FOTKE I ČESTITKE

Veceras, u roku od pola sata, pišem dva posta na istu temu. Prvi, lepo sve napišem, sva u emocijama, kad, hoćeš, objavi i prc, nestane kao da ga nisam ni napisla! Besna kao ris, pišem novi post, dok nisam zaboravila sta sam htela da napišem!

 

Elem, dobih dve divne velike bele kutije iz Ikee i reših da oslobodim svoju donju policu garderobnog ormana. Na njoj su 8 albuma, albumčića, slika, štedne knjizice koje ne važe brat bratu 20 godina, ali, nikad se ne zna u ovoj državi, sta ćes morati da dokazujes, pa čuvaš sve i svja!.

Premestajući albume, naravno, zavirih u svaki i nasmejah se gledajući u fotke: Mima, pogledaj svoju facu, na ovoj slici, ha, ha, baš si blesavica bila, stalno si neke grimase pravila…. a vidi maju na ovoj slici sto je mačka, minić, sunčani cvikeri (smrc, izgubila ih), a, sta kažes, … a vidi Nedu, molim te, kako je mršava na ovoj slici, jao…. majko mila, kao da ništa jela nije…

I tako redom! Dodjoh i do našeg poslednjeg zajedničko-porodičnog albuma. Polihrono, 1995. godine. Nije bilo loše i nije se baš 100% naslućivao kraj. Medjutim, čim dodjosmo kući, ukapirah ja, da od silnih obećanja mrka kapa i podvukoh crtu i ćao dragi, tebi ovde više nema mesta. Dosta je bilo praznih obećanja, bruke i sramote od drugara iz škole tvojih ćerki. Imao si sijaset prilika koje nisi iskoristio. O fotkama oca, nema diskusije! Toliko!

I krenuh novi album da pregledam, kad ispade čestitka. Napravljena dečijom rukom, narandzasta, od gore nalepljen isečen kolačić! Otvorim je i pročitam tekst napisan na izvučenim linijama, olovkom: MAMA JE VEĆA OD RADOSTI, MAMA STAZAMA TRNJE SLAMA, RUKE JOJ JASTUK OD NEŽNOSTI, MAMA, MAMA, ŽIVELA MAMA! U potpisu Mimi, moja mladja cerka.  Ne mogu da se setim kojom prilikom je napisana, ali me je sigurno jako raznežila.

uspomene

 

I listam dalje albume, smejem se i patim, u isto vreme. Zao mi sto su brzo prošle godine i što su mi deca postala ljudi. Mislim da ih nisam dovoljno ljubila i mazila. No, sada je kasno, postale su zene, pa ih je teško nahvatati. Sada imaju svoje druge polovine.

I opet pronadjoh čestitku. Napisala je Neda, za osmi mart, verovatno u srednjoj skoli: DRAGI KEVI, SREĆAN TI 8. MART I ŽELIMO TI DA SE NA OVAJ POSEBAN DAN OSEĆAS PRETERANO!!! 🙂 Žele ti tvoje jedine Marina i Neda. Ha, ha, ne secam se da li sam se osećala preterano, ali mi je sigurno bilo lepo jer sam dobila tu čestitku i poklon, kao i svake godine. Kada su bile male, jako mi je bilo slatko kako su se domundjavale šta će mi kupiti, od para koje sam im ja ostavila, kao „za nešto sto im bude trebalo“.

Zao mi je samo, sto za takve uspomene, tipa čestitke, nikada nije bilo dovoljno mesta, pa su sigurno mnoge zaturene a možda i bačene.

Nadam se da ću opet, kada budem pravila novi premeštaj, opet nabasati na neku staru čestitku ili poruku.

Imala sam i poruke koje mi je Mima pisala u ime Žan Klod Van Dama, i to u ono vreme, kada se pojavio, zgodjušan lep, i meni se dopao, a mala utripovala da sam se ja „zaljubila za njega“ pa mi je sekla iz novina njegove slike i lepila iznad jastuka i jedan dan mi je napisla pismo: Draga gospodjo! Vido sam vas danas sa ćerkama na Spens i jako ste mi se dopal. Dal možemo da se vidimo? u potpisu Žanko! Ja sam mislila da ću se upišati od smeha, ali sam morala da glumim iznenadjenje, kao sto je i ona sama. Naravno, nisam dugo izdržala jer sam pukla od smeha. I to sam negde čuvala, da se smejemo kada poraste, medjutim, ne znam gde sam ga ostavila.

Lepo je podsetiti se starih dobrih vremena i setiti se da vas neko voli a i vi volite njih!

Аутор: dudaelixir

Čitaj blog, pa ćeš saznati sve o meni!

23 thoughts on “FOTKE I ČESTITKE”

  1. I ja volim da gledam stare slike i bas skoro kazem Dedi kako se nerviram od kad su poceli ovi digitalni foto aparati. Imamo milion slika, al ni jednu u albumu. Sve kao danas-sutra i nikad ih ne napravismo, stoje po kompjuteru, vise i ne znam sta imamo. Al nije to isti gust kad gledas fotografije na papiru i ovako na ekranu. Nikad nece imati istu draz.

  2. Deca su najveća radost i ja je trenutno proživljavam dok ih gledam kako rastu.
    Ništa se ti ne brini, kada dobiješ unučiće imaćeš nove prilike. Kažu da se unučići više vole od dece. Nadam se da ćemo biti u situaciji da to proverimo 😉

  3. Juce nisam od taolet papira popio kafu, a danas sam istu isprosipao… hahahaha u potpisu Zanko! hahhaha, e nasmejah se slatko.
    Stvarno je lepo prisetiti se starih uspomena. Eto vidis, nekad je trebalo albume kupovati, razvijati slike, a danas, sve se strpa na jedan DVD koji moze da stane u bilo koju hoces fioku.
    Ipak, albumi ce biti nesto sto ce uvek imati vrednost za mene.

  4. Ništa lepše od albuma sa slikama. Obožavam da gledam stare slike i nikada se prava fotografija koju možeš da uzmeš u ruku ne može uporediti sa ovima koje digitalno slikamo. Digitalke nemaju tu draž. Moraću da se rešim i da narežem jedan disk sa slikama koje ću da odnesem kod fotografa.

  5. *Reminder, uzivaj, ljubi ih mazi, jer neće ti dati, jos samo malo! A za unučiće sam zrela. Samo idem po ulici i kebam bebe, da im tepam, raspitujem se za starost itd. Ne verujem da se unučići vole više od sopstvene dece, ali da se vole drugačije, to kaže i moja sestra i prijatelji. Oni malo „nastrani“ mogu da vole više unuke od svoje dece! Moji roditelji su imali četvoro unučića, jako su ih voleli, ali, nikako više od nas dve! Javiću, čim ih dobijem! 🙂

  6. *Ivane, došla ti kafa glave, i to samo zato sto si je juče preskočio! Žanko je bila super provala, a ona ih je imala milion!Imam ja fotke i na DVD, ali album je album! Ćerkina udaja i svatovi su u albumu, ispod stola u dnevnoj sobi, pa svaki čas ga otvaram i uzivam u njihovoj sreći! 🙂

  7. *Charolijo, juče sam ih nasumično gledala i ima dosta fotki koje su u kutiji, pa sam se baš zamislila i zapitala kako da ih klasifikujem i složim, jer imam albuma. Na dosta njih nema datuma, sto je bez veze. I tako razmisljajući, samo sam ih vratila u malu i spustila u veliku, novu, kutiju! Volim da gledam slike! Uradi ih obavezno, vole to i deca! 🙂

  8. Od silne trke i frke ne stignemo da mazimo i ljubimo našu decu, jednog dana se probudiš a to već ljudi. Stare slike uvek gledam sa dozom sete i nekako mi dodje žao kako su brzo odrasle, a dok su bile male jedva sam čekala da odrastu. Imam još koju godinu fore sa mladjom, mada i ona polako zamahuje krilima.

  9. *Davno je bilo kada su Zana moje cerke bile male, ali sam ih zaista i mazila i ljubila i pričala ih priče i pevala uspavanke, ali, uvek postoji to „ali“, mislim, mogla sam još! Doduše, starija se brzo „iskobeljala“, jer je onako malo kruta (baš kao i ja), a zato se mladja ljubi sa mnom i dan danas, kada negde odlazi ili dolazi! Pa dobro, ne bas svaki dan, no, često! Starija uglavnom za njen i moj rodjendan i za novu godinu, eventualno, ako otputuje negde na nedelju dana ili duže. Sada ćemo se vidjati vikendom, ali o ljubljenju nema ni govora. Ne želim da joj bude neprijatno i da je salećem! Znam kako je meni bilo, odnosno, razumem je! 🙂

  10. Uživanje je zaviriti u kovčeg sa uspomenama, nasmejati se starim čestitkama koje nas vrate u neko drugo vreme.
    Nemoj da si tužna Dudo, još malo pa ćeš da dobiješ takve čestitke od unuka, pa ćeš svoju ljubav da utrostručiš.
    I mi bi da vidimo tog Van Dama, ako nadješ mogla bi da nam i pokazes 😉

  11. Kad god spremam fioke, ode mi vreme na gledanje slika iz albuma. Dudo, imam i jednu tvoju, za koju možda ni ne znaš, sa mamine i tatine svadbe. Ova priča sa Žan Klodom me je bacila u nesvest od smeha. 🙂

  12. *Milana, imam i ja tu fotku. Naslonjeni na neki orman a ja u prljavo roze haljini u glokne. Jel tako? Trazim te ceduljice sa Žankom! Mima je bila puna fazona, samo ih je sve teško pohvatati. Ima i svoju kasetu sa imitacijama poznatih „narodnjaka“ sa sve presvlačenjem i biografijama, svakog od njih. I to je živi piš! Isla je u prvi ili drugi razred osnovne, kada sam ja bila kamerman! 🙂

  13. Повратни пинг: Uspavanke Za Bebe I Malu Decu | Kako Da

Оставите одговор

