MASTANJE I SECANJE

Prosla i druga nedelja mog godisnjeg odmora. Gde sam bila? Nigde. Gde cu ici? Nigde.  Razloge, pretpostavljam znate. Poslednji put sam bila na moru u Turskoj u Kusadasiju. Mastam o njemu i rado ga se secam!

KusadasiOvo je bio pogled iz nase sobe. Hotel se zvao Adakule i imao je 5 zvezdica, sto je odgovaralo nama trima. Mojoj sestri, mojoj kumi i meni. Damama u najboljim godinama. Pre sedam.

 

U holu hotela (posle vecere odlazak u grad)

Ovo je prizor posle vecere! A mesto vecere i dorucka izgledalo je ovako!

terasa za veceruNije mi bas jasno zasto su tako male slike, ali… bolje ista nego nista. Bilo je bozanstveno, morate priznati. Prvo sto mi je palo u oci, kada smo sigli na veceru, to je da nema suncobrana na terasi. Odmah, ujutro, bilo mi je jasno, da je sunce bilo „sa one strane hotela“, tako da smo doruckovali u hladovini sa pogledom na more!

Hotel je imao sopstvenu plazu, na koju niko drugi nije mogao da dodje, sem gosti hotela. Bio je postavljen i divan, dugacki mol, sa zelenim itisonom na njemu, lezaljke sa tapaciranim dusecima, peškiri na izvolte i to sve za DZ. Da li mozete da zamislite, da se nista dodatno nije placalo? Muzika i tusevi se podrazumevaju, kao i kabine za presvlacenje mokrih kupacih kostima. O higijeni da vam ne govorim. Svaki dan smo dolazili na cistu plazu. Ljudi, zaduzeni za higijenu, dugackim mrezama su po delu mora koji je bio predvidjen za kupanje, vadili sve ono sto donese struja. Neverovatno. Predivno!

Dolazeci na plazu, prolazili smo pored bazena koji je, isto tako izgledao predivno:

Adakule hotelHotel je nekada bio vojna akademija. Spolja tako i izgleda, medjutim, iznenadjenje je iznutra. Sve se blista i sija. Ima onu patinu, koju nemaju hipermoderni hoteli, koji su mozda, malo vise, za mladju generaciju.

 

ceo AdakuleO klopi ne treba puno da vam pricam, jer bi ovde trebalo mnogo vise mesta. Reci cu vam samo da smo se ugojile. Ja sam se pomalo gadila te, ogromne, kolicine hrane, koja nam je bila ponudjena svaki dan. Tada sam jela kao mis, dok su se moje kuma i  sestra, rasturale od klope. Sve mi zao.

A tek kolaci, majko mila. Moram da vam priznam kako smo ćorisale kolače, jer smo bile toliko natovarene hrane za veceru da nismo mogle odmah da ih jedemo, a bilo je zabranjeno da ih ponesemo u sobu. Imale smo razradjen plan  kako da ih maznjavamo i sladimo se, kasnije u sobi ili sutradan na plazi.

klopa u kusadasiju

Naravno, nije bas ovako izgledalo, ali nije bilo daleko od toga.

 

 

Kuma je resila da kupi sebi tepihe, koji su naravno, fantasticni. Birale smo svako veče i pregledale na desetine, predivnih, sarenih, rucno tkanih tepiha. Oni su dosta tanki, ali zato, vuneni ili pamucni.

Turci su odlicni trgovci. Tada nismo znale da se velike kupovine obavljaju odmah ujutro, cim se otvore radnje, jer, ako ste prva musterija, nece vas pustiti napolje dok ne kupite to za sta ste usli, tako da se mozete cenkati i vrlo povoljno pazariti.Vrlo su sujeverni i veruju da ako pare udju odmah ujutro u radnju, takav ce im biti ceo dan.  Kuma je kupila tri tepiha, koje smo mukom spakovale u tri kofercine i dobro prosli na carini, jer nisu primeceni, dok je samo jedan prosao kao prekrivac za krevet! 🙂

Bilo nam je predivno. Isle smo i u obilazak znamenitosti. Septembar mesec je idealan za Tursku.  Mogle smo da se suncamo po ceo dan a i more je bilo bas po taman! Ovo je Efes!

Efes obilazak (sestra, kuma, i ja)

 

 

Kuma kupuje tepihe

 

Ako sam nekom od vas pomogla da se odluci za godisnji odmor, bice mi drago! Nama je bilo fantasticno.

Ostala mi lepa secanja i mastanje o takvim godisnjim odmorima!

Srecno putujte, gde god da idete!

Аутор: dudaelixir

Čitaj blog, pa ćeš saznati sve o meni!

17 thoughts on “MASTANJE I SECANJE”

  1. Jao,jest vam bila gotiva !! 🙂

    U Turskoj sam bila samo jednom.
    Bilo je to veoma davno. (osamdeset i ?? )

    To je bila samo posjeta Istambulu i okolini.

    Sjecam se veoma dobro malenih casica sa cajem.Servirali su nam ih na svakom koraku. E sto se tada napih caja !! 😉
    Trgovci jesu,nema sta,ali covijek mora biti veoma okretan i odlucan ili te oni preteknu za tren oka. 😉

    I ovdje je Turska dosta popularna destinacija,narocito Alanja,Marmaris.

    Imala sam prije nekoliko godina priliku da skoknem do Turske sa Rodosa,ali nisam.Kasnije mi pricali kako je ljuljalo na brodu i kako su tu malu razdaljinu plovili nesto vise od 2 sata. Dobro je da nisam krenula. 🙄

  2. *Afrodita, napila se i ja caja, dok smo razledale one tepihe. Kako god udjemo u prodavnicu, tako nas posednu, predloze caj, ja prihvatim a dve ribe ne, jer su se bojale da nas ne drogiraju ili otruju! 🙂 Ja se nisam bojala pa sam se nauzivala tog caja, uglavnom od jabuke. Presladak i kisi, baš po mojoj meri. A oni, ljubazni, nasmejani, pricljivi, opasni su! Sve bi ucinili samo da prodaju! 🙂 U neke prodavnice smo ulazili po 5 puta i nije ih mrzilo da nam opet razbacuju na desetine tepiha!

  3. *Vec sam pisala o Kusadasiju, 13. marta, ove godine, u postu, tura brodom po Grckoj i jedno svracanje u Tursku – Kusadasi i to je bilo 1980. godine, godinu dana posle rodjenja moje prve cerke! 🙂

  4. Predivno! Sve sam iščitala u dahu!
    Divan je onaj deo da niste morali plaćati dodatno ležaljke sa tapaciranim dušecima, suncobrane, peškire. I naravno samo vaša plaža.
    Mislim da bi sledeće letovaje valjalo biti ovakvo.
    Brat i njegova žena putuju 22.8. baš u Kušadasi na medeni mesec. Nadam se da će im biti fenomenalno kao što je i vama bilo.

  5. *Macko, nadam se da ce im biti lepo. Mada, nisu baš svi i uvek bili zadovoljni ni smestajem ni plazom. Sve zavisi sta uplatis! Posetile smo i jedan hotel sa 3 zvezdice kroz koji su trcali pacovi, a plaza im je bila na 3 dana jahanja. Strasno! A bilo i hotela sa istim zvezdicama, koji su izgledali predivno, sa bazenima i plazom na pedesetak metara! 🙂 Neka je njima sa srecom!

  6. Ma do septembra kada je. kako kažeš, najlepše u Turkoj ima još vremena, možda ti se stvori neka dobra kombinacija, pa umesto sećanja i maštanja ponovo otputuješ. E to ti želim. 😀

  7. *Charolijo, ko zna. Mozda me opali neka nagradna igra ili loto (koji ne igram), a mozda i moj kolega sa posla dobije koju stotinu hiljada evra, a posto imamo dogovor da ce i kolege pocastiti, ima nade! Hvala ti na lepim zeljama! 🙂

  8. heeej, Dudo, sa zakašnjenjem ti želim srećan rođendan i sve najlepše
    a uz tvoj post i sećanje, neka ide i ova pesma, kad smo bili mladi i kad smo mislili da je ceo svet naš. Srećno!

  9. Prelepo stvarno, a da si sad i mene ubedacila i to stoji. 😛
    Ma bice opet prilike, valjda nece doveka plate i penzije da budu mizerne.
    Mi ove godine resili da malo obidjemo Srbiju, jer ima mnogo predela koje nismo nikada videli. Krecemo bez plana, pa kud stignemo.
    Ako baba pristane da cuva Astora! :mrgreen:

  10. Kako sve izgleda nestvarno. Oborila me terasa sa pogledom na more. Nikada nisam bila u turskoj. Ali kada ovo vidim, wau!!
    I ja volim septembar i odlazak na more u tom periodu….nema guzvi i pravo je uzivanje…
    Ajde neka te lupi loto, pa da se spremas na put 😀

  11. *Saro, i izgleda nestvarno, zaista. Ta terasa je predivna. Lepa je pogled i za vreme dorucka, a uvece, sta da ti kazem. Zalazak sunca, muzikica, pa još ako si sa nekim koga volis, prava uzivancija! 🙂

Оставите одговор

