NEKE VAZNE PESME

Ceprkajuci po you tube-u, pade mi na pamet da vam ispricam pricu o mom stavu u vezi sa kafanom, ciganima i pesmama.

Nikada nisam bila tip za kafanu. Odnosno, isla sam po kafanama, kada se nesto slavilo, uglavnom, sa muzem, kumovima i prijateljima. Medjutim, ono sto me je uvek nerviralo, to su muzikanti koji su nam stajali iza ledja. Meni to nikako nije pasovalo, jer tako nisam mogla da pricam ni sa kim a da pevam, nije dolazilo u obzir. Takva sam, sta da radim. Mogla je da prodje ta kafanska muzika, ali tamo negde da stoje u cosku i da sviraju i pevaju.  Sve pesme koje su se meni svidjale su starogradske ili romanse. To su pesme uz koje se tesko moze veseliti. Svaka ta pesma mene baca u tesku bedaru, a one sto su za veselje, meni se ne svidjaju. Moja omiljena pesma je „Pisi mi“ . Na pomenutom linku je peva Nena Ivosevic.

Svaki put, ako je i slucajno cujem, izaziva takvu tugu u meni, da bih mogla da se derem danima. A nije ona jedina. Ima ih bezbroj.

Sledeca pesma o kojoj zelim da vam kazem koju rec je pesma „Jesenje lišće“, koja je bila omiljena pesma moje mame. I, dok je bila vrlo zivahna, kada bi cula ovu pesmu, govorila nam je da joj obavezno pustimo tu pesmu na sahrani. I deslilo se to, da je umrla dve nedelje posle tate i setimo se, sestra i ja, njene zelje. Angazujemo Pozorisni hor, koji je priznao da ne zna tu pesmu da peva, ali, samo da mi spremimo lovu, oni ce to odraditi.  I, na sam dan sahrane, postroje se oni i glavni horovodja, pridje da nam saopsti da NISU USPELI DA JE NAUCE  i da ce otpevani NESTO PRIGODNO. Sta da vam kazem? Da li treba da vam opisujem svoj bez, ocaj, izdaj i nemoć? Otpevali su NESTO PRIGODNO, totalno nebitno sta! Neverovatno je da nisu znali pesmu koja je stara gradska pesma a hor je isto tako sastavljen od starijih pevaca. Mogli su se potruditi da citaju tekst a muzika se lako pamti. Pa zaboga, za novac koji su trazili, mogli su uloziti malo truda. Pesma je predivna, isto tako, pogubna za moje zivce.

Tatina omiljena pesma je bila O JELO, JELO, JELENA! Ne znam zasto bas ta pesma. Mozda zato sto mu je najstarija sestra zvala Jelena. Ona je nedavno umrla. Pisla sam o njoj.  To je jedna vedra pesmica, koja meni nije bas nesto, ali dobro, on je voleo.

Najvise smo se moj bivsi i ja druzili sa nasim kumovima koji su otisli da zive u Ameriku. Moja kuma i moj bivsi su bili uvek za kafanske provode, a moj kum i ja ne. Kuma je ludovala sa ciganima, stajala sa njima celo vece, veselila se i pevala, sto je kuma uzasno nerviralo. Moj bivsi nije bio takav fanatik, ali je voleo cigane. I uvek bi nastajao rat izmedju dva tabora, da li ici u kafanu ili ostati kod kuce, gledati tv, zezati se i smejati. Jedanput bismo popustili mi, jedanput oni i svi zadovoljni.

I tako, posto je zivot mog bivseg bio uglavnom okrenut kafani, ja sam je, naravno iz razumljivih razloga, zamrzela do panja, tako da sada zaista nikako ne zelim da je posecujem, a i razlog su pesme koje me totalno „skenjaju“, sto bi rekli klinci, a pravi je opis za stanje u kome se tada nalazim.

Sve u svemu, vise mi prijaju pesme koje su vesele, mada volim i evergrin i Masima Savica i … ma ko ce ih sve znati.

Mozete se i vi prikljuciti vasim misljenjem o muzici koju volite!

Аутор: dudaelixir

Čitaj blog, pa ćeš saznati sve o meni!

20 мишљења на “NEKE VAZNE PESME”

  1. Ah to „Jesenje lisce“, divna pesma, steta sto je ne citase bar, da vam ispune zelju.
    Ja sam porucila za moju sa`ranu; „Bacila je sve niz rijeku“, od Indexa, i ima da mi pici dok me spuscaju boli me paja gde.
    A veselim se uz vesele pesme, ne volim tugaljivke, i ovako je jos sranje i ne zelim tuzne pesme, nego nesto Ojha 🙂
    Cigani su carevi za to!

  2. UVEK slušam muziku, šta god radila, a raspoloženje diktira ritam. No, neke mogu UVEK da čujem.

    Ovde obratite pažnju na veselo društvanjce (kud se rodih u zlo doba…):

  3. *Zelena, ja nemam nikakvih zelja. Kad umrem, bole me sta ce biti sa mnom. Vazno mi je za zivota kako me drugi vole i postuju, a bogami i ja njih. Definitivno ne umem da se veselim u kafani. To nije moja teritorija! 😉

  4. e cao draga izvini sto cutim ali ludim od posla (sva sreca uskoro necu ni i ici)..ovog leta necemo ipak doci:(((((( al kako mi kazemo u PL co sie odwlecze to nie uciecze znaci na kraj krajeva dodjemo i vam dosadimo:))

  5. Ni ja nisam od kafana!

    Ali u nasoj kuci ,na kucnim okupima i proslavama ,uvijek su se pjevale „stare gradske i romanse „.
    Sama pomisao na to vrijeme i vec sam pala u sentimentalu!
    Ima dosta dobrih starih pjesama ali da se drzim teme i da navedem neke od njih:
    meni jako draga:

    Imam jednu zelju
    Ti bi hteo pesmom da ti kazem
    Da smo se ranije sreli
    Kad bi ove ruze male…..

    … i mozda nesto drugacije,ali nista manje nostalgicno,legendarni Arsen Dedic. 🙂

  6. Minule ratne godine u kojima sam izgubila pola porodice učinile su da svako veselje najprije otplačem. Kad bi ti sad rekla da uz ovaj tvoj izbor pjesama, koje su se često slušale i u mojoj kući, meni liju suze….
    Svaka pjesma sjeti me nečega, kad čujem Balaševićevu „Sevdalinku“… otplačem je uvijek..
    znači tura plača, pa onda ne prestajem da se veselim, ne gasim se, što bi rekli 🙂

    Sada se nijedne pjesme sjetiti ne mogu… osim onih uz koje ide tura suza
    evo jedne:

  7. Dudo, ni ja ne volim kafane, jer ne podnosim napijanje i alkohol. Možda kada je u pitanju neko okupljanje sa društvom, volim tamburaše. Zvonka Bogdana, Djoleta – to znaš… Nisu ni tvoje pesme loše, a ja sam uvek pre za balade i tugovanke…

  8. *Breskvice i ja sam samo rekla koju pesmu volim iz tog žanra, ali nemam ni je prilike da je slušam jer ne idem u kafane! Ne podnosim pijandure, preseli mi, a od kada ne pušim, evo 6 i po godina, ni dim! A one dve pesme su pesme koje su voleli moji roditelji! To su sve pesme za ridanje! 🙂

Оставите одговор

