MALI GOST

 

Večeras imam gosta. On je sin od moje sestričine i zove se Matias. Od utorka, polaznik predškolske grupe! Vrlo je ponosan na svoj status! Otac mu je Englez, ponovo oženjen,  i to Italijankom. Mališa je do pre dve godine ziveo u Milanu sa mamom i malo sa tatom, pa je onda mama rešila da je bolje, za njih oboje da se vrate u Novi Sad. Ovde je njemu divno. Pošto odlično govori engleski i italijanski, upisan je i u englesko zabavište, da stalno priča jezik svoga oca, a italijanski po malo zaboravi, medjutim, četiri puta godišnje odlazi u Milano i sa drugom mamom priča isključivo italijanski.

Inače Mati je u horoskopu blizanac sa škorpijom, kao i vlasnica ovog bloga!

Nas dvoje se odlično slažemo. Od malena, još kao beba, dolazio je i kod nas u goste i prenoćio ovde, i pored toga što mu ovde žive baka i deka, sa mamine strane.

Jako je komunikativan i voli da se igra. Kada je bio otprilike dve godine star, palo mi je na pamet da dohvatim sa ormana šah, od mog oca i smislim igru za njega!

drveni šah

 

Okrenuli bismo kutiju od šaha naopačke i tu poslagali sve figure, na jednu stranu, a druga strana poklopca nam je služila kao poligon za trku konja.

To mu se strašno dopalo, pa se, svaki put, kada je dolazio ovamo, ta igra proširivala i produbljivala. Osmislila sam i lečenja konja, spremila špric za davanje injekcija, a doktor nam je bila ovca od mesinga. I tako bismo nas dvoje blebetali, smejali se, trkali i naravno, uvek je on morao da pobedi. Jednom prilikom sam se naljutila, kao, i nisam htela da se igram jer mi je bilo dosadno da stalno on pobedjuje. Jao, kako je bio sladak! Odmah se složio da će me pustiti da i ja pobedim, samo da ne prekinemo igru.

Sada, kada je napunio 6 godina i dalje mu je omiljena igra sa šahom, s tim da ona izgleda sada, sasvim drugačije. Ja sam ta koja smišlja igru, a on uživa.

Veceras, posle tuširanja i blebetanja, namestili smo šah, dok nam se ranjeni Tedi motao oko kutije (izujedao ga je juče jedan DODZ, ali je sve ok, prima antibiotike, za ne daj bože). Mati (nadimak od Matias) je smislio borbu konja. Pri tome odabere dva (pa ni nema treće boje). Ja sam sudija i komentator! U prvoj borbi konji se zovu KUKURIKU i  MIKIAO! Naravno, ja smisljam i imena! Samo ja mogu da smislim tako blesava imena! I počinje borba! Dragi gledaoci, gong je oglasio pocetak borbe! Jao, Kukuriku opasno udara Mikiaoa u glavu. Ovaj pravi tri salta u vazduhu, pada, jaoooooo…. ljudi, Kuku… opet napada, udara glavom o ogradu ringa, aliiiii…. nastavlja da udara, jao jadan Mikikao, padaaaa,…. brojimo mu do pet, ako ne ustane, pooooobedik je Kukurikuuuu! jedan, dva, tri… ustaje, dragi gledaoci, odakle toliko snage ovom konju, neverovatno, borba se nastavlja, Mikikao p0sustaje, jao, kakav udarac, on pada, Kukuriku ga gleda, brojimo do pet, Mikikao leži i … pobednik je KUKURIKUUUUUU! BRAVOOOO,bravo! Sve vreme Mati uziva, i ispusta zvuke borbe: stenje,  hukće, govori ono dzu, dzu, i smeska se, naročito sto je pobedio njegov favorit.

Onda u ring ulazi novi konj koji se zove Kiru-kao! I opet počinje borba i opet pobedjuje Kukuriku, pa novi konj ali sada Arap! Tu se ja sva smotam, jer pozaboravljam koji je konj u ringu, jer su svi u dve boje! Smejem se i ja a smeje se i „borac“! I tako dok se svi konji ne izredjaju! Onda podelimo medalje, na postoljima, pozdravimo publiku i obećamo nastavak borbi za sutradan!

Bez ljutnje, pristaje da namestimo krevet, on odabira  svoj jastuk i leže! Tedi mu se gnjezdi izmedju nogu, premda znam da se za pet sekundi otići, posto mu je stalno jako toplo. I tako je i bilo.

Onda na red dolazi priča, po njegovom izboru. To je priča koju pričamo već 4 godine i nadogradjujemo je dodajući razne likove, zavisno od njegovih želja. Priča se zove Maja i crv. E, u tu priču su svratili i  Spajdermen i Betmen i … ma ne mogu ni da se setim svih likova. Večeras, naravno, priča počinje uobičajeno: kraći uvod pa onda Maja uzima divnu crvenu jabuku, zagrize je, proguta sočan zalogaj (u tom momentu, Mati me pita da li imam jabuku, jer mu se jede zbog mog „plastičnog“ opisa crvene i sočne jabuke, medjutim, razočaram ga jer istu nemam) i taman da zagrize drugi, kad neko vikne: Stoj, poješćeš mi kuću! Maja se zabezekne i upita: ko to govori, kome ću pojesti kuću? Pa meni, sta se čudiš, pogledaj u jabuku! Maja baci pogled, kad, ima sta da vidi. Namrgodjen crv, stoji u F (ćirilicom) , besan sto mu je Maja pojela dnevnu sobu, dok je on gledao tv! I tako dalje, Mati spušta kapke i saopštava mi da mu se jako spava, ali ja mogu tiho da nastavim sa pričom! Utišala sam glas i nastavila priču još par sekundi, dok nisam čula njegovo ujednačeno disanje! Tedi je spavao ispred ormana. Tiho sam izašla iz sobe i ostavila dve uspavane dušice da snevaju svoje snove!

Аутор: dudaelixir

Čitaj blog, pa ćeš saznati sve o meni!

19 thoughts on “MALI GOST”

  1. Blago deci dok ima osoba poput tebe…Nežnih,strpljivih i spremnih da im posvete beskrajno mnogo vremena i da smišljaju igre koje ce pamtiti kao najlepše slike detinjstva..
    To je veliko blago,koje nam razvija maštu i dušu)))

  2. *Veshtichanstvena, hvala ti na komplimentu! Deca ti stvarno skrenu misli sa svih mogućih problema, naravno, ako ti to želiš! Kada pozovem Matija kod nas, onda sam spremna da mu se posvetim, potpuno! Sladak je strašno i brbljav! 🙂

Оставите одговор

