MALO RADOSTI

Posle ne baš dobrog spavanja, dan je počeo lepo. Kako sam podigla roletnu, tako me je zabljesnulo sunce. Zažmurila sam instintktivno i nasmešila se samoj sebi. Rukom sam pokrila oči i žmirkajući, izašla na terasu. Bilo je divno, toplo. Volim da gledam u prazno dvorište i uživam u tišini. Komšija, koji je cele zime turirao svoju „limuzinu“, usrećio je, izgleda nekog drugog, a bogami i nas, nabacivši još bolju limuzinu, za koju, najverovatnije nema baš kinte da je vozanje, jer, auto stalno stoji na istom mestu. Sedne on po nekad malo u nju, valda da nam pokaže da je njegova.

Pogled mi se zaustavio za šiblju u uglu dvorišta. Ono žuto, zaboravila sam kako se zove, ali izgleda jako lepo. Ispred njega, neko ciklama se sprema za cvetanje.

Sve ovo je toliko došlo iznenada. Ma, dobro, nije nam baš lako da se na brzinu prešaltamo iz čizama u sandale, iz kaputa i zimskih jakni u dzemperiće ili mantile, ali, navikli smo na razne nedaće, pa i na ovu promenu.

Krenuh na pijacu i sve me nešto vuklo do „rasade“. Znam svoje mogućnosti, što se tiče finansija, ali…, morala sam da zvirnem malo.
Toliko šarenih cvetnih glavica, virilo je iz kutija, sve mameći prolaznike, koji nisu bili ravnodušni. Nisam ni ja. Nisam odolela. Kupila sam 4 „dana“ (bez noći). I toliko sam bila srećna što sam sebe obradovala. Zaista. Jedva sam čekala da stignem kući i posadim ih u žardinjere, kojima je istekao rok upotrebe, ali će morati pregrmiti još ovo leto, jer, sledeće, nadam se, biće mnoooogo bolje od ovog.

I posadila sam ih izmedju muškatla, koje ne liče ni na šta, jer sam ih potkresala, kao i svake godine. Uostalom, videćete i sami. „Dan“ pored šipkice od muškatle.

Naravno, mučila sam se malo sa grižom savesti, ali, svaki pogled na ove nežne cvetiće me je razoružao. Nemam nikakvih poroka, pa sam morala malo sebe da častim.

Zaslužila sam! Toliko malo mi je trebalo da me učini srećnom i zadovoljnom.

Аутор: dudaelixir

Čitaj blog, pa ćeš saznati sve o meni!

35 thoughts on “MALO RADOSTI”

  1. Dakle,krenula si sa macuhicama ! Mnogo mi se svida ova kombinacija ! (bijelo/zuta) 🙂
    Pocelo je i kod nas sa prodajom ali su opet najavili mraz,pa cu se jos malo strpiti. 🙂

    A sto se tice onog zbuna,mislim da se radi o Forziciji ! ? 🙄

    E’ neka si se pocastila ! One su zaista divne i raskrosnjaju se vrlo brzo. Eto ,taman kad se zavrsi sa cvijetanjem macuhica ,tvje muskatle ce se pridici i moci ce da iz zamjene ! 🙂

    Puse,kisi,……. 🙄

  2. I ja poludim u proleće kad iznesu svakojako cveće, ne znam šta bih pre. Doduše, kod kuće nešto slabo sadim, ali na jezeru uživam kad prošaram sve delove dvorišta. Kod nas te cvećke budu po 10-15 dinara, pa mogu da se „pustim“ do mile volje. 😛
    Ma samo kad je konačno otoplilo, sve mi odmah lakše.

  3. Mi taj žbun zovemo Zlatna kiša…e sad izem li ga, to mu kanda nije stručan naziv. To što si se malo izreskirala da zadovoljiš svoju dušu, ne treba da ti grize savest, uživaj u tome kao i u suncu i miru bez onog turiranja 🙂 Plus, uživaj u tvojoj divnoj terasi!!

  4. *Sanja, blago tebi jer ti jefniji duplo to cveće nego kod nas. Lakše i meni, ali sad problem šta obući. Skuvala se danas načisto u najlonkama i teksas suknji. I još izgubila deo naočara pa sad ne znam kroz šta ću da gledam. Eto, stigla me kazna, verovatno, što sam se „izreskirala“ za sebe! 😕

  5. *Sanjakokice, znaš, pročitala si, odmah me opalilo po glavi. Izgubila deo cvikera, pa sada ćorakam, uz one male „za paradu“. E, živote, kako je je*eš. Pa dokle bogamu poljubim? Dokle? 😦

  6. Dudo, baš je lepo i korisno! Ako budem imao vremena i dobre volje, sledeće nedelje sa dva-tri cveta prolepšaću moju terasu! Ako ne bude tako, biraću kafić ukrašen cvećem gde ću da drmnem čašu piva! Lepi pozdravi!

  7. Da ne kaze neko da od blogova ne moze mnogo da se nauci i ta su to samo tralalala price. E pa ko ovo cita, mocice i da sazna sledece:

    Nisam nikada gajio dren ali evo sta pise u knjizi.Grm ili stablo drena[Cornus mas L.]dostize visinu do 8 m, sa krosnjom zaobljenom na vrhu.Listovi naspramni , jajasti sa dugacko izvucenim vrhovima.Cvetovi hermafroditni,sitni,zuti,po10-20 u stitastoj cvasti.Plodcrven , elipsoidanu vidu visece kostunice.Raste u regionima listopadnih hrastovih suma..Ima ga u sumama zajedno sa crnim grabom,sladunom i cerom.Srece3 se do 1300m nadmorske visine.Dobro uspevana krecnjackim,toplim i suvim stanistima.Cveta veoma rano,cesto jos u februaru..Za vreme cvetanja u sumi se veoma lako otkriva.Entomofilna je biljka .Razmnozava se izdancima i reznicama pomocu orosavanja.Sazreva u avgustu-septembru..Plod je nakiseo i veoma atraktivan.Sadrzi mnogo vitamina C.

    Izvor: Forum Sveta Biljaka

  8. Eh, Dudo, pa zar je dotle došlo da te „grize“ savest što si kupila nekoliko kitica cveća:? Barem si bila srećna tih nekoliko trenutaka, a naočare – nema to veze sa tim. To su oni sitni đavoli što nas samo nerviraju 😉

  9. *Als, nemam više snage da se borim sa djavolima. Ne znam kako se kobeljam. Verovatno ću završiti u ludari, pa mi neće ni trebati cvikeri, lova, niiiiišta. Ovo je već prevazišlo svaku meru.
    Uveče su mi razišli i oni mali cvikeri, koje sam, onako ćorava, nameštala sa lupom, čupala se za kosu kao prava ludača, i ukapirala da mi je montiran šraf koji ima pola glavice. Strašno. Namestila sam i sada „kao“ stoje, više na stolu nego na meni. Ćorakam! Uffff! Loše mi je od svega! 😦

  10. *Ivane, ništa nije u redu. Nisu mi se planete složile kako treba pa mi sve ide uz onu stvar. Izlomile mi se naočare, pa ih budzim. Od dvoje sje*anih pravim jedne normalne, i to sve bez cvikera, sa lupom, koja mi ispada. A o šrafovima i maticama, da ti ne pričam.
    Ovo je sam kap na sva sra*a koja me pritiskaju već godinama.
    Ovo je sada dno!
    No, kažu ljudi, ko preživi, pričaće! 😕

  11. Vreme za smeh je uvek. Ono leči sve a i podmladjuje samo da znaš 🙂 tako bar stručnjaci kažu.
    A za ljude koji volu cveće kažu da su izuzetno dobri. Zato, zavredjuješ i počasti se jer zaista je malo potrebno da bi čovek bio sretan i zadovoljan ali samo pravim osobama kao što si ti.

  12. *Breskvice, pa, evo, ustala, rmpam po kući, jer ako sednem, gotova sam. Ne dam se, mada sam i ja živ čovek-žena, kobila, magarica i našlo bi se tu još svašta od životinja. Pucam po šavovima, ali se krpim! 😕

  13. Postojala je jedno predavanje na tu temu, gde se kaze kako da tu sijalicu od oko 350 din. (u megamarketima su i jeftinije – Merkator, Tempo, Idea, … – recimo danas u tempu je bilo 10% popusta) kupi prosecan gradjanin kad je cena za one koji imaju. S druge strane, ako neko ima, on verovatno u svojoj vili ima preko 100 sijalica i njega iskreno ne interesuje potrosena el.energija. Obican gradjanin u stanu moze imati oko 10 sijalica koje bi mogao da zameni sto iznosi oko 3500 din. a samim tim obicne sijalice od 100W zamenjuju sijalice od 20W, sto znaci da je usteda energije 5 puta i vek trajanja je duzi – ne menjaju se kao obicne na svaka 2-3 meseca. Imaju standardno grlo E27.

    E sad, jedini nedostatak je u edukaciji stanovnistva, tj. mnogi i ne znaju za te sijalice i sve pogodnosti koje njima ostvaruju. Srbija bi trebalo da do 2012 godine predje na te sijalice i da se iz upotrebe izbace obicne „uzarene“ sijalice.

    Medjutim, u svakoj toj kampanji uvek se nadje obican covek koji ce na osnovu svojih nekih zakljucaka i iz ko zna kojih razloga lupiti da su te sijalice „kancerogene“. Kao sto su isto tako govorili za plazma televizore i LCD monitore, koji su eto postali standard. Mene mnogo vise plasi to sto imamo na tlu osiromaseni uranijum nego kvazi-nagadjanja naseg prepametnog naroda.

    Kada bi se svakog meseca kupila po jedna sijalica za godinu dana covek bi mogao da bude kompletno miran, jer obicnom coveku (uzimam mene kao primer) nije zao da da 300 din. za dve pakle KENTA koje mi narusavaju zdravlje, a zao mi je da ustedim na neki drugaciji nacin.

Оставите одговор

