne samo pljujem po reklamama, pohvaliću i jednu koja je odlično smišljena: jedino što mi se ne svidja destinacija koja se reklamira.

Sigurno ste i nju zapazili: ja uvek pijem jogurt za doručak, nikada se ne kupam go pred drugima, ja sam uvek u društvu starijih, nikada se ne igram u pesku itd, a da pri tome idu slike i prilike suprotno od onog o čemu on govori. I onda na kraju poziva ljude na letovanje tamo gde ja ne bih išla ni da mi plate par hiljada evrića. Majke mi!

No, jedno je sigurno, i jedni i drugi su postigli pravi efekat. Zapamtila sam ih, što je i bio cilj!

Sećam se, pre „sto“ godina, kada sam ja bila mlada :), kreće reklama: polica preko celog zida, prepuna knjiga, ispred nje stoji devojka uvijena u neki čaršav. I, u momentu, sklizne on sa nje i devojka ostaje gola, golcijata. Ja u zabezeku i čitam iznad nje: Srpska književna zajednica! Mooooolim? Da, da, ponavljali su je više puta!

Ne znam da li se neko od starijih blogera seća ove reklame, ali je živa istina!

Volela bih da čujem još po neki biser od vas!

Аутор: dudaelixir

Čitaj blog, pa ćeš saznati sve o meni!

45 thoughts on “REKLAME”

  1. ja se sit ismejah za reklamu o osiguranju
    ne secam se kad sam poslednji put gledao nesto na tv-u, tako da nisam zapazio te reklame
    ali prosle godine sam pisao o jednoj reklami „LOTO drzavne lutrije Srbije“ – i to u negativnom kontekstu a i pogledaj koja je reklama u pitanju:

    Mislim… borimo se protiv nasilja u porodici (AKTIVNO i u to vreme posle te reklame kakva ironija isla je reklama za LOTO)- ali takva jedna reklama ne bi smela to da prikazuje tj. pogotovo da bude scenirana da se vidi strah deteta (podize ruke da ga ne udari) kad majka izgovara navedene reci: „Sad cu da te ubijem!“…

    A zapravo problem celokupan je u tome sto na izradi scenarija za reklame (kao instrument promocije) treba da radi tim ljudi – a kod nas ko zna ko pravi reklame, a i vrlo cesto se reklame skidaju sa tudjih nacionalnih televizija i modifikuju za nase podnevlje.
    Zapravo to me uopste i ne cudi jer danas nije tesko zapaziti da farmaceuti rade posao ekonomista, gradjevinski inzenjeri posao saobracajnih inzenjera, umesto bankara imamo inzenjere elektrotehnike itd… Sto opet dovodi do toga da se pitamo 10crvenih+10plavih izgubljenih godina – zasta? Za isto prodavanje magle!!! Ali, politika nas ne interesuje, ovde na blogu smo da se salimo i smejemo, a ova tvoja reklama za osiguranje me je bas nasmejala – mislim bas…

  2. Dudice draga, reklame su uglavnom glupave, naročito one „tvrdokorne mrlje“! No, vidiš da si zapamtila reklamu za Književnu zajednicu, a svrha reklame jeste da zapamtiš proizvod, bez obzira što sama reklama veze nema sa objektom reklamiranja!

  3. *Ib, da, da, sećam se te reklame za loto. Bilo simpa do dela „sad ću da te ubijem“. To je stvarno odvratno, mada je i to naša svakodnevica!

    Ja sam teški amater i u tom poslu, ali stvarno neke reklame su toliko dosadne, monotone, toliko loše uradjene, naivne, ali, čini mi se da to nikog ne interesuje!

    Slatke su reklame za hranu za životinje. Tu su akteri oni, naši ljubimci, a isto tako, šta mogu, ali moram da priznam, i one prednovogodišnje reklame na coca-colu. Verovatno je dete, još uvek u meni! I reklame za sok „nije svejedno“. Baš su simpa! 🙂
    Obrati pažnju na FOX-u za osiguranje, pa ćeš videti. Prvo, čini ti se da će biti nešto slatko, kao na primer reklama za fotoaparat, no, ona vriska žene i saznanje da joj je mu umro, odvratno.
    Na kraju priče, zaključak je moj, smešan!

  4. *Zelena, i meni su sve te reklame simpatične za sokove „nije svejedno“. Uvek imaju neki dobar fazon!
    Kao i onaj debeli što je trčao na pokretnoj traci i reklamirao „noblice“. 😉

  5. *Stevo, u pravu si, ali ja od toga nemam baš nikakve koristi, to što ću je zapamtiti. Ne palim se ni na šta što oni reklamiraju. Odem u prodavnicu, obidjem i kupim šta mi odgovara! Ne trebaju mi njihove reklame, ali prosto „moram“ da ih gledam jer ih tutnu u svaki film, seriju ili zabavnu emisiju! 🙂

  6. Nema vecih debila u smisljanju reklama od nas. Vlasnik one turisticke agencije je vec par dana u pritvoru a na lokalnoj televiziji ne moze se ziveti od njihove reklame. sve bolji od boljeg. Da ne kazem drugacije,ce ispadnem prostak 🙂

  7. *Zmajček, naši imaju u stvari jako malo svojih reklama a i to što imaju prilično je loše. Najbolje je ukrasti tudju, pa ne moraš da se mučiš!
    A za tu turističku agenciju je stvarno debilan urednik tv programa, jer, očigledno, „nije čuo“ da su ovi zatvoreni i gazda ćorkiran! Ludnica! 😕

  8. Dudo, verovala ti meni ili ne mi bas nasedamo na te glupe reklame… Eto, ja uhvatim sebe kad idem u kupovinu da uvek kupim nesto sto mi je poznato, proizvod ciju sam reklamu cula nego nesto sto nije reklamirano…
    Kao da je to sto se reklamira provereno bolje…
    Inace, ima bas dobrih reklama, sad se setih jedne francuske ali ne mogu da nadjem link… poslacu ako se setim

  9. *Zmajček, verujem ti. Mislim da i za reklame moraju biti dobri glumci, jer nije svejedno gledati profesionalca ili nekog tamo bezveznjakovića koji ni ne zna da izgovori tri rečenice (da ne kažem pročita).
    Meni su Dragan i Milena u grand kafi simpa, pa što da ne, sigurno je dobra lova a profesionalno je uradjeno. 🙂

  10. *Breskvice, nasedala sam i ja u tvojim godinama. Videćeš vremenom da je to sve šarena laža. Treba ti iskustvo, koje se stiče godinama. Kada ukapiraš da Ariel ništa nije bolji od Bonuxa ili Merixa ili tamo nekog Axe, naravno da ćeš kupovati jeftiniji jer, zašto da ne uštediš koji dinar, potrebniji za neke lepše stvari. Još pride, pogledaj samo kakvih sve dodataka ima u Arielu i kojom hemijom peremo veš! Da li može baš sve da se ispere?

    Ajd, čekam tu francusku reklamu. Znam da smo nekada uživali u nemačkim reklamama, koje su nam bile dostupne. 🙂

  11. Ne znam Dudo sta da ti kazem, cini mi se da mi ves nije beo ako to nije skup prasak, da mi ves ne mirise ako to nije Arijel, da mi cokolada nije dobra ako nije Milka, itd. …
    To je uticaj reklama i moje neiskustvo, a kako cu se opametiti ne znam 🙂
    A reklamu ti postavljam cim je nadjem

  12. *Breskvice, to ti je sve mamipara, veruj mi. Isto sam ja, kao i ti, dok nisam počela da verujem drugim ženama koje su prale veš sa jeftinijim praškovima. Uvidela sam da sam bila krelac, bacajući lovu na skupe praškove. Bonuxa ima sto vrsta, divnih mirisa, pere fantastično. Isto je i sa Merixom i ostalim te kategorije.

    A Milka, njam, njam i ja je obožavam, mada, kažu neki, ima i mnogo boljih. Meni je ona zakon! A nije ni tako skupa. Ona velika je (na pijaci, do ovih vrućina) bila 200 dinara, mada sigurno može i jeftinije da se nadje.

    Eto, pokušaj drugi prašak, pa za ostatak možes sigurno kupiti dve velike Milke! 🙂 😉

  13. Isprobano najeftiniji Aksal pere savrseno a ne secam da je reklamiran…Reklame mi nenormalno idu na ….Zivce.Retko kad reklame uticu na moje odluke u kupovini.Smesna mi je ona reklama sa tri momka :Cokolaaada a glupe su mi one sa rastavljenim ves masinama.Stvar resava kasika sode bikab. i ukljucite ves masinu na najkraci program praznu naravno.Pozdrav Dudice, svaka ti cast na postovima.I da obicno kad krenu reklame menjam kanal.

  14. *Ivane, pročitala sam različite komentare, ali, u suštini, ljudima se ne dopada ta reklama. Surova je, zaista a i za razmišljanje. Po meni, pogrešno postavljena, totalno!

    I da, ima dve verzije, skraćena, tj. srećnija varijanta, kada su se osigurali u D osiguranju, pa mogu bezbrižno da se vaćare i valjaju po travi, jer, infarkt i ostale smrti ne mogu da ih dotaknu jer su, ŠTA? – PA, osigurani! Jeeeeeee! 😉

  15. *Milina, ukebala sam ja taj Axal na akciji u Rodi. Koštao oko 250 dinara. Super pere, lepo miriši a ne košta puno! U pravu si! Pravo da ti kažem, obilazim ja tako te markete i pitam šta imate na akciji, pa kada mi pokažu prstom, merkam i procenjujem da li mi TO treba ili ne!

    Da, oni Calgoni i ostala sranja, što reklamiraju protiv kamenca, obične budalaštine. Sve je to hemija koja uništava mašinu, ali to nije bitno, bitno je prodati calgon naivčinama! Soda bikarbona je zakon!

    Mrzim reklame, ali, pošto znam da ne traju dugo na foxu, ostavim ih, pa se onda iznerviram, sem kada je nešto simpa!
    Hvala ti na komplimentu, dobro mi došla, uvek! 🙂

  16. Kad si već pomenula osiguravajuće društvo, da ti ispričam biser. Onog dana kada su trebali da dovezu Ivana avionom, zvoni telefon i zovu me iz osiguravajućeg društva traže Ivana i pitaju da li je zainteresovan da se osigura kod njih, a ja joj na sve to odgovorim da nema nikakvih problema, ako bude preživeo javiće se. Žena je bila u totalnom šoku, 😀 a ja se malo i nasmejala tog dana. 😀 Kako je samo pogodila kada da zove nije mi jasno?

    Sviđa mi se reklama kada klinci jedu bombone i sede na dugi, a onda se onaj zapita, da li je to stvarno ili samo njihova mašta i fiiiju…padne. 😀

  17. Ima mnogo dobrih reklama ali se takve retko, gotovo nikad, ne prikazuju na našoj televiziji. Evo jedne od mnogih dobrih reklama koju ću porediti sa jednom koja se emituje na našim televizijama a reklamiraju istu stvar pa ti sama donesi zaključak:
    ova:

    ili ova:

  18. PS Ova druga me mnogo nervira jer njena namera uopšte nije da reklamira pivo već da nam čisto naglase kako se sad Crnogorci druže samo sa strancima i kako su svi toliko obrazovani da engleski pričaju ko maternji… Povraća mi se od ove reklame… jer uopšte nije smešna, iako je to bila režiserova namera. Sa druge strane ovi likovi su toliko loše odglumili celu stvar da mi je zapravo i drago što se ova reklama emituje… prikazuje ih u pravom svetlu, mada oni to ne shvataju jer kozumiraju mnogo nikšićkog…

  19. *Char, e, neka si joj skresala. Ja se bojim svih tih osiguranja. Zajebala su nas kojekakva OZ, banke i sl. Pa, čak i da imam love, ne bih to uradila!

    Volim i ja da „šokiram“ ljude kojekakvim izjavama! Dala si mi dobru ideju za sledeći post! 🙂

    Ona reklama sa klincima je slatka, kao i kada reklamirau pelene, mada me nervira ona mala koju su tako očešljali i našminkali, kao da je u pubertetu! 🙂

  20. da, ali moramo uzeti u obzir da je za prvu reklamu potroseno daleko vise novcanih sredstava, dok je za drugu reklamu manje. E sad nije bitna i cena, vec da li mi imamo mogucnosti i kvalitetnog kadra da realizuje prvu reklamu – specijalni efekti, kompjuterska animacija i sl.

  21. *Sigurno si u pravu Ib za prvu reklamu. Šta je za drugu potrošeno, par flaša piva, 🙂 🙂 🙂

    Mi sigurno imamo kadar da realizujemo dobre reklame, ali, na žalost, lova uglavnom ide u pogrešne ruke.

    Mada, ipak mislim da je važna dobra ideja i glumci koji bi realizovali tekst, onako kako zaista treba! 🙂

  22. Reklame su mi generalmo sve odvratne, uopste ih ne gledam, koristim to vreme npr. da donesem sebi neke grickalice, popijem vode itd, pa se vratim da gledam tu istu seriju. Moje gledanje tv-a je svedeno na minimum, pogledam malo dnevnika, vremensku prognozu, koja uvek omane, pa mi zato interesantna, mozda i neki film, ako naleti nesto zanimljivo…uglavnom sve je fuuuuuuj.
    A ona reklama kada cura duva dok prica, pa njen sagovornik pada u nesvest, a ona onda uzima zvaku, pa…joj odvratno.

    Kako si, Dudili?

  23. Dobre reklame se mogu videti u „noći reklamoždera“, gde ljudi zaista ulože mnogo talenta da naprave nešto kvalitetno. Inaće, u pravu si, reklama za životno osiguranje je potpuno debilna… Mislim da Coca-Cola ima dobre reklame…
    Eh, Dudice, pa ti više vremena provede misleći o reklamama nego o seriji koju gledaš 🙂

  24. *Sandra, ja uvek pronadjem nešto zanimljivo ako baš želim da se opustim uz tv. Filmove obožavam, pa svaki koji mi je dobar, mogu da gledam i po sto puta.

    Daaaa, zaboravih da ispljujem tu reklamu za žvake. Kakao vidim da će ona biti, tako grabim daljinac i prebacujem na drugi program. Grozota jedna. Toliko su odvratni i nepristojni! To je trebalo, čini mi se da bude smešno, ali su totalno omanuli!

    Dudili šljaka i crvrči na ovoj vrućinštini, inače je dobro! Hvala na pitanju Sandrice! 🙂

  25. Bila je jedna reklama pored koje bih redovno ostajala otvorenih usta sa zblanutom facom. Verujem da je i ona uticala na to da izbacim tv iz svog života.

    Ima ih debilnih..dotle da izazivaju osećaj mučnine.

    Ova za fedex mi je super 🙂

  26. Dudo tako se ismijah citajuci ovo…bas sam o tome neki dan pricala..te reklame,ajd sto su smor kad gledas nesto ,ali sto su apsurdne,smijala bih se da nije jadno…sve te stvari koje ce sigurno da uljepsaju nas zivot..mislim…ali najgore sto ima ljudi koji padaju na takve reklame..
    Ipak,ova zadnja koju si navela…SKZ ,hehe,kao jednog apsolventa knjizevnosti me odusevila..da mi je da to vidim,i da pokazem profesorima,hihih…

  27. *Smešno je Hipatijo, jer sam iskarikirala celu situaciju, ali je u suštini, strašno. Oni nisu normalni!

    Apsolventice književnosti, žao mi je što se ta reklama prikazivala jako davno, ali je moguće da se neko od tvojih profesora seća te ogavštine. Ako te nije blam, pitaj nekog od starijih! 😉

Оставите одговор

