NAMINCANA ZJAKA

Riblja pijaca u Novom Sadu. Nije najveća, nije najlepša, ali je MOJA! To svojatanje nije slučajno. Odrasla sam blizu nje i ceo svoj zivot provela u njenoj blizini.
Ljubav prema pijaci je, verovatno, nasledna.

I moj deda (po ocu), koji je ziveo sa nama, tj. mi smo ziveli sa njima (i baka je bila u šemi), svaki dan je išao na pijacu, kao i naša mama.

Čak i kada nije trebalo da pazari, morala je da prodje kroz nju, da baci pogled.

E, skoro da i ja tako radim. Kada ne idem na pijacu, kao da nisam odradila neki jako važan zadatak.

Danas sam, takodje, išla, da bih obavila pazar za ručak.

Pretpostavljam da, svako od vas, već ima uigranu šemu gde, šta kupuje i od koga.
Zena od koje kupujem sir i mileram je Dragica, kao što se zvala moja mama! Na kraju glavnog reda, sa leve strane, svoju robu izlaže familija iz Bačkog Petrovca i kod njih je sve ekološko. Predivna roba, ali nemaju uvek ono što meni treba.Voće kupujem kod Sladje iz Mostara, koštunjave plodove od momka koji je Sladjin sunarodnik. Piletinu kod Jele, a kada nje nema, kod njene "komšinice". Ima jedna, kod koje ne volim ništa da kupujem, jer me je uvek nerviralo to što me je vikala "gospoja, trebal vam nešto od mene?". Pa da mi je trebalo, ne bi morala da me viče! I tako sam je otpisala!

Zelen kupujem kod tetka Jele i njenog supruga. Divni ljudi, izbegli, ovde žive već dosta dugo i bave se zemljoradnjom.

I taman ja pozdravim tetka Jelu i zamolim je da mi izmeri pola kile zeleni za supicu, pridje jedna namincana, mlada zenica i pita, držeći u ruci zutu, baburu papriku, ne veliku:
– Mogu li, molim vas, da zamenim ovu papriku
za neku drugu!
Jela baci pogled na nju, a muž joj odgovori:
– Naravno da možete, a možete i dve da dobijete za tu jednu!

Ova namincana, sve ne veruje i kiselo se smeška, odabira drugu papriku, zahvaljuje se i odlazi.

Ja, NE MOGU DA VERUJEM! Pitam supružnike:

– Jel ona sama birala paprike?
– Jeste, uvek sama bira, napravi takav nered,
sve poruši, ma…. sta da vam pričamo, muš
terija je uvek u pravu!

Ja, opet ne mogu da dodjem k sebi i pitam:
– Zašto vi njoj dozvoljavate da sama ronda po
povrću, kada ste vi tu i vi ćete joj odabrati i odmeriti?
– Eto, mi nismo navikli na to. Ovde ljudi sami biraju robu!
– Mooooolim, sami biraju, pa ja bi ih po prstima klepala da mi svako babra po robi, ma kakvo biranje, to ne dolazi u obzir. Meni je to neprijatno. I zamislite, molim vas, koliko ljudi prodje pijacom, pa kada bi svako od njih prevrnuo svaki deo povrća, kako bi izgledalo isto? Ne smete vi to dozvoliti, pa neka se naljute.
Oni jadni ćute, a ja besna kao ris, gledam za onom zjakom i sve mi došlo da joj očitam vakelu za nepristojno ponašanje!

Gospodin muž tetka Jelin mi je rekao, da je puno putovao i nigde nije video da ljudi sami sebi biraju povrće ili voće, što je i normalno!
Kaze Jela, zamislite vi kako izgleda kada biraju paradajz! Svaki istiskaju da vide da li je mek ili tvrd, i tako redom.

Pa, ljudi moji, da li je to moguće! Ja zaista nikada nisam i neću to raditi, jer me je sramota. Pa ovi ljudi koji prodaju robu na pijaci, zive od nje, kao i mi, pa zar moramo da im zagorčavamo život, koji i nije baš tako lak.
Leti su tu na velikim vrućinama, zimi na jako niskim temperaturama, trude se da uvek budu prisutni, bez obzira da li im vreme to dopušta.

Zaista su zaslužili poštovanje!
Ovaj čovek na fotki je zaista sa Riblje pijace i on stoji preko puta Jele i njenog supruga, na glavnoj pijačnoj dzadi. Ima lepe bundeve, vidi se!
Nadam se da ona namincana zjaka neće zabadati svoje prste u ovu divnu narandzastu boju! Bilo bi joj bolje!

pijaca

Аутор: dudaelixir

Čitaj blog, pa ćeš saznati sve o meni!

83 thoughts on “NAMINCANA ZJAKA”

  1. Dudo,obozavam pijace !
    Sva ta atmosvera,ta erupcija boja,mirisi voca i povrca…

    Moracu i ja jedan dan da skoknem do jedne velike pijace.Doduse,udaljena je 20 km ali vrijedi.Nema cega nema !Onako etnicka,moze se kupiti cudnovatog povrca iz Azije kao sto je limunova trva,japanski radic…. i svasta nesto .
    Imaju i etno super market.Tu ima produkata iz nasih ex drzava.Kad tamo odem,kuci se uvijek vratim punog srca i duse. 🙂 🙂

  2. Dudo, baš su lepe i primamljive te bundevice..Mmmmm, za jednu čorbicu, dušu dale.
    Ja ti slabo idem na pijacu, što mi je žao jer volim da se muvam svuda gde je gužva. Nije mi baš blizu, a ne znam baš dobro da vozim pa bi trebalo da vučem kese gradskim prevozom, što izbegavam.
    Ima svakakvih ljudi, kako je nije sramota da se vrati zbog paprike, da se neće možda najesti od tog ćoška što je možda propao. Bednici.

  3. Dudo,ma ko je tebe tako iznervirao))))
    Obozavam pijace…Narocito s’ jeseni, a najvise deo sa cvecem…To mi ulepsa dane.. 😆
    Nije lepo preturati,rusiti, biti drska. Volim sama da biram ono sto kupujem,ali ne tako da ispipam ista sto necu uzeti.Tako su me navikli oni sto kod njih pazarim.Nikada ne uzimam samo najvece plodove,ne bi bilo fer,vazno mi je da je zdravo,da nije trulo ili osuseno.Valjda mi zbog toga i daju da sama biram..
    Treba se ponasati kulturno i odnositi sa postovanjem prema svima,i tada nigde nema problema)))

  4. Obozavam pijace sa cvecem, kod mene su utorkom i petkom u samom gradu….e tamo ima svasta… 😀
    Na zelenu idem ponekad kad stignem, jer obicno u velikim trgovinama ima sve, pa su one onako uz put i zgodnije. Ali svaki put je poseta pijaci poseban dozivljaj i ima stvarno nesto u tome! 😆

  5. *Breskvice, došlo mi je da je razvalim, tamo na sred pijace. Sama je birala ŠTO JE ZAISTA POSEBNA PRIVILEGIJA, pa je onda rondala po svoj pazaru i snimila papriku koja je imala, MOŽDA, NEKU TUFNU, pa je morala da je zameni! Stvarno, kako je nije sramota? 🙂

  6. *Veco, ja sam inače ZOZA NEUROZA, pa me uopšte nije teško iznervirati! Ja ne biram robu čak ni na svojim punktovima. Znaju me ljudi, pa zaista nema potrebe! Uvek dobijem najbolju robu, zaista! A takvima, kao što je ONA ZJAKA, ugurala bih u svaku po debelog crva! 🙂

  7. Svaki odlazak na pijacu mi ulepša dan. Volim da pričam sa ljudima koji prodaju, da budem ljubazna kao što su i oni prema meni. Da ih pitam kako su, kako izdržavaju vrućinu/zimu. Meni to puno znači, a i njima.

    Uglavnom mi oni pruže kesu, pa sama ubacujem šta mi treba, oni mere, ćaskamo, ma milina od doživljaja. Baš mi ispune srce ti ljudi. 😀

  8. Kod nas na pijaci svi ti daju kesu,pa sam ubacujes robu. Ali, bez obzira na to, nikad ne preturam, stvarno je odvratno kad vidis ljude kako kopaju, premestaju, gnjece… uzas. I to je valjda stvar kucnog vaspitanja.
    Obozavam muvanje po pijaci, posebno onaj deo sa cvecem i vocem. 😛

  9. Iskreno – mene glava zaboli od pijace i užasno se loše snalazim. Ali i kada odem, ne volim da se svadjam, da se cenjkam ne znam, ponekada biram, ponekada ne, zavisi kako mi kaže prodavac. A svaka njima čast, jer sa ljudima je jako teško raditi, naročito takvima što hoće papriku da menjaju 🙂 Katastrofa jedna, dobro da nije zagrizla da vidi kakvog je ukusa…

  10. Kod mene ti prodavci na pijaci daju kesu i stavljaj u nju šta hoćeš, izvagaju ti, naplate i kreni.
    Na pijacu rijetko idem, kod nas su ti uglavnom nakupci, pa ti je isto ako ideš u granap (prodavnicu) ili na pijacu što se tiče i kvaliteta i cijene.

  11. *Charolijo, nude i meni kese da biram, ali ja to ne volim. Nekako mi je to kao da babram po tudim stvarima. Nikada me nisu prevarili, verovatno, baš iz tog razloga. I ja se sa svima ispričam, ili sretnem nekog od komšija ili prijatelja. To je najstarija pijaca i puno sveta je naviklo na nju, ma gde da žive! 🙂

    *Veco, samo kad bi znala… 🙂

    *Sanja, ja se ne muvam puno, sem ako baš tražim nesto pa ne mogu da nadjem. Inače, imam „svoje ljude“ gde sta kupujem! Pa, tu sam, aktivno, tridesetak godina! 🙂

    *SanjaKokice, samo bi joj to trebalo da je zagrize, verovatno bi joj odmah na nos izašla, kako bi je opandrčila! 🙂 Nevaspitana jedna zjaka! 🙂

    *Breskvice, verovatno ti ne bilo smešno da si bila na mom mestu! Garant bi se i ti frapirala, kao što sam i ja! 🙂

    *Dollybel, ima i kod nas nakupaca, ali se već zna ko su i kakva im je roba. Uostalom, nije mi to ni bitno, važno je da sam zadovoljna robom! 🙂

  12. *Jel ti Slavko znaš šta je to „namincana“? E, pa takva, a menja papriku koju je već, ko zna, koliko puta obrnula, okrenula, kupila i vraća je, zjaka, zar ne! 🙂

    Pa, dobro, verovatno ima ko da ti nabavlja i kuva, pa ne moraš ti! Ja, po nekad, odem samo da bih srela nekog i malo se isćaskala! 🙂 Laka ti noć! Puzim u krevet, ka guja! 😉

  13. Sorry Dudo, ja sam biračica. Ako ne biram, ne kupujem. Ali sam kulturna, časna reč. Znaš, puno puta mi se desilo da mi ubace sve i svašta, pa sam sad oprezna, a kako je sve preskupo, kako i ne bih bila. Inače i na pijacu idem retko, jer mi je pijaca kod svekrve u bašti. A kad izadjem iz bašte sa punom korpom znam da se našalim – kako je teška ova poljoprivreda. Šta ću kad me zapalo?

  14. U Sumadiji, to je sasvim normalna pojava. Ljudi uglavnom na pijaci opipavaju proizvode – cvrstina, zrelost i sl. Mada, ja to smatram losim. Pre svega sto poljoprivredni proizvodi ne trpe diskretna (vreme) opipavanja, a da ne pricam o kontinualnim. Tako recimo, paradajz nece biti tvrd ako 20 njih pre toga ga lepo ispipa i svako ostavi otisak na njega. S druge strane, i ovi seljani nekada umeju da budu lukavi, pa ti recimo u dzaku paprika spolja prikazu prvoklasnu i kvalitetnu, a unutrasnjost dzaka ispune losijom i trulom. Tako da… izjednacavajuci kompromis izmedju ove dve pojave – pijaca bi mogla da bude mesto gde vlada zakon „ko koga zajebe dobro je prosao“.

    Zato i smatram da treba uvek imati ljude koje na neki nacin poznajes, tacnije da budes stalna musterija da ne bi se desilo da ti uvale, losu papriku za zimnicu, mator pasulj ili nedaj boze industrijski krompir koji je los i za przenje i za kuvanje, tacnije krompir bez slasti i ukusa. 😀

  15. *Ivane, na žalost, to opipavanje povrća i voća je samo u Srbiji. Probaj bilo gde u inostranstvu to da radiš, pa će te opljuvati i izvredjati. Ja se stvarno borim sa „mojim“ ljudima na pijaci, jer mi uvaljuju kesu da biram, a ja to ne volim nego njima ustupim to zadovoljstvo. Nisam loše prošla, na protiv! Pa sad, uvek ima pokvarenjaka, to je poznato, ali, takav je zivot! Naše povrće je ukusno. Treba da probaš američko, koje nema ni ukusa ni mirisa, pa zato imaju sve one „šljiskavce“ od začina da bi to mogli da pojedu sa nekim ukusom! 🙂

  16. SANJA BRAVOOOOOOO, SMANJILA SAM EKRAN, JUPIIIIII! Ostaće mi ipak malo zivaca, sva sreća. Jeste, bila sam pritisla ctrl, odnosno nisam znala šta sam pritisla, ali sada, kada si mi rekla, probala sa crtl minus, i evo ga, mali, kao lutkica, cakan! Hvala ti puno! 🙂

  17. Dudo,imam predlog,Breskvica i ja smo se već složile,a nadamo se i vi ostali.Hajde da nam ova sedmica bude „Nedelja smeha na blogu“.
    Da postujemo sve što nam je smešno,od klipova,viceva,slika,naših tekstova ili tudjih.Dosta smo se bavili teškim temama ovih poslednjih nedelja.Da se malo razvedrimo.Važi?)))

  18. Rispekt! Medjutim, ja ne mogu nista da odradim smešno do 8. oktobra, a videćete i zašto! Zelim da tog dana bude nešto posebno! Ali ću se odazvati na vašim blogovima! Vicevi, ako ništa drugo! Razumećete me, zar ne? 🙂

    Evo, ODMAH POČINJEM, vicem: (bez da se ko vredja)

    Tone brod. Japanac uznemireno hoda gore-dole a Crnogorac mirno sedi.

    – Šta da radimo? – zavapi Japanac.
    – Oca ti jebem japanskog, vi biste samo nešto da radite! 😀 😀

    OTAC DETETA

    Mladić stoji u redu u supermarketu, kad spazi zanosnu plavušu iza njega kako mu maše i smeje se. Iznenadio se što mu se javlja takva lepotica i iako mu se odnekud učinila poznatom, nije imao pojma odakle, pa je upita:

    – Izvinite, da li se znamo?

    Ona mu odgovori:

    – Možda se varam, ali mislim da ste vi otac jednog mog deteta!

    Film mu se vrati unazad na dan kada je jedini put bio neveran, pa reče:

    – Bože, jeste li vi striptizeta sa moje momačke večeri koju sam pred svim prijateljima je*bo na bilijarskom stolu, dok me je vaša prijateljica mlatila po guzi mokrim celerom i gurala mi krastavac u dupe?

    – Ne – odgovri ona. – Ja vašem sinu predajem engleski! 😀 😀

    Izvinjavam se na perverziji, ali mi je toliko bio 😀 da sam morala da ga stavim!

  19. *Veco, pa tu sam ja stalno, jedino me malo glava prikočila da se zevzečim, ali sada je sve ok!

    EVO TI JOŠ JEDAN VIC:

    ŽENSKI PROVOD

    Dve gospodje u najboljim godinama, reše da se malo provedu same, da ne čekaju da ih muševi izvode, nego da same izadju na večeru i u provod. Pošto su dobro večerale, prilično podnapite, gospodje su krenule kućama. Na putu im se pripiskilo i da ne bi u mraku svetlucale svojim belim guzama, reše da udju na groblje, pored kojeg ih je put vodio i tu obave posao. Kako nije bilo toalet papira, jedna od dama je nakon završenog posla, skinula gaćice, obrisala se njima i bacila ih. Druga je, medjutim, imala vrlo lepe i skupe tange, i bilo joj zao da ih tako iskoristi i baci. Zato skine gačice i stavi u tašnu, a posle obavljene nužde otkine parče trake sa oblišnjueg venca i obriše se. Sutradan, dva muša se požale jedan drugom.

    – Zamisli, moja žena je došla sinoć kući pijana i bez gaćica – reče prvi.

    – More, to nije ništa – odgovori drugi, – moja se takodje vratila pijana kući, bnez gaćica, a iz dupeta joj je virila traka sa natpisom: „Nikada te nećemo zaboraviti – Pera, Mile i Fudbalski klug Sloba“! 😀 😀 😀 😀 😀

  20. Ha, ha, ha, bravo Breskvice!

    Lala sa ogromnim stomakom stoji u hladovini u blizini škole iz koje izlaze djaci i pijucka hladno pivo. Do njega stoji zena koja ga upita:

    – Jel i vi čekate dete?
    – A ne gospodjo, pa pokazujući prstom na stomak, reče: znate, gospodjo, ovo mi je od piva!

    Dolazi pandur da kupi ovcu i pita čobanina da li ih prodaje i gde su da odabere jednu, a ovaj mu odgovara:

    – Imas na loivadi dvesta komada pa izaberi.

    Policajac uze jednu, a čobanin ga pita:

    – A jesi li ti pandur?

    Pandur se začudi i upita ga odakle zna da jue on pandur, a čobanin mu reče:

    – Pa, od dvesta ovaca, ti si uzeo šarplaninca!

    😀 😀 😀 😀

  21. :> :> :>

    U tramvaju, prilazi jedan muškarac drugome i kaže mu:
    – Jeb’ sam ti ženu. – te produži.
    Sutradan isto. Kada se to dogodilo i treći dan, muškarac došavši na posao, nazove ženu i ispriča joj uzbuđenim glasom, što mu se već više dana događa u tramvaju.
    – Ma pusti idiota, nemoj se dati isprovocirati, najpametnije ga je ignorirati, pa će prestati.
    Sutradan opet u tramvaju, prilazi frajer i kaže:
    – Tužibabo jedna!!!

  22. 🙂 🙂 🙂

    Vrši Mujo veliku nuždu i napreže se, kuka, stenje… U jednom trenutku, nestane struje i on još više poče da panici i viče. U tom trenutku naidje Fata sa svećom i upita ga:

    – Šta ti je bolan Mujo, što kukaš?
    – A dobro je da je nestalo struje, ja pomislio da su mi oči ispale od naprezanja! – odgovori Mujo.

    😀 😀 😀

  23. Vraća se žena sa pregleda kod ljekara, gdje su joj rekli da će življeti još samo 12 časova, pa kaže mužu da bi voljela da se poslednji put ljube divlje i strasno, čitavu noć. A muž odgovara: „Lako je tebi, ti sjutra ne ustaješ rano.“

  24. Uh, Breskvice, umorih se od silnih viceva, pa se setih po podne jednog našeg izleta, kada sam bila klinka i kada smo nas, 5 – 6 porodica, kao čerga, išli na pecanje i roštiljanje!

    Pecao i moj ćale i kako je bacao udicu, tako mu se zakači za granu. Ne da moj ćale tek tako udicu drvetu, i reši da se popne uz njega i otkači je. Drvo je bilo na obali, ali nakrivljeno prema vodi. Kao u crtaćima, taman kada se istegao da tohvati istu, puče grana i moj ti ćale završi u vodi.

    Nista strašno, ali, moja mama se toliko smejala, da je samo uspela da ukrsti noge (tako se i ja smejem da se ne bih upiškila) a tata je svisnuo od besa, jer mu nije pružila ruku da izadje iz vode, jer je bilo malo klizavo i uzbrdo!

    Smejali se i mi klinci, naravno, jer je bilo jako smešno! 😀

  25. Ha, ha, mogu da ti zamislim ćaleta kako pada
    kao u onim emisijama „Nasmešite se molim“

    Dobar ti taj za dedu 🙂

    Razgovaraju dvojica prijatelja:
    – Nećeš verovati šta mi se juče dogodilo !
    – Šta ?
    – Uđem u stan i dočeka me nasmejana i zadovoljna žena !
    – Kako to ?
    – Pogrešio sam vrata!

  26. Dve starije žene razgovaraju u gradskom autobusu i zgražavaju se nad sadašnjom omladinom:

    – Kada sam se ja udavala, nisam ni znala da postoje dva pola.

    – Onda ste imali sreću gospodjo – umeša se momak iza njih – pošto ste se „slučajno“ udali za suprotni pol!

    ALA JOJ GA SMISTI! 😀 😉

Оставите одговор

