SPAS PLANETE

Jadna li je ova naša planeta! Koliko je ljudi kod nas bilo zainteresovano da je spase? Kod mene u komšiluku, NIKO! NIKO,a toliko je najavljivan ovaj dan, da samo budaletine nisu bile u stanju to da saznaju!

Spremila sam 5 sveća, danas po podne, javila mojoj prijateljici Leci, odnosno, podsetila je da je danas Dan spasa naše JEDINE planete.
Tačno u pola devet, pogasila sam svetla.

Uživala sam u spasu planete i zamišljala koja sam ja mrvica u celom svetu, a toliko važna u pokušaju spasenja od globalnog zagrevanja.

Uživala u titrajima sveće i senkama na zidovima.

Bila sam baš ponosna na sebe.

Ali, pogled kroz prozor me je razbesneo. Niko od komšija nije učinio ništa povodom ove akcije! Neverovatno koliko ima važnijih stvari u periodu od 8,30 do 9,30. Jedna „kvočka“ se ne odvaja od šporeta, ostali gledaju tv, sa 5000 kw u sijalicama, pa još sve i po terasama popaljene.

Pa, zar je bilo toliko teško zapamtiti i pogasiti svetla na sat vremena?

E, ljudi, pa šta ćete ostaviti svojoj deci i unučićima! Kakav svet ako ga uopšte bude?

To je Srbija, to je Balkan i nikada se nećemo promeniti! Na žalost!

Аутор: dudaelixir

Čitaj blog, pa ćeš saznati sve o meni!

34 thoughts on “SPAS PLANETE”

  1. Tvoja poslednja rečenica je rekla sve 😦
    Pa ljudi koji su putovali autobusom broj 26 kad se dogodio pokušaj otmice 12-togodišnje devojčice i kad su se umešali samo vozač i jedna žena – svi su listom gledali kroz prozor i pravili se da ih se to ne tiče. Pa koga je još briga za planetu i neke buduće generacije. 😕

  2. *Als, znam za tu devojčicu i to je bilo vrlo dirljivo, kako su se žena pa i vozač, borili za nepoznato dete. Budi uveren da bih i ja tako postupila, poznajući sebe a ne razmišljajući o posledicama.

    Onog momenta kada budemo poštovali onih 4 S u grbu, tada će početi stvari da se menjaju, ovako, nikada.

    Gledam RTL na hrvatskoj tv. U svakoj njihovoj rečenici su reči „MI, HRVATI, … DA LI SMO MI HRVATI….TO I TO, Stalno se podsećaju ko su, šta su, a MI, govna jedna, pobili bi se za tepsiju ribe! Ne hvalim ja njih, nego se samo poredim! Složni su, u tome je caka, ono što nama nedostaje. Složni smo samo kada treba nešto uništiti, prebiti pandura, prebiti dete ispred škole i u takvim akcijama. U lepim, nikada! 😕

  3. *Verkic, mnogi su zaboravili i uvek su u većini oni što ne valjaju, na žalost. A planetu smo već dobro načeli, pitanje je samo dokle će nam trajati. „Vazdušni“ omotač je sve tanji, „rupe“ sve veće. Pa ne trebaju nama ratovi, sami ćemo se uništiti! 😕

  4. najbolje resenje je da svako izdvoji malo i investira u stedljive sijalice. Ne mora sve odjednom da zameni ali pre svega u dnevnoj sobi gde provodi najvise vremena, pa po sobama, itd… Mesecno moze da se izdvoji za kupovinu 1-2 sijalica. Ja sam sve zamenio pre dve godine i da znas, em stede em se posle i isplate :mrgreen:

  5. Zašto samo spas planete ? Samim gašenjem svetla na jedan sat manje ću potrošiti struje a to znači da ću manje i platiti. Ko se toga setio treba ga nagraditi 😉
    Mi sve olako shvatamo i gledamo samo vlastite guzice zato i propadamo. Na žalost 😦

  6. Da budem iskrena, ja sam tek juce u pola osam saznala da je takva „akcija“ planirana. Samo smo mi culi neko drugo vreme. No…bilo kako bilo, nismo nista pogasili, lagala bih da kazem da jesmo. Nekako, izvetrilo nam iz glave. Trudim se na druge nacine da cuvam planetu, ako nista drugo makar svo smece guzvam na sto manje…i to je valjda neki doprinos. E da…i sto Ivan kaže, makar koju stedljivu sijalicu smo nabavili…samo sto ne mozemo svugde da ih turimo 😦

  7. *Ivane, u pravu si za štedljive sijalice, ali, u dnevnoj sobi imam plafonjeru koju retko palim. Uglavnom je to lampa. Ne znam pošto su te sijalice, ali mi se čini da su skupe a i da idu u svako grlo. No, štednja je u svakom slučaju potrebna i zbog finansija, koje su sve gore. 😕

  8. *Exxx, po meni bi ova akcija trebala da bude bar jedanput nedeljno. Ništa nam ne bi falilo. A i inače sam se pretvorila u inspektora i glavnog Šicera po kući. Samo gasim. Ako upalim mašinu, gasim bojlere, ako peglam, gasim sve po kući sem jedne sijalice i tv. I tako u krug. Nemamo mi razvijenu svest, to je ono najgore! Danas duva vetar kod nas. Da li možeš da zamisliš kako izgledaju ulice. Svako, ko prolazi, prati bar jedna kesa, koja mu se mota oko nogu, glave, a o papirima da ne pričam. Katastrofa od nemara! 🙂

  9. *Sanjočka, nije greda ako niste znali, ali, da su ostali, koji su znali, pogasili svetla i da ste videli kod njih sveće, sigurno bi ste se zapitali šta se dešava i informisali se! A na plastične kese sam posebno osetljiva. Kada će konačno početi proizvodnja ekoloških kesa. Ova plastika će nas ugušiti, totalno!
    Jadna li je naša planeta, toliko nebrige na njoj, a ona nam je jedino mesto gde možemo živeti! Tako joj se zahvaljujemo! 😕

  10. Ja sam od tih kojima puce patka za ocuvanje planete, iskreno! Neka se drugi bave time, paz` da nece sat vremena gasenja svetla da je spase, ajte molom vas.
    Spasite mene, nemam leba da jedem, gasite svetla.

  11. *Ivane, pročitala sam sve šta si napisao i ti si u pravu, ali, iskreno, nemam love za te sijalice, ama baš, baš. Biće, jednog dana. Ovako se trudim, koliko mogu da ušedim na svemu, a naročito na sebi. Hvala ti na objašnjenju. 🙂

  12. *Zelena, pa i ti živiš na ovoj planeti, ženo zelena! Izabrala si ekološku boju a nećeš ni malo da brineš o planeti. Ja ne znam da ti kažem, kolika je ušteda i koliko se sijalica pokazalo, ali da je uradjeno NEŠTO, SIGURNO JESTE! Ako tako budu svi razmišljali kao ti, odosmo u majčinu (a nismo daleko).
    O lebu mi ne pričaj, jer gašenje svetla sigurno neće naraniti ni tebe ni mene, ni milione gladnih!

  13. Dudo, kada bih znala i verovala da ce to spasiti planetu ne bi mi bilo tesko, ali ne verujem u to. A stedim ionako isuvise na svemu, a uvece mi sem lampe u sobi nista ne gori, ves masinu palim posle ponoci, rucak kuvam takodje nocu, stedim pa ne znam kud cu vise, kao i ti, kao i mnogi…mislim da je to sve izmisljotina debilnih Amera i nista vise, neka se oni gase, nemam nista protiv, mi smo ugaseni odavno.

  14. Dudice draga, briga me za Balkan, briga me za svet, briga me za zemlju gde živim! Zašto? Ne treba niko da mi kaže kako da se ponašam sa onim što mi život omogućava! Nisam neka tvrdica, štaviše! Ja sam iz „mamine“ izašao sa prstima na prekidaču, tako su me roditelji odgojili, tako su me naučili…
    Dakle, draga moja, pitanje je opšte kulture i naravno onoga što su nas roditelji naučili 🙂 Inače, ovde lepo vreme; pozzzz!

  15. E, jebi ga , ja sam jedna od budaletina koja nije saznala za ovu akciju… šta ću kad me mediji nešto i ne interesuju u poslednje vreme, nekako i nisam imala gde da čujem.
    Ne osećam grižu savest što te večeri nisam pogasila svetla na sat vremena jer se inače u životu trudim da koliko toliko svojim ponašanjem doprinesem očuvanju naše planete. Učim decu da štede vodu i struju, koristim štedljive sijalice u kući na mestima gde se najčešće koristi svetlo, često sa klincima pravim kojekakve sitnice od recikliranih materijala, trudim se da ne zagađujem okolinu bacajući smeće gde stignem… Mislim, ne vredi nekome da na sat vremena isključi svetlo i sedi u mraku, ako će se nakon toga ponašati kao kreten i zaboraviti poentu tog isključivanja…

  16. *Bokisingl, skroz si u pravu. Strašno je šta nas je strefilo, sve, redom, mislim na nas boraniju: da bog da imao pa nemao!
    Bogami, debelo ispaštamo, a planetu ko jebe, kad nje više ne bude, mi ćemo i tako već uveliko mirisati korenje od ljubičice!

  17. *Danijela, ko ne zna, nije greh, to ti je odgovor da nisi znala. Ono sve što radiš za svoju planetu, jako je lepo i što učiš svoju decu da su štedljivi. Moje su odrasle u uslovima kada se imalo, pa im ovo zaista teško pada, kao i meni. Trude se, ne mogu da kažem, ali sam ja glavni Šicer! 🙂

  18. *Breskvice, roditelji imaju sve manje vremena za svoju decu. Gledam ove mališane u dvorištu. Imaju kese za djubre, okačene o klupe, a dvorište je puno kesa od kojekakvoč čipsa, keksa. Ni to nisu bili u staju da ih nauče. Baš me interesuje da li to radi i u svom domu? Šta to znači biti racionalan? 😉

  19. Treba promeniti nacin misljenja, a to je dug proces, bar za vecinu… nazalost.
    Samo se pitam kako ovi ovde nasi sto zive promene navike i nacin razmisljanja ocas posla 😀
    Mislim da je razlog i to sto vecina misli i mora da radi po zakonu pa tako i nase gore listovi… menjaju navike, kao carape, naravno na bolje 😆
    Mi imamo dan kad se voze samo bicikli, veruj mi svi ih voze, od gradonacelnika do skolaraca…ili idu pesice 😀
    Draga Dudo ti si uradila sta si mogla 😀
    poz

  20. *Saro, baš volim što si dala taj primer. Pa, nama samo treba bič, čini mi se, komunalna policija po glavi stanovnika, jer samo tako ćemo se naučiti pameti.

    Ma, žao mi je što nemamo tu svest DA JE OVO SVE NAŠE I DA TREBA DA TO DA ČUVAMO, JER NIKO DRUGI TO NEĆE, UMESTO NAS! . Pozdrav Saro! 🙂

  21. Pazi, to kod nas niko nije ni pokusao da propagira ili podrzi. Mi se nadali da napravimo prilog na tu temu, zvali EPS da se informisemo kad i kako se iskljucuju i dobili odgovog u fazonu, ma mante kakvo iskljucenje, nek gase po svetu ako hoce. Super :mrgreen:

  22. *Kod nas je kao bila neka akcija, da se sa svećama ide na Tvrdjavu da se gleda kako se „gasi“ grad. Trt, malo sutra, bar ja nisam čula da je to i uradjeno, Bubi!

    Tresla se gora, rodio se miš! Kod nas ništa lepo ne može da prodje!

Оставите одговор

