CVIKERI

Ne znam da li sam vam nekada pričala o svojoj ljubavi prema cvikerima.
Od svog devojaštva su me strahovito privlačili cvikeri. I to da nosim baš one sa dioptrijom. Toliko je bilo divnih okvira a ja VIDIM.
I tako, prolazile su godine, udala sam se i jednog dana, sretnemo nas dvoje, prijateljicu koja je imala optiku. I odvuče ona nas da vidimo naočare, za sunce. Moj bivši je ukačio za jedne, a ja nešto nisam za sebe pronašla odgovarajuće. Sve su mi bile jako široke. Ali, zato, ram za dioptrijske, savršene. Divan pozlaćen ram, sa onim drškicama od sedefa. Perfektne. Ispita ona meni vid, za sekund i konstatuje kako „baš treba“ da nosim cvikere i to 0,25. Ha, ha, pa ta se dioptrija ni ne nosi, ali, kada je videla da ima „ovcu za šišanje“, što da ne. I tako se meni želja ispunila. Nosila sam uredno cvikere sva ponosna. Menjala okvire, uživala. Krajem devedesetih i početkom dvehiljadite, krene meni dioptrija u drugu krajnost. Ruke mi sve kraće. Znači, dobila sam i cvikere za čitanje. Prvo sam kod kineza kupila neke jeftine, a onda sam pronašla ove, prave, pravcate, divne, male.

E, onda odlučih da mi one za daljinu i nisu baš bile nužne. Ove su mi bile važnije. Medjutim, bile su isuviše nežne sa svaki dan. Slomilo mi se staklo (plastika), stavljene u kutiju za bolja vremena.
Prošle godine, kupih nov okvir, debelo ga platila i otplaćivala, povećala mi se dioptrija i stigla do dvojke. Tačno posle godine dana, okvir puče, pre neki dan, bez mogućnosti popravke. Iskoristila sam dioptrijska stakla sa ovih naočara i prebacila ih na one male, tako ih ponovo koristim, ali samo za svečane prilike. Za po kući, imam neke kineske koje su mi ok.
E, sada, pošto ćorakam gledajući tv, dobila sam i cvike za daljinu, tj. za gledanje tv. I za njih sam iskoristila ćerkim pozlaćeni ram, koji mi dobro stoji, ali, ne mogu da se naviknem na njih.

Morala sam da nakačim i na njih onaj učkur, jer sam ih juče ladno skinula i blebile su mi na pločice. Nemam naviku stalnog nošenja cvikera na očima. Moram ponovo da je steknem. Uglavnom, najvažnije mi je to da mi je mnogo lakše gledanje tv sa njima. Ne osećam više pritisak u očima i ne čkiljim.
I naučila sam nešto novo. Kada stignete do dioptrije za daljinu, onda mora da vam se poveća i ova za čitanje. Doktorka, koja me je preključe pregledala, dala mi je 2,5 za čitanje, medjutim, nisam finansijski spremna da platim i nova stakla za čitanje.Dobre su mi ove, za sada. Kada dodju bolja vremena, uzeću i ove po savetu dr.

A proleće je stiglo, na našu ogromnu sreću i zadovoljstvo. Svi kafići izbacuju svoje bašte, mnogo je sveta u gradu, šetaju i upijaju sunčeve zrake.

I ja ću sada, sa Tedijem, na kej. Zaslužili smo lepu šetnjicu! Uživajte i vi u ovim divnim, prolećnim danima.
Samo, koje ću cvikere da stavim. Vise mi dvoje oko vrata. Ma, znam, sunčane, znači, treće.
Prijatan vam dan!

Аутор: dudaelixir

Čitaj blog, pa ćeš saznati sve o meni!

20 мишљења на “CVIKERI”

  1. E sve ovo sto si napisala ja jos uvek ‘ne znam pojma’ ali mislim da cu uskoro i ja da potrazim oftamologa, nesto odmicem da citam kada je nesto sitno, umesto da priblizim 🙄 I tako…aj pirjatan dan i setnja, ja cu turim naocari za sunce i picim 🙂

  2. Dudo,gledam i mogu da kostatujem da su opet naocale sa ogromnim ramovima u modi ! Narocito crni ! Glava izgleda kao kospica u odnosu na ove kolose !

    Ja imam par,bez rama ! Samo stakla ,mostic koji ih povezuje i dvije drske. Odlicne su mi,jedino sto ih je malo teze uglancati jer su drske ,kao i mostic,direktno zasarafljeni na stakla,pa je tesko uvuci krpu za ciscenje oko sarafa.Ali zato su lake ko’ perce,sto je po meni veliki plus. 🙂

  3. a sociva??? braon-zuckasta k’i macka 😀
    naocare biram po kriterijumima: da budu pristojne, lagane, skoro neprimetne, i da odgovaraju mom imidzu. Iskreno, zaista ne podnosim naocare kod muskaraca sa debelim plasticnim ramom. Moj poslednji ram sam video kod Dzordza Klunija, posto je reklamirao marku Police, ali sad jurim jedne Ray Ban, u ocnoj kuci su 21.000 (ne skupo, nego preskupo jer su svuda u normalnom svetu 150$ (duplo jeftinije), ali mali grad pa konkurencije i nema pa marzu udara ko kako hoce.

    A sto Afrodita kaze, video sam devojku kojoj su naocare za sunce crne skroz prekrile pola cela i obraze, samo joj se vide usta – morao sam da prokomentarisem tada „jbt-e upravo sam video muvu CC“ :d heheeh
    Mada, ne moze svako da nosi te naocare, nekome lepo stoje, a nekome k’o piletu sise. videla zaba da se konj potkiva pa i ona digla nogu – takvi smo ti mi, sve sto vidimo hocemo i mi, pre nego sto se malo konsultujemo sa nekim da li nas oblik lica, visina cela i sl. odgovara tom obliku naocara…

  4. *Ivane, ma nemam ja dioptriju za sočiva, a i briga me za njih, volim cvikere! A te, kao „muvlje oči“ su mi odvratne. Kojoj devojci pa dobro stoje. Sakriju im ono najlepše što imaju na licu, em, oči, em jagodice! Volim sunčane srednje veličine. Trenutno nisam baš u situaciji da biram ram, ali, biće bolje. Ma, dobre su i ove koje imam! 🙂

  5. *Afrodita, i moje za čitanje su takve, a one što su pukle su imale divan ram koji je išao oko stakala, samo ga gore nije bilo. Divna boja, neka bakarno braonkasta. Jako lepe naočare, ali… očigledno nekvalitetne. A što se tiše pranja, možeš da ih ubaciš u rastvor deterdzenta za sudove i lagano ih trljaš četkicom za zube!

    A za šrafove i matice na naočarima, imam posebni multi korisni šrafciger, krstak i dve vrste otvora za zategnuti maticu! Ma super je, stalno ga nosim sa sobom. 🙂

  6. Kao mlad imao sam fantastičan vid, mislio sam uvek, a danas katastrofa. 😦
    Ne znam o čemu se radi, ali nekad vidim odlično, a nekad mi se muti da teško išta pročitam. Pre neko vreme sam bio kod doktora i primetio je da imam višak triglicerida. Kad sam uzeo Boluzin da to dovedem u normalu, i vid mi se popravio. Video sam tada uzročnu vezi između masnog jela i vida. 🙂
    Ipak danas kad čitam koristim kineske naočare, jer kažu još se dioptrija nije stabilizovala 😕

  7. Dudo, ja i djozluci guramo zajedno od moje dvajest i pete! E sad, trudim se da vidim i onda kad ne gledam, ili obrnuto… Moda, debljina (ne stakla) boja… šta ja znam, leti majica, kratke pantalone, staklare za sunce i… izmedju dva piva obriše se znoj sa čela 🙂 Lepi pozdravi!

  8. *Milina, moramo cvikere da bismo bolje i videli proleće. A te lale u tvojoj bašti, imaju li bradu i brkove i jesu li visoke? 😉
    Daj fotku, postavi na svom blogu da uživamo i ošacujemo te lale!

  9. Dudo, tebi djozluci kao zaštitni znak 😉 Ni ne mogu na fotkama da te zamislim bez naočara oko vrata (ili na očima, jel…) Blago vama, Novosadjanima, zavidim vam na šetalištu, nama na našem Korzu zabraniše skoro sve terase 😦 I sada, umesto kafića, šetamo pored jeb.banaka i sportskih radnji. Sranje živo, al ajd…e da…i pored razrušenog starog i započetog novog pozorište…katastrofa…

  10. Jaoj, što mi to nešto poznato. Ja vidim dobro, a volim cvike i sve više razmišljam da uzmem neki dooobar okvir i foto-grej stakla bez dioptrije umesto klasičnih naočara za sunce 🙂

  11. *Sanja, nije mi ni stigao sem ovog! Nema ga ni tamo u neželjenim. Ajd, ponovo! 😉

    *Elektra, ne izgram se, jedino što sam ova stakla imala i dobro vidim na njih, a jača idu kao obavezno uz dioptriju za daljinu. Ne mogu trenutno BAŠ NIKAKO nova stakla i za čitanje. Uskoro, nadam se! Hvala ti na savetu! 🙂

    *Milina, propustila si moj post DA I ZA MNOM NEKO PATI, pa bi videla da lale imaju bradu i brkove, doduše ne sve! 😉

    *Sanjočka, ni ja sebe ne mogu da zamislim bez cvikera. Zato mi i vise oko vrata. Ovo je sada nezgodno. Za daljinu jedne, a za posao druge. Bile bi najbolje bifokalne, ali, izeš ga nemam „vremena“ za to sve!
    Vratili se Tedi i ja i Leci i Biblos iz dvosatne šetnje na keju. Predivno je. Vrbe se već zelene, polagacko. Za nedelju dana, biće sve u toj boji! 🙂

    *Danijela, imala sam i ja fotobrown i bile su super, ali sam ih, najverovatnije bacila. Ne mogu da ih nadjem NIGDE, a sad bi mi baš legle. I dioptrija mi odgovara. 🙂

Оставите одговор

