ODA ILI O, DA!

Citajući danasnje, dnevne novine, naidjem na jedan tekst  i prilicno se iznenadim, u negativnom smislu, a evo o cemu je rec:

 

elvisDa, o jednoj pesmici koju je, na obicnom papiru, nazvrljao, glavom i bradom Elvis Prisli, pa je ta pesmica prodata na aukciji za 20.000 dolara. Pesmica je nastala nakon sto je Doticni usmrtio pticu, koja mu je sletela na prozorski sims. U slobodnom prevodu pesma glasi ovako:

„Ovog jutra, kada se  sve slatke stvari radjaju, crvendać mi je sleteo na prozor da pozdravi zoru koja stize. Pevao je slatku pesmu i zastao na tren, podigao sam prozor i smrskao mu JEBENU lobanju.“

 

E, sada da rezimiramo naziv pesme: ODA CRVENDACU!

Rec ODA je grckog porekla i predstavlja vrstu svecane i uzvisene pesme (za koju,  srecom,  nije uspeo ili stigao da napise muziku) , pune bujnog zanosa i strasnog osecanja u koje pesnik dolazi motreci uzvisene i velicanstvene pojave i stvari u prirodi i ljudskom drustvu (iz Vujaklije prepisala).

Crvendac, ptičica koja divno peva, to svi znamo, a pri tom je i nesto crveno na njoj (nisam uspela da pronadjem lik ptičice).

 

Ono sto mi nije jasno, a on sigurno nece uspeti da mi objasni iz razumljivih razloga, to je, da li je pesnik promasio temu pesme ili je, zaista, bio ushicen ptičicinom  pesmom. Ako je razlog ovo drugo, kako je mogao da bude toliko odvratan (ufiksan ili pijan ili polumrtav) i napise onako ogavne  reci u kojima opisuje smrt crvendaća a pri tome pesmi daje naslov ODA CRVENDACU?  O, da, stvarno je ODA,  pa ga onda razvali prozorom i napise tuznu i dirljivu pesmu, koju budaletine i bolesnici kupe za tako velike pare.  

Kralj rok end rola se, svakako, nije proslavio ovom pesmom.

Ovo mi bas nije trebalo. Pokvarilo mi sliku o Elvisu!

Аутор: dudaelixir

Čitaj blog, pa ćeš saznati sve o meni!

28 thoughts on “ODA ILI O, DA!”

  1. *Charolijo, pretpostavljam da je istina jer su ti lovatori i veliki fanovi Doticnog, kupili na istoj internet aukciji i njegov kostim koji je nosio na nastupu u Njujorku za 212.000 dolara i rukom napisan tekst pesme „Young and beautiful“ za 1.155 dolara. Ako je istina da je napisao takvu pesmu, stvarno nije bio normalan!

  2. Draga Dudo,
    Ovo je divno, izvukla si reakciju da se registrujem, a da poštujemo sliku koju smo imali i ono o mrtvima sve najbolje, ma šta to bilo.
    Duže vreme vas sa zadovoljstvom sve čitam, divni ste, kao drušvo u celini.

  3. *Mahlat, nisam to ja prevodila, nego sam prepisala iz novina. U pravu si sto se tice „uma“, ali mi zao crvendaca koga je navodno zalio, a umlatio ga prozorom i onda, kao, pise ODU za njega. Ma… 🙂

  4. *Sophia, bilo kako bilo, vazno je da si ti krenula sa komentarima kod mene na Blogu. Dobro mi dosla i hvala na komplimentima, za „drustvo u celini“!
    A o liku i delu Prislijevom, ne bih komentarisala, jer je prozvan KRALJEM, pa kao takav, verovatno ima pravo i da pise ODE ubijenim pticama i to kojim „biranim“ recima. To me je bas izvelo iz takta, pa sam morala da prokomentarisem! Danas sam vec bolje! 🙂

  5. Ma, skeptična sam da je uspeo da bude brži od crvendaća. Ipak je to ptica kao i svaka druga. Priđeš joj na metar, ona odleti.
    Bilo kako bilo, pesma dosta govori o njegovom mentalnom sklopu. Latentni sadizam?

  6. *Dzejn, ne znam kako se zove ta bolest ali je to, sigurno, jer
    SMRSKATI JEBENU LOBANJU crvendacu a onda mu napisati ODU, to moze samo bolesni um! Ako, je to sve tacno! 🙂

  7. *Zelena, ne moz samoinicijativno da se utepas, treba neko da ti rascopa jebenu lobanju pa da ondak napise pesmu o tebi! Vidis, tako to ide, pa je onda proda za silne pare a ti postanes poznata a nema te! 😦

  8. Da je kralj,kralj je ali u muzici,što ne znači da je i savršen čovek!
    Ako je istina da je usmrtio ptičicu,podržavala bi i odu, da je rekao,kako mu je žao što je povredio divnu ptičicu,kako mu je tečko i da ga to boli ,da se kaje,što se tako desilo ali ne vidim išta od toga.Jedino vidim,da je smrt poslužila,kao inspiracija.

  9. Pa da upravo to i kažem,njemu je smrt krhke ptičice poslužila za inspiraciju u vidu“ smrskane jebene lobanje“,kao da se tu radi o nekoj ljubavi a ne o bezosećaju.To govori o čoveku i šta je u njegovoj glavi.
    Uh što volim svoju glavu!Pozz.

Оставите одговор

