MUKE PO MUZIKANTIMA

Kako sam vec,  sto puta,  napisala da radim u strogom centru grada, onda vam je jasno da, samim tim, prisustvujemo raznoraznim dogadjanjima, hteli mi to ili ne. Tako na primer: protest ucenika, kroz nasu ulicu, protest radnika, kroz nasu ulicu, navijaci raznih klubova, kroz nasu ulicu, svi prolaze i odlaze.

Ali, oni sto ne prolaze, nego stalno dolaze, to su muzikanti. Kako se prolepsalo vreme, eto ti njih, na nase veeeeeeeliko  odusevljenje (kada bi se zezali!). Kamo srece da pricam o ulicnim sviracima, koji gostuju kod nas vec par godina. Tu zaista ima sta da se cuje a i vidi. To su pravi performansi i zaista covek moze da uziva.

Ovoga puta, ne pricam o njima, nego o onim sviracima, koji verovatno sebe tako nazivaju, a nama ostavljaju da uzivamo u njihovoj muzici.

Da krenem redom, dame imaju prednost.

flauta

Gospodja „drvena flauta“ : Dosla je pre dve – tri godine. Ne znam gde je do tada svirala, ali bolje da je tamo i ostala. Ponese ona sa sobom hoklicu (šamlicu), pa stane na nju i krene sa melodijom. Nisam muzicki obrazovana, ali to sto ona svira, ljudi moji, to vi samo treba da cujete. Nemam mobilni koji bi to mogao da snimi. To su neke melodijice tipa: fru, fru, fru, fru, fruuuufru, fru, fru, fru, fruuuuufru. I tako u krug. Majke mi, padnem u takvu depresiju da moj kolega mora da pazi da ne dignem ruku na samu sebe, tj. da se ne obesim na nas kristalni luster, ili eventualno na kandelabr, koji nam je nakacen na fasadu iznad radnje.  Naravno, tu je i veliki sesir u koji „divni i dragi ljudi“, ubacuju po koji dinar,saosecajuci  sa njom (vazno je da ne krade, pa makar davila sve nas, ispred cijih prodavnica, dve godine zavija!) . Kako su meseci prolazili, tako je i ona avanzovala u poslu, pa je cak sasila i prigodnu haljinu crveno-zelene boje, stavila masku na oci, verovatno da je neko ne prepozna posle svirke pa je istambura u nekom pasazu a sve zbog „bedare“ u koju je zapao slusajuci nju,  a  i sesir je presvukla u boje haljine.  Uglavnom, deca staju ispred nje, gledaju je kao zenu cudo :“porasla teta, jela spanata“, do cak nekih 2,20 m.

Da, zaboravih da kazem ispred nje stoje i oni sto su malo „svrcnuti“, mozda bas zbog takve muzike. Pilje u nju i smeskaju se. Njima je to smesno, jer se ne razumeju u „dobru muziku“.

Druga osoba je „gitara men“. On svira ispred vrata od biblioteke, naravno, tacno preko puta ulaza u nasu radnju. E, to jos mogu,  nekako,da svarim, zato sto su uglavnom pesme koje svi znamo. Stare, dobre, pesme. Ono sto mi smeta je da ni on, ni ona od gore, nikoga ne pitaju da li ce smetati, jer vide da su svima nama otvorena vrata od lokala, pa zaboga, zar mi nemamo prava da udisemo divan prolecni vazduh a da nas ne kolju razno razni muzikanti.

Treci je „gajdas“. Deda, od negde iz Srbije, postavi svoj stocic, prekije ga vezenim platnom, na njega stavi Ikonu Bogorodice, krst i posudu za lovu!

I udri gajde, deda! Mozete misliti kako je to interesantno ljudima, KOJI SU U PROLAZU. Nama, koji tu moramo da budemo, vise je tuzno.  Deda, sve po propisu: sajkaca, jelek, bela kosulja, pantalone od coje, sokne (malo vise kao doklolenice) sa vezom i obavezni opanci! I tako deda, satima „gajdi“!

Cetvrti je „guslar“. I on je slican ovom iz prethodne price. Jedanput je dosao ispod nase tende i namestio se da guslari. Ja, mozete misliti? Izadjem, nasmesim se i on me upita: Da li moze tu da sedi i svira? Bila sam ljubazna (teskom mukom, vec razbesnela od svih njih), kazem mu da nije zgodno, jer je jako blizu vrata, glasno je, pa ne mozemo da pričamo sa musterijama, i da ga molim da sedne tamo na cosak (levo od nase radnje, jedno 10 – 15 m). Kaze mi on, ne da mu ona ciganka u kolicima, koju su tamo dovozali i parkirali, jer ona tamo prosi, pa ce joj deda odvuci „musterije“.  Zaboravih da vam kazem i za tu ciganku, koja nema jednu nogu, da je svaki dan dovozena na „radno mesto“, sa „kafom“ za poneti, cigaretom u ustima i „gazdom“ koji je sedeo u blizini nje na klupi i motrio da ne proguta koju kintu. Ona je ZAPEEEVALA, za razliku od sviraca: Udelite koji dinar dobri ljudi, BOG CE VAM POMOCI! Cesto sam razmisljala, kako t0 bog tali ljude na one koji nemaju i one koji imaju? Znaci: ako ja njoj dam koju kintu, On ce meni pomoci, a zasto nije odmah njoj? No, dobro, to je neko moje filozofiranje, pa ako neko zna odogovor, moze da mi javi!

Peta je Kasandra. Cigancica sa harmonikom. Ona je jedna slatka klinka,koja svira i peva, mnogo interesantnije od Gospodje flaute, ali je i ona dosadna, jer se namesti ispred nase radnje. Izadjem ja, ubacim joj koji dinar i zamolim je da se premesti malo nize „da i one cike i tete, koje tamo rade, mogu da uzivaju u njenoj muzici“. I poslusa me Kasandra i ne dolazi vise, sem kada zeli da pogleda nesto od nakita da joj mama kupi za rodjendan koji je u sredu i u sredu ce ici u skolu! O boze, jadna, pomislim, koliko usta ona hrani?

A ima i sedmi: Subotar! On, verovatno, preko nedelje obavlja neki drugi posao, jer subotom, svira SAMO ZA NAS u nasoj ulici. I peva i svira usnu harmoniku. To sve, nije los sklop, medjutim, isto ispred nase radnje.

 

Pomislicete, pretpostavljam, da sam ja neki namcor, medjutim, ko je bio u Dunavskoj ulici u Novom Sadu, zna, koliko je uzana ta ulica, koja je u ovo godisnje doba, strahovito puna prolaznika, dece, kolica, biciklica, opsta frka i bez muzicara, a tek s njima? Izludesmo, nacisto! Nisam namcor, ali to sve stvara strahovitu nervozu, a treba ljudi, raditi!!! 

Sem toga, dosadno je svaki dan slusati jedno te isto, zar ne? Tesko nama s njima!

Аутор: dudaelixir

Čitaj blog, pa ćeš saznati sve o meni!

27 thoughts on “MUKE PO MUZIKANTIMA”

  1. Pa jebes ga, ljudi se snalaze kako znaju i umeju, al verujem da je iritirajuce kad ti se stalno mesaju zvuci i po ceo dan slusas svasta. Sta da ti kazem, skupljaj zivce i iskljucuj mozak koliko mozes. 😛

  2. *Sanja, znam, tesko je danas sa parama, svima, a posebno njima sto cekajo da im neko udeli, a i nama, koji bas i nemamo viska! Iritirajuce je zato sto je ulica uzana i svi su nam na 2,5 m od vrata. A od zivaca je ostalo jako malo za skupljanje! 🙂

  3. Umreh od smeha, sve bi nekako i prezivela ali bih tog s guslama udavila sa zadovoljstvom, ako nesto ne mogu ni da vidim ni da cujem to su gusle. Bljak!

    Dudo, tampone u usi a musterijama citaj sa usana 😆

  4. *Charolijo, da znas da smo to uradili moj kolega i ja! Zatvorili vrata, na kratko, pa napanjili muziku da malo uzivamo, ali nemamo tehnickih mogucnosti ono sa zvucnicima! 🙂

  5. *Mahlat, ne znam u kom instrumentu vise „uzivam“, dal u guslama il u gajdama. Kad su gusle u pitanju, onda je to sve propraceno i odgovarajucim rodoljubivim pesmama iz „onijeh ratova i raznoraznih ustanaka“, sto ne potcenjujem, ali to nije nikako za centar grada!
    Ma, naucila ja da citam sa usana, primorala me situacija, al musterije ne umeju sa mojih da citaju, pa moram da im pisem! Znas li ti koliko mi to vremena oduzima? Uh! 🙂

  6. Da li sam te ja inspirisala svojom rečenicom“bolje nego da kradu“,he he he he šalim se naravno!
    Znaš šta Dudo jedno je kad ja prođem ulicom,pa mi to kao neki cirkus ,pa mi i simpa a drugo je kad si ti tamo svaki dan i slušaš „razne zvuke i melose“.
    Jedino možda može pomoći da ne pridaješ pažnju i važnost tome ili da uključite u radnji neku lepu muziku.
    Mnogi mudri ljudi kažu sve je u oku posmatrača.Pokušaj drugačije gledati na sve to.probaj.
    Možda ti nisam nešto pomogla ali mi je to bila namera!

  7. *Afrodita, vec sam naucila, mada od njih nema bas sta puno da se nauci! 🙂 Ono fru, fru, znam i zmureci, a sa ostalima se ne druzimo pa nemam pojma kako reaguju. Svi ti muzikanti su okrenuti prema nama! E, izgleda da smo mi „dobar“ lepak za sve njih! 🙂

  8. *Leco, draga, trudimo se mi na sve nacine da ne pridajemo znacaj svoj toj „muzici“, ali…, tesko je, kad ti „tandrcu“ pred vratima! 🙂 Ma, kako bude, bice!

  9. Verujem da te svaki dan glava boli od tandrkanja raznoraznih instrumenata… ( nemam nista protiv muzikanata…)ali to slusati po ceo dan…je horor…

    A da se malo odmaknu na drugi kraj ulice ❓

  10. *Saro, najsigurnije im je da se nameste tamo gde je najgusce, jer su male sanse da ih neko zaobidje. Ovako, bojim se samo da ce ovu Drvenu flautu neko gurnuti sa te stolicice i da ce glavu rascopati! Danas, pre podne, stigao deda gajdas! Uzivancija! 🙂

  11. Da ste gospodjo ikada u zivotu procitali neki stih ili kratku pricu pomenutog „Gitara men-a“ bilo bi vas stid da pomislite na blog,pa i na olovku uopste…
    Polako sa zakljucima i sa ljudima gospoja Dudo…

  12. *Jako bih volela da procitam neki stih ili kratku pricu pomenutog „gitara mena“, gosn HMMM, ali, cini mi se da niste razumeli sustinu mog posta! I nije me sramota da pisem, jer ja nisam ni pisac ni pesnik, vec obican smrtnik, koji sa svojim prijateljima razmenjuje misljenja! Jel jasno? 🙂

  13. …. i da, gosn HMMM, nisam cula da pomenuti, peva i jednu svoju pesmu! Sta to znaci? To znaci da samo „kopira“, zar ne? Dobro kopira i to sam rekla, ako niste dobro zapazili, uostalom, probajte jos jedanput da procitate to sto sam napisala, pa cete videti da ste PROMASILI TEMU!

  14. Nesto ste se opasno žacnuli gospoja (manite se imperativa i lažnih smajlija)… Kanda negde u udaljenoj galaksiji vase savesti bljesnu neki znak da i nije ljudski pisati kako bi trebalo „odmaknuti“ prosjake malo sa ulice ,i to ne one koji sa malo ili malo vishe talenta pokusavaju da prezive… Da se razumemo-opalili ste jezičinom po sirotinji i TO JE ZADATA TEMA.
    *Gitara Men* ima (nećete verovati) ime i zove se Jovan.Vaš sam post, na nesreću, pažljivo procitao baš u pokusaju da saznam da li je čovek prebacio još jednu zimu no, any way…
    Jedino sto ste uboli u čitavoj neduhovitoj, neprimerenoj i priglupoj govoranciji ,jeste da *Bog tali ljude na one koji nemaju i one koji imaju*,ali ne novaca kako odmah namece vas sićušni trgovacki mozak …
    Što se mene tiče-LOCKED (greota slova)

  15. *Nisam sigurna ko se ovde ZACNUO! Ti, koji prostackim jezikom kritikujes moj post, ili ja, koja slusam doticnog gitaristu, svaki bogovetni dan, bar po dva sata. Da li si ti to ucinio, ikada u zivotu, ili sklon samo tudjoj kritici? Da li si ti taj Jovan, mene ne interesuje! A, posto si ipak promasio temu, ne zelim vise da diskutujem o pomenutoj. A sto se pameti tice, pokazao si ovim komentarom, koliko je imas, zato sto NISTA POD MILIM BOGOM NISI RAZUMEO! Ti si jedan nadrndani, nezadovoljni covek, a o tome, da li prosjake treba skloniti sa ulice, ne pitamo se ni ti ni ja! I sto se mene tice, ni jedan tvoj post nece biti ovde objavljen!

  16. *Breskvice, otkud ti sada ovde. Samo mi ovaj HMMM podigao ponovo pritisak.

    U pravu si, bar to više neću slušati. Lako je svima što prolaze i „uživaju“ u muzici, a to sve treba istrpeti satima i to još u tako uzanoj ulici. Jeste, dobro je što ljudi sviraju da bi zaradili, ali na nekom mestu, gde neće smetati nikome ko treba, takodje, da zaradi svoj hleb! 🙂

Оставите одговор

