BABA MARTA (i sobno cveće)

Dakle, ljudi, ako preživesmo i ovaj zimski dan, onda smo na konju. Ovakav kijamet ne pamtim. Vetrina šibari, čini mi se, sve jače (21,33 h), sneg veje i kovitla po putu.
Ogradu, kojom je ogradjeno buduće gradilište, srušila je košava, svom jačinom, jednu po jednu ploču. Sve to je propraćeno jakom bukom. Na sred kolovoza. Dobro su prošla kola koja su parkirana metar od pale metalne ploče. Pokušala sam da fotkam prizor, ali mi nešto nisu uspele slike. Evo delić ulice, ispod lampe.

Delić ulice pod snegom

Tek, kada opiči ovakva zimuština skapiram koliko sam srećna što imam topli dom i krov nad glavom. Ne smem ni da pomislim kako je onim jadnicima koji žive u „karton“ naselju? Uh, bataliću takve misli, jer, ja im ne mogu pomoći, baš nikako.
Moja terasa se nalazi iz dvorišta, to već svi znate i na dobrom je putu jugo-istočnom vetru, zvanom košava. Tako da, ona izgleda ovako

Srećom, imam i dobar ispust na prozoru tako da je šerpa sa sarmom, na sigurnom, ali je malo zavejana. Pogled je kroz komarnik, pa je malo zamućen!

Nadam se da baba Marta neće dugo biti ovako ljuta pa će nam proleće stići na vreme.

E, sada ću opet malo o cveću. Kod moje drugarice Leci, videla sam gomile saksija sa raznim sobnim cvećem. Najviše je bilo kaktusa, koje sam i ja nekada skupljala. Sećate se onih malih u četvrtastim saksijicama sa slamnatim cvetićem na vrhu? Takvih sam imala puno, ali mi nisu opstali. Naročito kada su došla deca, nije ih bilo zgodno uzgajati. U jednom momentu, mama mi je rekla da je i tata skupljao i gajio kaktuse. Imao je nekoliko polica preko cele kuhinje, pune kaktusa. Nisam ni znala da sam tu ljubav nasledila od njega.
Dobih ja od Leci jedan kaktus, koji sam odmah presadila u belu činiju i namestila ga na sred sobe. To je jedna porodica kaktusa, koja ima puno prinova, a nadam se, biće ih još!

Dodavala sam mu zemlju u kojoj je bilo semena od kadife, tako da je i ona nikla. Vidite na slici.
A onda sam dobila još jednu kaktus porodicu, ali, pošto nemam odgovarajuću saksiju, ovu sam malo „obukla“, pa i ne izgleda loše, kao privremena varijanta.

Jako su mi slatki i uklopili su se u moj cvetni kutak.

I Božićna zvezda se odlično drži. Dobila sam je još početkom decembra, a sada je mart. Izgleda da joj mesto jako prija, a možda i društvo.

I najlepša cvećka za kraj, zove se Tedi! Kako ne bi ovako uživao, kada ima svoje (naše) ćebe, smešten u fotelju, a gazdarica uživa u njegovom pajkanju.

A košava i dalje rastura napolju, čujem kako fijuče kroz spuštene roletne. Sve nešto tutnji i zavija.
Iskreno, meni je lepo u toploj sobi! To isto, želim i vama!

Аутор: dudaelixir

Čitaj blog, pa ćeš saznati sve o meni!

31 thoughts on “BABA MARTA (i sobno cveće)”

  1. Dudo isti slučaj, vetar šiba kao nenormalan i temperatura od -2 C postaje kao da je -14 C, (prema prognozi na Google). Ja ne volim kaktuse, ali zato volim druge bodljikave lepotice – ruže. Poterale su pupoljke ali sad udari ova mećava. Nadam se da naće propasti.
    Što se tiče beskućnika, svako jutro kad se vraćam s posla oko 4:30 ujutru, pun autobus je neke dece od 10-12 godina, koji uleću unutra da se zgreju. Ne mogu ti opisati kako se osećam u tom trenutku. Ne mogu da prepoznam moju zemlju u šta se pretvorila. 😦

  2. *Als, u isto vreme sam ja bila kod tebe na blogu, neverovatno. Ostavila komentar i vratila se na moj, kad ono ti ostavio komentar kod mene.
    Volim i ja ruže i videla sam na keju da su propupile ali će ih ova vetrušina dokrajčiti. Sirote.
    A ona sirota deca, mogu misliti kako je strašno. Jao, kako je život nekome surov! 😦

  3. Volim kaktuse ali sukulenti su mi najdrazi ! Nisu zahtjevni ! 🙂
    E bas vam je snijeg stegao obruc ! Nekakav je uporan i nasrtljiv ove godine ! 😆 😉

    A Tedi mi je postao slabost ! Uvijek se obradujem kada nesto napises o njemu ! A tek kad prilozis fotografiju.. !
    Sladak je ,ma’ ,presladak je ! 🙂 Pufnica !!!! 🙂
    A zna da uziva !
    Sto nece, kad ga Duda nesebicno gotivi ! 🙂

  4. *Afrodita, evo i kod tebe sam sad bila a ti kod mene. Volim ja i sukulente, jako, ali sam njih malo imala.
    Tedi je toliko fotkan, da stvarno ne znam koliko ima slika. No, sladji je u prirodi. Toliko je čvrsto spavao, tu na slici, da je hrkao, mrdao očima i usnama. A ja sam ga gledala i želela da ga stisnem i izljubim, a onda mi bilo žao da ga ometam u tako lepom snu!
    Pozdrav tebi iz ledenog Novog Sada! 🙂

  5. Dudo, kod mene ponoć i kraj „decembra“ ili početak „januara“, napolju veje li veje, sneg naravno! Sve je belo i premda ne znam šta je sa Veštičanstvenom, ipak verujem da se raduje. Medjutim, pogleda se cveće kod tebe a tek poslednja fotka i odmah pomislimo da će sutra biti petnaest stepeni u plusu i to u debelom hladu!
    Dudo, išao sam preko wordpressa, pa ajde da ne menjam IME!

  6. Dudo, evo i kod nas je fino toplo, čini mi se da nas je zaobišlo nevreme. Jedino što sam otišla po decu kod poznanice i ušla na deset minuta, dok sam izašla, posle sat i deset minuta, sneg mi zavejao kola. No, videću šta će biti do jutra. Kaktuse, pa … ne volim, izem li ga…ali mi se svidja tvoje privremeno pakovanje koje bez problema možeš ostaviti kao trajno. Tedi standardno sladak 🙂 , uživa u ćebetu, živi kao car 🙂

  7. I ja volim kaktuse. Imam ih nekoliko, al’ mi je velika želja da imam veliki kaktus:)! Ovi moji nikako da porastu, a u „Merkuru“ sam videla jedan divan, ogroman i bezobrazno skup, tako da me baš i neće videti:(!

  8. E vala, ogadila mi se ova zima k’o ni jedna skoro. Vetar duva nenormalno već danima, veje, nosi ono već navejano, užas! Sad na to dodaj i činjenicu da nemamo grejanje i ne treba ništa više da kažem. 👿
    Tedi k’o loptica od krzna, pametno kuče. Naš samo čeka da neko krene napolje da istrči, njemu nije hladno magarcu. 😛

  9. *Dedodoflime, danas je već lepše. Sve je belo i topi se. Odišla do pijace i vratila se mokrih nogu. Ja gledam u cveće i uživam, kao da je proleće već stiglo. Pozdravi Stevu, ako ga sretneš! 😉

    *Sanjočka, čula sam da je u Subotici sve belo. Sreća da nije bilo nevremena. Ovde se smirilo, sve je belo i bljoćkavo! Nije hladno! 🙂

    *Bensedin art, ovi jako brzo rastu, odnosno, razmnožavaju se! Taj u Merkuru, neka samo tamo sedi i uživa! 🙂 Mi ćemo u malim!

    *Sanja, jadni vi, stvarno sve političare treba POBITI, jer, sigurno za situaciju sa grejanjem nije kriva „sitna riba“. Strašno. No, sva sreća, ide proleće. Ovde se smirilo sneg je vejao jutros kao lud, sada pauzira! Pozdrav svima!
    Tedi se uvalio kod Mime, na krevet, jer ona uči tako, a on opet na ćebetu! 😉

  10. Evo i Subotica se pridružila gradovima koji su zavejani snegom. Vetra ima, ali pretpostavljam da nije ni upola jak kao kod vas. Baš sam malopre bila da pometem sneg i smrzla sam se za 15 ak minuta.
    Meni se najviše sviđa „odelce“ za kaktus, i kao što neko reče može da ostane trajno rešenje.
    I ja sam imala dva do pre izvesnog vremena, kada ih je moja jača polovina srušila sa police. Polomiše se i oni i saksije 😦

  11. *Mackomali, sada je odlično napolju. Malo pirućka vetar, sneg se topi i ima nekoliko stepeni u plusu.
    Ono odelce za kaktus je super, ali im je jako mala posuda. Vidiš da je ovaj krenuo u visinu, a ima još malih okolo koji nemaju gde. Čekam da se ojave na pijaci saksije da uzmej jednu i za ovu porodicu! Doneću ti ja od ovih rasadu, kad budem dolazila u Suboticu, čim se malo ovremeni. Ima vas dosta za okupljanje. Volela bih i tebe da upoznam! 🙂

  12. Danas se sunce uspjelo probiti kroz maglu i po ulicama teku rijeke snijega koji se topi.
    Juče je bilo..hm..ne znam, kažu oko -1o, smrzla sam se samo tako.

    Sad uživam u suncu i saću se izvalim kao Tedi 🙂

  13. *Sanjaru, već mi je dosta i kiselog kupusa i sarme i sveg onog „zimskog“ jela. Hoću mladog graška i mladog luka i pravog paradajza i hoćuuuuuu, suncaaaaaa da sedim na svojoj divnoj terasi i uživam uz kaficu i ćaskanje sa prijateljima! To hoću, što pre il’ ću flipnuti načisto! 😦

  14. Kaktusi su ti divni, ja ih volim ali za sada ih nemam jer se plašim bodlji 🙂
    Kao klinka sam se stalno bola na mamine kaktuse 🙂
    A lepo si ga i obukla…
    Mene baš nervira ovo vreme, vetar, hladnoća, pre neki dan je oborio drvo na dva automobila… Košava sa Dunava… uh…
    Kad li će proleće!
    A tvoj Tedi baš uživa!

  15. Vala mi se smučila ova zima, jedva čekam da malo ogreje. Kaktusi su ti super, ja ih zbog dece ne uzgajam, a i ovo cveća što imam uništi mi papagaj. Prvo što uradi kad ga pustim da leti je da se nakon maženja sa nama zaglavi u nekoj od saksija i čeprka 🙂
    Tedi ti je najslađa cvećka 😉

  16. *Breskvice, izgleda da si ti bila nestašna devojčica 😉 Moj tata je kaktuse držao na visini, odnosno, tamo gde naše ruke nisu mogle da dopru a bogami ni pogled!
    Vreme je grozno, pa bi pametno bilo da proglasimo DANE SMEHA, da nam malo podignu raspoloženje!
    Šta kažes na to? 🙂

    *Zelena, Tedi je mustra bečka! 😉

    *Danijela, sva sreća pa Tedi ne mari za cveće 🙂

Оставите одговор

