POGLED NA SENICE

Kiša lije, neprekidno, već puna dva dana i dve noći! Pa, dokle, Sveti Petre ili kako se već zove taj svetac koji reguliše vreme?

Tmuran, prohladan dan. Vlaga se uvukla u kosti.

Širim veš na terasi, jer, jednostavno nemam dovoljno radijatora na koje bih nakačila sav veš koji sam oprala. Kada se jedna tura osuši, onda ovaj sa terase premeštam na toplo i tako redom, pretpostavljam, kao i sav normalan svet.

Elem, dok sam širila veš, čujem ptičice kako, veselo čavrljaju i pevaju, samo njima znane pesmice. Ne mogu da verujem. Uhvatih sebe kako mi se usne razvlače u osmeh. Naginjem se preko ograde i zagledah se u brezu. Senice, njih 5 – 6, preleću sa grane na granu. Igraju se vije, čini mi se! Pri tome, zaista uzivaju, rekla bih, po njihovom cvrkutu. Opazih jednu, kako se okačila na granu i kljucka brezino seme, koje, pretpostavljam, nije otpalo.
Otrčah po fotoaparat i uhvatih je, onako kako sam je ostavila.

Bila je ozbiljno „zaradjena“ skidanjem semenki. Sva sreća. Nadam se da je vidite, na sredini fotke, sa žutim perjem na stomaku. Preslatka ptičica. Zamislih se nad njenom sudbinom i zapitah se, šta je to što je nateralo da ostane baš ovde, gde zime znaju da budu veoma hladne, gde mraz zna da drži i po mesec dana zaledjene grane i sve po čemu se hodi i radja neku hranu za ljude i životinje? Zašto je ostala tako verna ovom podneblju, kada na jugu, ima izobilje hrane, sunca i vode?

Pročitah više o senicama i svim ostalim ptičicama koje ne odlaze u toplije krajeve i oduševih se saznanjem, da o njima vodi računa Gradsko zelenilo i postavlja im hranilice po parkovima. To mi je dalo odličnu ideju da napravim i ja hranilicu na „nase“ senice i vrapce koji svrate na breze i grmlje u našem dvorištu!

Pokušajte i vi da spasete po koju „vernu“ senicu da dočeka proleće u „svom“ gradu!

Аутор: dudaelixir

Čitaj blog, pa ćeš saznati sve o meni!

27 thoughts on “POGLED NA SENICE”

  1. Dudo i kod nas lije kisa bez prestanka, ma i ne svice kolko je tmurno i bas dosadno vreme…
    Ja imam malu hranilicu a i kucicu za ptice u dvoristu. leti im postavim i malo korito da mogu da se okupaju i napiju vode.
    Ova tvoja je sicusna i slatka zuta,ali hrabra!
    poz

  2. Polagacko je dosadna ova kiša, hoću sneg 🙂 Sve pohvale za hranjenje ptičica i za grad koji ih čuva, ja tu kod nas, baš i ne vidim nešto sem golubova koji kake, ne zna se!!! Pa mi ih se baš i ne hrani na terasi 😳 Nisam baš za pohvalu, ali kada je tako 🙂

  3. *Zelena, moraš osluškivati, pa čuješ veselo čavrljanje, to su one! 🙂

    * Saro, moram ponovo pogledati kako izgledaju te hranilice i kako da ih obesim na brezu, a da mogu i da dosipam hranu!
    Kod nas danas prestala, ali je nova u najavi, a za nedelju najavili sneg! Slatka je senica, strašno! 🙂

    *SanjaKokice, skoro da bih i ja volela sneg. Golubove pojim vodom, a hranim ih tek kada stegne mraz i stvarno nemaju šta da jedu. Ma, ne da kake, nego mi je ceo sims izmazan, ali, ne ručamo mi na njenu, a ne vidi se od zavese, pa neka ga! Hraniću ja i senice i vrapce! 🙂

    Hvala ti komplimentu za zaglavlje bloga! Menjala sam jedno šest puta, moguće je da ću ga menjati ove zime jer je ponuda predivna! 🙂

  4. *Malabreskvo, nisam ja baš tako mekana, možda ti se samo čini! Neću ih razmaziti, sigurno, jer nisam ni svoju decu, a obožavam ih! 🙂

    *SanjaKokice, znam ja da ti karikiraš i da sigurno nemaš vremena da se baviš i životinjama! 🙂

    *Veco, drago je i meni što su se smestile kod tebe. Znaju one ko ih voli! 🙂

  5. Dudo koda nas se spustio skoro do krovova, ali ga nema na ulici, mislim da ce sutra pasti i ovde na 500m nadmorske visine, pa ce jezero dobiti beli ram… 😀
    a danas je bilo Boze sacuvaj, ceo dan kisa kao iz kabla i mrkli mrak…ali ceo dan.

  6. *Dobro jutro Dollyce! Ti si jako vredna. Doduše, računar je u ćerkinoj sobi, a ja sam uranila, vodila kucu kod veterinara, obavila prodavnicu i već šijem.
    Ja ću tek da ih hranim, samo da vidim kako, a da im golubovi sve ne pomakljaju!
    Kod nas je kišurina već danima, mada je sinoć malo provejavao i snegić, a za danas kažu formiranje snežnog pokrivača! Uh, ovo je ružno vreme. Pozdravljam te puno! 🙂

  7. kod vas gradsko zelenilo nesto radi sa zelenilom u vreme zime kako im ime kaze, kod nas boze oprosti „gradsko zelenilo“ su pogrebne usluge i gradsko groblje.
    ma idi bre, kod mene nema ni vrapcica, ni senica, ni golubova, ni mrava, ni letecih i hodajucih zivuljki heheheh – sve sam ih potamanio 😀 salim se.
    sad ozbiljno,
    zaista humano i velikodusno da svako napravi po jednu kucicu za pticice koje moraju da prezime i plus da im ako je moguce hranilicu napravi, pa umesto sto mrve bacamo kroz prozor da lepo odnesemo u stavimo u hranilicu.

  8. *Ivane, danas sam prolazila bulevarom, onim pored Tehnološkog fakulteta i vidim, ovi iz Gradskog zelenila sade drveće i to sve u dva reda. Kažu na svom sajtu da su postavili hranilice, mada nisam išla da proveravam. Ja ukucala senica i otvorila mi se fotka iste i stranica Gradskog zelenila na kome su postavljene hranilice i objašnjeno šta i kako se hrane i ostale ptice koje, verne nama, ostaju tu! 🙂

Оставите одговор

