OPTIMIZAM

Kad god se razbolim, što je vrlo retko, setim se moje koleginice Teodore. Ja cu se sada možda ponoviti sa postom, ali moram opet da je spomenem.

Naime, nas dve smo, nekada, radile u istoj firmi. Obe bile mlade. Onda su nam se putevi razišli i nisam je srela do proletos. Sa svim slučano i jako smo se obradovale jedna drugoj.

Osim formalnosti, ono, kao, kako si, dobro, sam, kako si ti, kreće priča:

– Ja: Pa, Teodora jesi li se udala, imaš li dece?
– Bila sam udata, ali mi je muž umro pre 5-6 godina i, sva sreća, nismo imali dece.
– Kako, izvini, sva sreća?
– Pa, tako, ziveli smo zajedno u ono nesrećno vreme. Otvorili našu štamparijicu, naravno, pojeli nas veliki, mi se zadužili, radili šta smo stigli, samo da se prehranimo. A jako smo se voleli. Onda se on jako razboleo, i otputovao, na onaj svet.

Zaboravih da napomenem, Teodora mi sve ovo, prethodno, i ovo što ću napisati, priča, smireno i sa osmehom na licu, kao da se to sve desilo nekom drugom.
Maca

– Ti si sada sama?
– An, ne, živim sa majkom, jer je tata, isto, umro pre par godina, a mama je dementna, ne priča, samo leži i ima napade besa, ili šta već, nemam pojma. Menjam joj pelene.
– A jel imaš brata ili sestru?
– Imam sestru, koja živi isto sa nama. Znaš, ona ima Daunov sindrom.
– Koliko ima godina Teodora?
– Ima 40 godina.
– A jel ona može da ti pomogne oko mame?
– Pa može, ali samo ako joj ja pokažem sta treba da uradi, onda to i uradi.
– Pa sta radi ceo dan?
– Voli da piše. Kupujem joj sveske i ona tu po ceo dan piše crtice. Uveče joj upalim Pink, voli narodnjake i onda je vesela i sve cupka i diže ruke. Onda se i ja s njom smejem.
– O bože Teodora, pa imaš li ti vremena malo za sebe?

Imam, sada sam angažovala jednu zenu da bude sa njih dve svako pre podne dva sata, da ja mogu da obavim lekara.

– Kakvog lekara, za koga?

– Znaš, u decembru su mi pronašli na dojci kvržicu, izvadili je, kažu kancerogena, pa čekam da me pozovu na zračenje!

Ja u zabezeku, ne mogu da verujem da je tako mirna, realna i pomirena sa svim što joj se dešava. Ali, samo taj mir, kako je njega stekla?

Pitam je, ne mogavši više da izdržim: Teodora, priznaj mi, da li si na lakšim ili težim drogama?

Kad je ona stala da se smeje, da crkne od smeha. Nemoguće!

– Ma nisam, veruj mi, ja sam se pomirila sa situacijom, pa one su mi sve što imam i ništa mi nije teško da uradim za njih!

– Verujem ti, ali sada si i ti bolesna!

– Ma, ja ću se izlečiti, videćeš!

Rastasmo se i počele da se dopisujemo sms.

Na sledećoj kontroli, ipak su morali da joj amputiraju dojku i izvade par limfnih čvorića ispod pazuha, pa, kada se oporavi, ide na zračenja.

Sretosmo se ponovo, ona u majici i vidi se prazno mesto. Kažem joj da se primeti, na šta ona, sa smehom, konstatuje, da mora dodati još vate u brus.

Smislim ja kako da joj od nekih mojih naramenica, koje su napravljene od filca, napravim „pomagalo“, što i učinih i poslah joj poruku da imam za nju malo iznenadjenje i da dodje do radnje.

Došla je i jaaaako se iznenadila i beskrajno mi se zahvalila.

Srele smo se ponovo, kada sam ja vadila zdravstvenu knjižicu (grrr). Tada je ona išla da podnese zahtev za protezu. Kaže, krenula je na hemoterapiju i super se oseća. Neverovatna žena.

Onda se nismo čule do pre desetak dana. Malo sam se zabrinula, pa sam joj napisala poruku. Odgovorila mi je da je bila sa sestrom i prijateljicom na moru u Crnoj gori a mamu je čuvala neka treća osoba. Mama je bez promene, a ona se oporavlja od hemo terapije. Odlično se oseca i jako joj je prijalo more u septembru. Razmišlja da to sve ponovi i sledeće godine.

Pitala me je da li sam postala baka i kako su moje ćerke! Nije ništa zaboravila u vezi samnom. Divna jedna žena.

I sta reći na ovo sve? Kako postati Teodora?

Аутор: dudaelixir

Čitaj blog, pa ćeš saznati sve o meni!

39 thoughts on “OPTIMIZAM”

  1. *Da, da, Vajare beogradski, kako je to lako reći! Zamisli koliko sveta živi u još gorim životnim uslovima i jedino što rade je da jauču!
    Teodora je carica! Toliko optimizna u jednoj sitnoj ženici! 🙂
    Dobro mi došao u goste!

  2. Dudo, ja se naježih od ove priče! Svaka čast Teodori, dobar primer svima nama nezadovoljnima i ljutim na svoje probleme…Pa šta nama fali?!!! Ona kao da je iz onih haiku pesmica, što si mi neki dan objasnila kakve su…njoj se život ruši (moj pogled na svet) a ona osmeh na licu i sreća do neba 🙂 Pravi, odlična primer jake žene! To je za mene uspešna osoba!

  3. Svaka joj cast! Dok sam radila u bolnici sretala sam mnoge i razne zene( pacijentkinje) moram ti reci malo je takvih kao Teodora. Tako se nositi sa bolescu i svime sto je snaslo u zivotu je za roman. Ma kad bi se moglo biti upola kao Ona bio bi vec pomak .
    Poz draga Dudo i brz oporavak ti zelim od srca.

  4. I ja kažem da nismo svesni svoje snage, volje, izdržljivosti. U životu ima trenutaka na koje niko ne može biti spreman, i pomisli da ako mu se dogodi ovo ili ono neće preživeti. Nažalost, dogode se neke teške i tužne stvari, i onda uočimo kakvu snagu imamo u sebi. Bravo za Teodoru!
    A ti Dudo što pre ozdravi. Šaljem ti čaj i puno voća za snagu 🙂

  5. Divna je Teodora, i njena bela duša….
    Shvatila je smisao života….Divim joj se kao jednoj od malobrojnih…
    Navijam za nju i njeno ozdravljenje.
    Dudo, hvala ti što si me ovom pričom podsetila ( iako ponešto naučih i na svojim iskustvima tužnim…), koliko je život vredan i lep…
    Ozdravi nam što pre mila))))

  6. *Veco, dobro si rekla „bela duša“. Zao mi je što ipak nema dece, da ima bar neku pravu radost u zivotu. Teodora zeli da živi i sigurno će uspeti. Iskusimo Veco, na žalost, svi mi, koji smo zagazili u drugu polovinu života, odavno!
    Hvala ti na zeljama za ozdravljenje! 🙂

  7. *Breskvice, ne trude se baš svi, veruj mi. Da poznaješ jednu, uh, nemam ime za nju, koja počinje dan sa jaaaao, ti bi je već umlatila, majke mi! Udaje ćerku, jaooooo, živeće sa jednim divnim momkom, ajaoooo, ima svoju kućicu, ajaooo, sam zaradio rmpajući kao električar,ajaoooo, a postaće i baka, ajaoooo, puna mi glava, ajaoooo, ćerka joj debela i sreća što je pronašla takvog divnog momka, (ovo je bez ajaooo). Ova debelica je stvarno dobra i brine kako će njena majka sada bez nje, kome će da „ajaoooo“-iše, kad nje neće biti tu stalno.
    Pa strašno. Neki dan sam je srela i rekla sam joj da prestane da kuka, da je to sve normalno i od čega joj je puna glava, baš me čudi! Mogla bih o njoj post da napišem! Stvarno! Ima materijala! 🙂

  8. Ima jedna recenica iz PETRIJINOG VENCA,*covek je kao stoka,moze mnogo da podnese…..*
    Danas mi je dan poceo uzasno.Mojoj koleginici se ubio brat!!!To je strasno.Sta reci?Nemam reci ….

  9. Hvala na dobrodoslici!!!Zao mi je sto nije neka lepa vest,nego ovako nesto.A morala sam da vam ispricam,jer me to mnogo potreslo.
    Decko je otisao od kuce,pre desetak dana,nije ga bilo nigde.Zamislite tu agoniju,neizvesnost.Strasno.
    Posle ratista,91,nije vise bio isti.A valjda je bilo sramota da se ode kod lekara,psihijatra,poceo je da bezi u alkoholizam,i eto.Nije stvorio svoju porodicu,ima majku,oca,dve sestre.
    Strasno je sve to.

  10. *Jako mi je zao. Kod mene u komšiluku je bio otvoren Centar za osobe koje su bilo kako oštećene prošlim ratom i bio je posećen. Šteta za njega. Zamisli samo kakve je on „uspomene“ imao i koliko se mučio. Jadan on a jadna i njegova porodica. Uh, on se rešio svoje muke, a kako će oni, vreme će pokazati! 😦

  11. Jaka zena, nemam reci.
    Malo ljudi je spremno da se pomiri sa novonastalom situacijom, uglavnom su ogorceni na sve oko njih a samim tim polako tonu. Ona je u tom mulju nesrece koja je zadesila ostala pribrana, razumela sve i jednostavno stojecki prihvatila sve to sto joj se desava. Zaista, malo je Teodora na ovom svetu.

  12. Повратни пинг: RAZNO « Dudin blog

Оставите одговор

