PRVOMAJSKI „PAPRIKAŠ“

Godinama sam se pitala zašto se praznik 1. maj zove i PRVOMAJSKI URANAK? Trebalo mi je dosta vremena, verovatno zato što od frke nisam uspela da sagledam značenje te druge reči!

Ne mogu vam opisati koliko me je svaki prvi maj dokrajčio. Kada treba krenuti negde, napolje? Kad god da sam krenula, uletela u frku. Na mostovima zaguš, do zla boga. Onda nagadjanje zašto, kako, otvaraj prozore, zatvaraj prozore, da, u kolima, smrdi, ne smrdi, muka mi je, daj da se okrenemo i idemo ooooookolo, preko Male Krsne ili Kečkemeta da stignemo u Sremsku Kamenicu ili Venac ili Popovicu, nije bitno.

I to tako godinama. E, onda sam progledala i skontala da URANAK znači, to da moraš jaaaaako uraniti, čim se promoli sunce, i krenuti u željenom pravcu, ili ćeš totalno pogubiti živce i presešće ti prvi maj.
Ova varijanta znači i to da možda nećeš dočekati budan onaj roštilj, jer će te savladati san od prekomernoguranka! 🙂

Druga varijanta je, da kreneš na putić dopingovan kojom rakijicom ili bensedinčićem i to sve ako želiš da kreneš, na primer oko pola deset.

Ni povratak sa izleta, istog dana, ništa nije lakši. Verujem da ste i to iskusili. Jedne godine, sećam se, vraćali smo se sa Popovice, koja je dvadesetak minuta od Novog Sada, dva i po sata. Em smo prokuvali u kolima, mrak je već uveliko pao, pa smo rešili, u Petrovaradinu, da parkiramo kola ispred neke kuće i krenemo peške preko mosta. Strahota jedna!

E, pošto ja nemam nameru da na praznik uranim sa privim zrakom sunca koji će se promoliti iza tvrdjave, rešila sam da ostanem kod kuće i uživam u prazniku, bez da me neko ili nešto drnda.

Popiću kaficu na osunčanoj terasi, laganini, nešto pojesti, gledati tv, ako hoću, videću, posle podne otići PEŠKE do Petrovaradinske tvrdjave, sa Leci, naravno, ili, eventualno, do Kameničkog parka u kome je svake godine ludnica. Ringišpili, šećerne pene, peku se roštilji, miriši na sve strane.

Znači, kola ne bi došla u obzir, ni u jednoj varijanti. Omatorila sam za mučenje, bilo koje vrste.

Uveče, sa Tedijem malo po kvartu, večerica, tv i spavanjac.

Za kojugod varijantu da se opredelite, želim vam da vam bude, zaista lepo. Ne dajte se iznervirati ni zbog čega. Lepo se odmorite, nadišite majskog vazduha, a ako pogledate prema nebu, videćete da su i laste stigle.

Zaista je došlo proleće!

Аутор: dudaelixir

Čitaj blog, pa ćeš saznati sve o meni!

38 мишљења на “PRVOMAJSKI „PAPRIKAŠ“”

  1. Da ne bi moralo da se porani i da se ne bi borio sa guzvom i na putu i za mesto u prirodi vec godinama ja i moja luda ekipa krecemo dan ranije. Evo upravo se cuje kako gospodja lupa meso i sprema ga ,ja vrsim zadnje provere satora i ostalog pribora i vec oko 17h smo na odredjenoj destinaciji i razapinjemo satore 🙂

  2. Mi ćemo ove godine u šumu, obližnju, pograničnu. Kao i svake godine skoro, sa društvom. Deca uživaju i raduju se što prvi put u godini otvaraju i montiraju šator koji će da im služi za privremenu igru. Sve u svemu bit će nam zabavno. Što svima želimo.

  3. *Mangupe, predivna ideja sa šatorom, samo da bude u hladovini! Boraviće u njemu koliko im bude interesantno! Bolje da se vitlaju po prirodi i dišu šumski vazduh! Hvala ne lepim željama koje i vama upućujem. Divan provod i odmor. Čuvaj mi Sanjočku i dečicu. Uživajte! 🙂

  4. *Zelena, za prvi maj se dimi iz šuma i izletišta, uglavnom zbog roštilja, mada neko pravi i paprikaš! Ovog puta je „paprikaš“ od slavlja i frke!

    Ma, samo izgovor da se izadje napolje i uživa u prirodi. To je prvi mesec koji nema slovo „r“ u nazivu, što znači, SME se sedeti na tRavi! 🙂

  5. a gdje je paprikaš?

    Svuda je slično.. što se gužve tiče. Kod nas, s obzirom da su oko nas brda i planine i da nam ih je preko glave, na uranak uglavnom idemo negdje pored rijeke.

    Gledam sa prozora, milion logorski vatri gori.
    Još da ne pale i gume bilo bi dobro, ovako od gareži se ujutru nećemo ni vidjeti.

    Na uranak krećemo oko 04- 04,3o najdalje, pa dok ne popadamo s nogu 😛

    Sutra ne idem na uranak zbog nekih obaveza, ali idu moji ukućani i uveliko su se spakovali 🙂

    Ponedeljak ne radimo, produženi vikend, ljepota….

    Dudo stavi i za mene kafu ujutru i ja ću biti sama 🙂

  6. *Dolly, popih kafu na terasi, izvini, nešto mi se nije dalo da palim makinu na sabajle! No, verujem da si i ti uživala. Ted i ja prošetali po kvartu. Tako je divno i mirno. Pravim sebi ručak na terasi. Po podne, Leci i ja idemo u laganu šetnjicu po prirodi. Videćemo gde će nas put odvesti! Tebi, prijatan dan i uživaj! 🙂

  7. Dudice draga, srećan ti maj, a i to ovaj prvi dan! Ja ono sve izbegavam da ostavim bilo koje mišljenje o današnjem danu… i sada, eto me kući (bio malo kod buraza, pojeli, popili, a i drugim danima mi pojedemo i popijemo); mislim… jaka stvar! Mrzi me autobusom do Palića, sada se baš spremam da odremam jedno pet-šest sati, sutra nedelja, prekosutra ponedeljak… Čuo se sa sestrom koja živi tamo, u pravoj pravcatoj evropi i pitam je šta rade… ona SMS-om mi kaže da spremaju stan koji su kupili pre mesec dana. Nije me pitala šta mi radimo, jer mož’bit da misli kako kod nas ima posla, al mož’bit i da misli da posla ima, samo nama se ne radi. Hebnem li ovu situaciju, na LOTU opet nisam dobio i počinjem da mrzim lutriju, no… draga moja, nabavio ja još nekog mesa za DRUGI MAJ i ću da zajebem ove i svakog, bre! Ima da skuvam sebi klopu ne za pamćenje, već da umirim stomak, popijem gutljaj-dva, ili tri… skuvam kafu, pogledam kroz prozor i… 🙂

  8. *Stevo, hvala ti na čestitki! Ovo jeste zvanično praznik, ali, svako ima pravo da ga slavi ili ne. Ja ga ne slavim. Isti mi je kao i svaki drugi, ali, slavila sam svaki do sada. Otišli bismo u Ribnjak, ili u Rakovac, skupilo bi se poveće društvo, smejali se, zezali, igrali pamtomime i uvek je bilo lepo. Ove mi se ne ide a i ne mogu jer čuvam Tedija! Deca otputovala! Odremaj dragi Stevo. Sada ću i ja malo da se ispružim, pa posle u šetnjicu pored Dunava! Prijatan bi bio ovaj divan, sunčan, dan! 🙂

  9. Draga Dudo, nadam se da si uzivala u danu i da je bilo sunca, jer kod nas kisi i od lasta nevidoh ni rep 😆
    trebali smo ici na teniski turnir, ali kisa nam pokvarila sve i ostali smo tuzni ali orni za igrarije kod kuce. Muzika je jutros prosla ulicom, nije bilo kise i odsvirali mars u narodnoj nosnji, sve bese veselo a onda odjednom se stustila kisa i sve pokvarila…
    Ugodno vece i lep pozdrav

  10. *Sarice, hvala na pitanju, uživala sam u danu, onako kako sam želela. Ceo dan sam se nešto muvala, spremuckala, najela se slanine i paradajza za doručak, ručak, pileće belo meso sa slaninicom od gore i mladi krompirići sa šargarepom u kesi za pečenje i salata od mladog kupusa. Njamiiii! Najela se kao prava, a li ne toliko da nisam mogla da maznem i četiri parčeta štrudle sa makom i sa čokoladom!
    Leci ja smo otišle u šetnju, ali na kratko, zato što je bilo jako toplo, te nije bilo baš za prelaženje preko mostova, jer tamo najviše peče. Treba nam malo vremena da se naviknemo na ovu žegu!
    Žao mi je vas, što vam je upropašćen dan kišom! Snaći ćete se već za uzivanciju;)

  11. *Elektra, ipak ne odosmo na ringišpil, jer je sunce upeklo preterano i odjednom, tako da smo otišle u laganu šetnju, posle se okupili kod mene, sa omladinom i bilo nam je jako lepo.
    Nadam se da si i ti uživala! 🙂

  12. *Izvinjavam se Afroditi, Alexu, Ivanu i Milini, zato što su komentari, koje sam njima napisala, nestali. Zaista ne znam ni kako ni zašto! Evo, sada sam primetila!

    *Afrodita, žao mi je što vam je tako loše vreme. Ovde je pravo letnje, divno, toplo! 🙂

    *Ivane, recept ćeš dobiti kada pogledaš napolje u onu frku, predprazničku! 🙂

    *Milina, nadam se da si uživala u roštilju, pokraj Dunava? 🙂

    *Alex, žao mi je što nisi bio sa svojima za prvi maj i što si morao da ispratiš zeta na poslednji put! 😦

  13. nema zasta da se izvinjavas, barem ne meni
    ali zaista sam ocekivao recept za paprikas :mrgreen:

    trenutno jurim recept za RATLUK – kupujem kod jedne zene domaci ratluk, eeeee bolji ratluk nisam jeo (ali je recept tajna), sve vrste, a karamela mi je najomiljenija. Citao po netu ove domacice sto prave ratluke, recept jednostavan ali zato da se napravi komplikovano… heheheehe, jedna se bunila kako joj se smesa za ratluk raspala hehehe, kako li bi tek meni izgledalo kad ne znam da sastavim ni 3 stvari za smesu :))

  14. *Ivane, ne znam recept za ratluk, ali, raspitaću se. No, moguće je da ima neko od blogerki.

    Komplikovano se čini uvek nešto što pravimo prvi put. Pitaj me, koliko puta mi je meso bilo kao „kožni djon“, ili, pasulj tvrd ili raskuvan. Sve to zavisi od „ponavljanja“. Što više puta napraviš, to ti bolje uspe!

    Samo se dohvati prvog recepta pa kreni. Prepolovi meru, ako ti ne uspe da nije jako velika šteta! 😉 Držim ti šipke, a ja ću pitati snajku koja je iz Novog Travnika! 🙂

    (A da prostiš, kako je tajna kada se nalazi na internetu. Dobro, svako ima svoje cake, to je normalno:) )

  15. Dudo ne znam kako ti sad, al ja ne volim da uranim 🙂
    Idem, prošetam se, gledam gde nema gužve i ne vučem roštilje i šatore, jer mi brzo dosadi jedno mesto.
    Vidim da je bilo lepo u prirodi,a ja sam šetkala i po tvojim krajevima 🙂

  16. Dok sam zivela u NS-u, nijednom nisam otisla u Kamenicu, ili na Frusku goru da pravimo rositlj.. jesmo rositljali ali npr. 16-og maja! 😀 I meni ta guzva bas smeta, i obicno bi sestre i ja prosetale do Petrovaradina, zujale na tvrdjavi pa kuci..tako da te skroz razumem. 🙂

    Inace, Novi Sad mi je u ovo doba najlepsi na svetu. Uzivaj i za mene. 😉

  17. *Dugice, nekada je to sve bilo lepše, jer su i ljudi bili bolje volje. Sada su svi nešto nadrndani, nezadovoljni, besni pa i ti izleti su postali mora. U Kameničkom parku nije bilo puno sveta, tako mi je rekao prijatelj koji je prolazio onuda. A nekada…. 🙂 Novi Sad je lep, samo da srede još po nešto i biće super. Jako se puno gradi. Detelinaru ne možeš prepoznati, Grbavicu takodje. Ja se pogubim kada zalutam tamo. Od starih kuća, prizemnih, nema ni jedne. Sve višespratnice! Pozdravljam te puno! 🙂

  18. Da, da posebno Nova Detelinara! Kad sam dosla na studije, Hadzi Ruvimova je bila pusta ulica, sad su sve zgrada do zgrade, sve sareno, sija, novi bulevar… 🙂 A Grbavicu obozavam. Malo ko je voli jer je bas bucna, ali mi je tamo bilo najlepse. Cim iskocim na Maksima Gorkog, meni sve potaman. 🙂

    I ja tebe od srca pozdravljam. 🙂

  19. *Dugice, drago mi je što toliko voliš Novi Sad. To je moj rodni grad i volim ga najviše na svetu.

    Ja sam ti na Podbari. Uskoro imamo Dan Podbare, pa će biti fotki, kao i prošle godine (čini mi se 17. maja). Ako si u blizini, ti svrati, a pogledaj fotke od prošle godine da vidiš kako se to slavi! 🙂

    *Breskvice, hvala ti, uvek si dobrodošla! 🙂

  20. Dudules, evo i mene, malo da se javim. Za prvi maj većina…jel…dolazi na Palić da se gužva, a za mene je to jedini dan kada bih izbegavala Palić, zbog gužve. No…tamo negde trećeg smo već morali otići u lunapark, malo na sladoled i tako to. Ali onaj prvi, smo URANILI, navili sateve na sedam, pola osam…i dok smo se spremili – pravac šuma pa do deset. Dotle više nije bilo ni gužve u saobraćaju. Da sam se odmorila – nisam, mangup sjeb. koleno…i tako…bilo nam je lepo, biće nam još lepše, čim nam mangup dodje sebi 😦

  21. *Sanjaru, divne su, rade punom parom! 🙂

    *Sanjočka, važno je da vam je bilo lepo do Mangupove povrede. Dobro je da nije slomio nogu. Baš mi ga je žao. Ali, znaš kako kažu: ništa se ne dešava slučajno! Verovatno je značilo „uspori malo“, kao opomena. Oporaviće se on brzo, pored svih vas u kući i nege koju ima 🙂

    Puno ga pozdravi!

  22. Znala sam da će za praznike biti kao pred smak sveta, kao da se neće živeti nakon toga. Kupovine sam srećom obavila dan ranije. Praznik sam provela kući sa porodicom, a drugog dana smo išli kod prijatelja na druženje i „divljački ručak“ . Nije bilo gužve na putu jer je lokacija neatraktivna, a i stampedo je protutnjao putevima prvog dana 🙂
    Kuma me nije poslušala i pošla je na Avalu… šta da ti kažem osim da do tornja nije ni stigla.
    Čudan smo mi narod, treba nam „praznik“ da bi porodicu poveli na piknik ili u šetnju, a toliko lepih dana iza nas i ispred nas… ali nije zanimljivo kada nije „praznik“.

Оставите одговор

