„BRKA“

Deca iz našeg dvorišta su mu dali ime. Da sam se ja pitala, a nisam, nazvala bih ga „brkati idiot“, jer mu takvo ime i pripada.

Evo razloga, pa procenite.

Doselila se njegova mala porodica u „najbolji stan“ u našem „krugu“, hoću reći, bunaru. Poznavali su direktora firme koja je gradila ove zgrade, pa su zajedno birali „najbolju, moguću poziciju“.
On, supruga i sin, tada srednjoškolac!

terasa, desno, sa crvenim muškatlama

Rekli biste i vi, super mesto, onako u ćošku, ušuškano.

I poče on da sadi, pre desetak godina, rastinje koje se nalazi ispod njegove terase. Pomislili mi, brine čovek o dvorištu i voli da mu je lepo.

Pravi razlog ovakve dzungle je sledeći: da mu se ne bi vrzmala tuda DECA I KUČIĆI! Zamislite vi to! Deca i kučići!

Njegov sin je odrastao u kućurdi, sa ogromnim dvorištem, pa kada su obavili odrastanje, onda su rešili da kućurdu prodaju i smeste se u tako jedan „fini stan u kome će dočekati starost“ i sin će ih negovati 😉 !

Kada je dvorište sredjeno za klince, počeše oni da uživaju u njemu.
Klackalica, ljuljaške, mesto sa peskom, postavljene klupe za roditelje i zaista je dvorište bilo lepo, za sve, sem za brkatog.

Često je stajao na terasi, urlajući na decu: da se ne deru, da ne lupaju, da ne ciče, da ne vrište, da se odmaknu od terase, a onda su na red došli i psi. I jednima i drugima je saopštio razlog ne bitisanja u dvorištu. POJAVILI SE PACOVI, PA ĆE DOĆI IZ CIKLONIZACIJE DA PRSKAJU DVORIŠTE! Pa priču o PRSKANJU pacova je mogao da proda deci, ali, odraslima, nikako. Baš nedavno me je sreo na ulici, ledenog pogleda upućenog njemu i podsetio me da uskoro stižu „prskači“, na šta sam ja samo produžila. Nisam želela sebi da dižem pritisak, mada sam mu već sto puta rekla da prestane sa pretnjama jer, ako se nekom od dece nešto i desi u dvorištu ili ne daj bože otruje neki pas, znaće se ko je za to kriv. No, očigledno do njegovog malog mozga reči upozorenja nisu doprle, kao što ni „prskanje pacova“ nikada nije sprovedeno, čim i dalje nastavlja da preti. Kada sam ga pitala otkud pacovi u našem dvorištu, jer zaista nemaju odakle ni da dodju niti imaju razlog da se muvaju po našem dvorištu, odgovorio mi je da su se nakotili i „penju se po fasadama“. Moguće da su osetili neku smradinu u njihovom stanu pa ih taj miris privlači ;)!

I, stigosmo do rastinja. Ne mogu vam opisati koliko kučići vole da se zavlače izmedju tih grmova i da kake, baš njemu ispod nosa. Neverovatno! Inače, njegova supruga je od onih finih što „ni ne kake, ni ne piške“, već samo kuvaju, spremaju, spremaju, spremaju.

Po malo se brinem za Tedija i Hamba kada se ušunjaju u taj zeleniš, jer, brkatom nije verovati. Doduše, trudimo se da ih izvedemo na ulicu, dobro išetamo i onda ih pustimo u dvorište da se istrče, pa, bože moj, po nekad i obave veliku nuždu, tamo u dzungli, gde samo psi i „pacovi“ mogu da se probiju.

Ne mogu da verujem da postoje takvi namćori i mrgudi!

Nadam se da su pretnje bile i ostale, samo prazna priča.

Imate li i vi u komšiluku „brkatog idiota“?

Аутор: dudaelixir

Čitaj blog, pa ćeš saznati sve o meni!

31 thoughts on “„BRKA“”

  1. Pa naravno, ko nema?! Kod nas jos, gore, ovi iz komunalnog bacali otrov po celom gradu da se otarase lutalica, a ovaj nas ko usisivac, da poludis. Moracemo da mu stavljamo brnjicu, inace nema sanse da pohvatas sta je strp’o brzinom munje.
    A komsiju ko … nek se davi u svojoj zloci.

  2. Ha,ha Dudo, izvini što se smejem, ali tako si mi slatka i kad se ljutiš! Baš te briga za Brku, nek on sadi svoje cveće, ti idi na drugu stranu!
    Imam ludake svih vrsta, ne baš takve kao Brka al ima i gorih!

  3. *Sanja, kod vas je celo komunalno preduzeće „brka“ 😕 Kako mogu da truju pse tako? Strašno! Pa da li su oni čuli za reč „humanost“ idioti jedni! Uh, strašno, takve stvari mene izludjuju! Ja mislila da je naš brka najgori, a sad vidim da ima ima i dno dna! 😕

  4. *Breskvice, da je to bar cveće, nego je šiblje, koje se otelo kontroli, odnosno namerno zapušteno. Da imam makaze, noću bih to sve pošišala pa bih čekala da vidim njegovu reakciju. Neće više ni travu da šiša, sve nama zainat, mada je tolika vlaga tu i skupljaju se komarci, pa i zaslužio je da ga pojedu! 🙂

  5. Ha, naravno da svi imamo po nekog brkatog idiota ili idiotkinju. Dok mi je junior bio dete, a u komsiluku tada bilo dece „na milione“, svi ti brkati su me se plasili ko djavo krsta. Sve sam ih dovela u red.

  6. Imam brkicu, žensku. Zaljeva vodom djecu sa trećeg sprata.
    Oni joj, kao protivuslugu, bez prestanka zvone na interfon. Pa pobjegnu.
    Brka kad kuva otvori vrata od stana, da nas sve nakadi mirisima svoje kuhinje. Da li iko prži više luka i nekih teških zaprški ja ne znam. Ljeti nam je pun haustor zunzara koji nanjuše brkinu kuhinju.

    Da ne nabrajam više
    svako ima svoju „brku“.

  7. Ih, šta da se radi, katkad sam i ja „brka“ :mrgreen: valjda to dolazi sa godinama; nekima naravno, a možda zavisi i od raspoloženja. Na kraju krajeva, ni ja ne volim kada od 14 do 16 sati, kada je vreme za odmor, pod moj prozor stignu klinci i počne dernjava; možda neko uživa u tome, ja baš i ne skakućem od sreće, jer nedaleko od moje zgrade postoji dečje igralište… ali je izgleda lakše igrati se pod tudjim prozorom. Dakle, Dudice draga, ima i ovakvih i onakvih „BRKA“, mislim da ni oni nisu isti, možda samo nalik jedan na drugog! He, he lepi pozdravi!

  8. Ja na sreću nemam „brku“ jer živim u kući sa dvorištem.

    Ne znam hoće li ti zasmetati moj komentar ali moram da kažem da se zaista naježim kada po parkićima i igralištima gde se igraju deca vidim vlasnike pasa koji izvedu iz stanova svoje ljubimce da se olakšaju. Volim životinje, ali ne volim kada mi dete u parku nagazi na pseću kaku, ili kada krene da se igra po pesku koji zalivaju nečiji ljubimci.
    Ja to rešavam tako što decu ne vodim u parkove, a srećom nemam ni potrebu 🙂
    Bilo bi lepo kada bi svaki vlasnik ljubimca nosio kesice da skupi izmet za svojim ljubimcem, ali to je kod nas retko za videti… ipak mi živimo u Srbiji…

  9. to rastinje mi ne izgleda na nesto lepo vec na zapustenu i neuredjenu okolozgradnu zelenu povrsinu – to sve treba lepo raskrciti i urediti da bude bas lepo – zelena travica, pa i posaditi na prolece po koju muskatlu *50 din. da svaki da po toliko ispred zgrade bi bilo lepo.

    sto se tice brka i tako tih matorih-budala koji misle da im je to dedovina i da je vreme komunizma jos uvek kada se starijima moralo sa strahopostovanjem svaka rec postovati – e… za to postoji lek. Pretnju prijavi, nadleznima za zastitu zivotinja – i da vidis kako ce se osecati kad mu stvarno na vrata dodje inspekcija i opomene ga! (pitanje je samo da li ce i doci)

    S druge strane, vlasnici pasa trebaju da imaju pored obaveze i odgovornosti – verujem da ih ti imas, Tedi je sa slika koliko vidim miran pas – pravi „damski“ sto bi se reklo. Oni koji imaju (da ne kazem agresivnije – rogobatno zvuci), rasnije pse, trebaju da kad svoje pse puste da trce po parkovima, pored obala reka i sl. da ipak nabave korpu za pse a ne da narod strahuje da li ce ga napasti ili nece! – ja da sam vlast ja bih to vlasnike strogo kaznjavao novcano.
    Takodje slazem se sa gornjim komentarom u vezi pseceg izmeta i nemarnosti i neodgovornosti vlasnika. To me uzasno nervira.

    Ovo pricam iz razloga sto sam i ja vlasnik psa, koji je u stanju da rastrgne coveka – ali on ima sve uslove i obucen je tako da bude pravi cuvar. Jednostavno, koga ne poznaje ne dozvoljava mu pristup u dvoriste bez gazde – i to je ok. Lepo se najavi i ja cu te uvesti. I kad se dresirao zna da na ulicu ne sme da izadje. A kad ga setam, uvek je ili na povodcu ili sa korpom.

    A sto se tice nadzaka „brke“ koji ne voli decu, taj treba da se zapita da li je za civilizaciju. A to kazem iz prostog razloga jer je i on nekad bio dete i zna da se decija radost ne moze obuzdati – pogotovo kad dodju letnji dani. Treba da spava – pa spavace kad umre! Ili nek kupu tampone za usi. Govorimo o beloj kuzi – koja nas ubija kao naciju, a tek Vojvodinu i smetaju nam deca. Kad ce se covek igrati nego kad je dete i da sa godinama sve vise problema i obaveza ga cekaju i zasto mu uskratiti to zadovoljstvo.

    Takve slicne, i polivace vodom bih nekim propisima kaznjavao ili bih ih slao u ruralna naselja da udisu svez vazduh, da slusaju cvrkutanje ptica, mirisu bagrem, nocu odsluskuju kreket zaba i dr. prirodne zvukove. I to verujem da bi im smetalo jer su takvi – po prirodi baksuzi koji se najbolje dresiraju novcanim kaznama koje bi s druge strane bile humanitarne za decu bez roditelja koja nemaju srecno detinjstvo i zeljna su lopte, igre sa vrsnjacima i mirnog detinjstva.

  10. Naši ‘brkajlovići’ isto sevaju vodom, urliču zbog prilaska njihovom čedu (čitaj, aFtu), e, onda još bučnije reaguju na dečju buku, nožem znaju da iskasape loptu, jer ih ubija zvuk lopte o beton (samo nikako da umru). I pod obavezno, njihova deca nikad nisu bila takvi divljaci.
    Kad malo bolje razmislim, niko se do sad nije žalio na životinje. 😕

  11. Lepo ti svi rekoše; „svako ima svog brku“, a ja dodajem „i mi smo nekome brka“ 🙂
    Gde god sam se odselio, a selio sam se mnogo puta, imao sam problema sa svojim komšilukom koji „ne vole decu“ i „ne vole pse“. A imam i puno dece i puno pasa. I zbog tih brka nisam ni decu pobio ni pse poklao. Ali, da se nerviram – nerviram se.
    Dođoši koji su oslobodili svoj ćošak i naravno, manjak tolerancije gde su svi najpametniji. 😦
    Ali to je tekovina civilizacije gde svi živimo jedan drugom na glavi a ponašamo se kao da smo još uvek na planini sa koje smo došli.

  12. *Ivane, ta zelena površina je NAMERNO zapuštena jer zlojeb od brkatog idiota to radi s namerom, da mu ne bi prilazila deca i psi, ali je zajebo, debelo. Doduše, deca ne prilaze jer je vrlo „šikarno“, ali se zato psi fantastično zavlače i kake mu, verovatno, baš ZAINAT! A on baššššš voli pse, ali verovatno samo na razglednici. Njegovo dete je odraslo u velikom dvorištu i nikom nije morao da smeta, a taja je verovatno spavao sa ulice, tako da ni njega nije čuo!
    Naš Tedi je veličine pudle i 99% vremena provedenog napolju je na povocu, ali ne i sa korpom, jer je mali i miroljubiv.
    A što se tiče civilizacije, on je nadžak-deda i sve mu smeta, definitivno.
    Veruj mi, budem i ja brka, kada zaista preteraju. Kada uvate da burgijaju nedeljom u dva, kada je zaista vreme za odmor, onako posle nedeljnog ručka. Pa, stvarno, i sveta ima strašno nekulturnog i bezobraznog. No, eto, i naš pas zalaje, pa nas tolerišu, tako da moramo i mi druge. Šta da radimo kada smo prisiljeni da živimo u „kokošarnicima“!

  13. Pocela sam da se pretvaram u to brkato stvorenje kad su komsijska deca polomila grane i grancice sa visanja spanskih koje su tek pocele da rumene.A onda sam se setila kako smo krali tresnje iz komsijske baste i jorgovan i kako nas je jurio brkajlo.Obrijala sam brkove i pustam decu nek jedu zelene visnje, sad su najsladje.

  14. Pamtim takve brke, ali pu-pu, da zlo en cuje – zivim trenutno bez nekog dezurnog primerka. Mozda biste mogli lepo da se dogovorite o jednoj drustveno-korisnoj akciji i da iskrcite svo to grmlje. Pa da vam bude jos lepse mesto za sedenje i decju igru 🙂 Nije mu to dedovina da bi moralo da bude tako zapusteno.

    Inace, ovde nema popodnevnog odmora, i niko jso bez njega upisanog u kucni red nije umro 🙂 . A pamtim neko lepo vreme na Novom Beogradu, otvorene prozore, zamor decjih glasova i ciku, ritmicko lupanje lopte o beton, koji su me tako divno posle rucka uspavljivali. Meni su ti zvuci zaista bili muzika, nekako za opustanje i odmor.

  15. *Milina, ma svi smo mi po malo „brke“, samo kada vidimo da nešto uništavaju. I to spada u kućno vaspitanje. Krali smo i mi zelene kajsije iz komšiluka, ali nije bilo slomljenih grana. Verali smo se po drveću i skidali kajsije. Roditelji moraju tu da odigraju ulogu i da im objasne da ta pokidana grana, sledeće godine neće roditi ništa, jer od ništa ispadne ništa. Ma neka jedu, niko im ne može zabraniti, ali, mislim, da su danas deca u suštini zapuštena i smotana. Ni ne umeju da se penju po drveću, ali zato odlično umeju da unište sve što se napravi za njih! Gledam to svaki dan i slušam kako psuju, UŽAS jedan. 😉

  16. *Baklavice, neće niko da se bavi dvorištem. Taj brkati jarac je to sve posadio i prvih par godina brinuo o svemu. Orezivao, zalivao, kosio travu, a sada, već par godina unazad, neće, iz poznatih razloga. A deca, pored crnih vreća za smeće, svu ambalažu bacaju po dvorištu. Ni jedan roditelj, od te sitne dece (uzrast od prvog do 5, 6. razreda) nikada ne sidje u dvorište da pokupe djubre! Sve je to tužno! 🙂

  17. Da znas kako je zivot lep u kuci na placu od 5 ari???? Posle svih „brkatih“ i svakakvih odlucili smo se na ovu varijantu. Doduse vrlo skupu. I dok drugi uzivaju u mnogim lepim stvarima, poput putovanja i slicno, mi svaki dinar ulazemo u nas mali raj.Ali neka, proci ce i to, jer mir koji imamo ne moze da se kupi. Ja sam odrasla na asvaltu, polivana milion puta vodom od strane „brkatih“, dobijala batinica od mame zbog „nekulturnog“ ponasanja, jer sam gospodji „Brkatoj“ opsovala nesto socno…I kada sam i sama postala mama , odlucila sam da zajedno sa svojom porodicom zivim u predgradju, u kuci…i evo sada uzivam gledajuci klince kako se po ceo dan igraju sa nasom kucom Lolom. Doduse Lola pravi malo problema sa komsilukom, jer ulazi u tudje bastice i cvetnjake…ali dobro…ovi nasi nisu mnogo „brkati“. A mi Lolu cuvamo…uglavnom…ali „glupaca’ zbrise dok kazes keks.

  18. *Sandra, čitavog života sam sanjala da živim u kući i imam svoj plac i baštu i cveće. Uglavnom, mogla si pročitati u jednom moj postu od prošle godine KAD BIH JA,… (ne znam da linkujem) imala salaš, pa bi ti bilo sve jasno.

    Za stvaranje raja, potrebne su bar dve odrasle osobe, jednakin interesovanja, medjutim, kod mene to nije uspelo, tako da je i plan o kući, propao.

    Tvoja deca imaju zaista mnogo sreće da uživaju bez brkatih, odvratnih stvorenja. Ništa lepše od zdrave, zadovoljne i nasmejane dece. A odrastati sa kucom, macom, zekom je nešto najlepše i najhumanije!

    Tvoja Lola je mala lujkica, znatiželjna! 🙂

  19. (mozda je zavrsilo u spamu)

    obozavam kerove! a tek decu!!! imam ih troje, krv sam propisao dok nisam uspeo prilikom razvoda da ih dobijem na sudu. doslovno. razboleo se gadno od sranja i podmetanja… kemoterapije… stvarno sam krv pisao zbog njih. ali, pod jedan, slazem se sa danijelom oko pasa… a onda, slazem se u principu i sa raznim brkama, ne znam da li bas i sa ovimn, ali sa mnogim takvima. niko danas ne odgaja decu, masovno su deca nevaspitana, ne znaju red… razumem da ljudima smeta da se deca deru da lupaju pod prozorom. razumeo sam i kada su moja bila mala, pa sam ih vodao okolo, nijedan komsija ih nikada nije cuo, nisu vristali u autobusu, po samouslugama, restioranima… i ne podnosim kada mi ljudi koji me upoznaju imaju potrebu reci kako su mi deca neverovatna, strasno lepo vaspitana, iznimno pristojna… a nisu! normalna su, obicna. nego su njihova nevaspitana, razmazena i nedovoljno im je vremena i truda posveceno!!! moja su zivlja nego ijedno dete koga znate. ali zna se gde se i kada se sta radi. najlakse je dete pustiti u dvoriste i raditi svoj posao… ili kada u restoranu neko dete skace, vice, dere se, lupa viljuskom po casi ili tanjiru patnaest minuta pa onda ga roditelji kao opomenu, pa ono ne prestane a oni kao pogledaju prema onima za susednim stolom i kazu: aa deeeca…… nisu deca nego neodgojeni kreteni. tako da sve ima svoje… niko ne sme da preteruje…

  20. 😆 još kako imamo, samo je naša Nada…nije brkata ali luckasta jeste…plus, ona baba što mi polivala auto…stalno plaši decu u dvorištu da će zvati miliciju i tako to…No, valjda svaka zgrada ima nekog svog brku. Lud čovek…al to na žalost niko ne može da promeni. Samo da stvarno ne naradi nešto!!!

  21. *NeMrešBilivit, izvini što si čekao na odobrenje, jer mi je komp bio na reinstaliranju, ponovili se novim windows-om.
    U pravu si ti potpuno što se tiče „dece“. Bila sam „brka“ i sama i to samo u slučajevima kada krenu da lome i lupaju, ono što je njima namenjeno. Isto tako, kada lome grane drveću. Na to se otkinem, totalno. Roditelja nema nigde i boli ih uvo šta im deca rade. Pre neki dan, tri klinke, zajedničkim snagama, počeše da podižu poklopac od kanalizacije, onaj metalni, okrugli. I uspele bi, totalno, da moja ćerka to nije videla sa terase i dreknula, pa se jedna mama, male bebe, potrudila da im objasni da to nije u redu.
    Totalno se sve izopačilo što se tiče kulture stanovanja. Nas je mama rihtala pa od dva do četiri nismo smele ni da dišemo punim plućima a kamoli da promolimo nos napolje. Onaj naš „idiot brkati“, preteruje u svemu. Nije normalan, garantujem! 🙂

  22. У свакој згради или улици има по неки Брка 🙂
    Од оних који просипају воду са виших спратова, излазе и јуре клинце до оних који само мирно седе на терасама и гунђају. Али најбоље памтим једног Брку који је вадио пушку никад пуну (али је пушка пушка) и драо се ко луд са трећег спрата суседне зграде, па ту као клинци нисмо никада боравили… А јоооој кад се сетим 😀

  23. *Gordana, dobro mi došla! Imamo i mi jednog sa ulične strane, koji je „zapljunuo“ mesto ispod svoje terase da parkira svog „ljubimca“, pa, ako se desi da mu neko mazne mesto, buši gume ljudima. Ovi svi saznali od vulkanizera, koji je odmah iza ćoška, a i neke komšije ga videle. On je takodje polivao decu i pretio im ubijanjem! Takvi ljudi jesu samo za „odakle su i došli“, a to je selo, definitivno. Bez uvrede 🙂

Оставите одговор

